שיחה:הארי פוטר ומסדר עוף החול

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התקציר קצר מדי, הספר יותר עבה מהספר השישי והספר השישי קיבל כאן תקציר ארות יותר בהרבה. אולי אפילו כדאי לכתוב קצרמר.

ובכל זאת בספר השישי יש הרבה יותר עלילה. Runaway 12:41, 1 פברואר 2006 (UTC)
אתה יכול להרחיב את התקציר והערך בעצמך. תרומות יתקבלו בברכה. Jtmשיחה 00:33, 7 אוגוסט 2005 (UTC)

ערכתי את התקציר[עריכת קוד מקור]

לאחד הולם יותר לספר בעל 800 עמודים. תירגמתי את הערך מהויקיפדיה האנגלית. אולם צריך עוד לערוך את התקציר ולקשר מילות מפתח לערכים שלהן, אני עובד על זה עכשיו. אם מישהו רואה את הערך, שינסה גם הוא לעזור בקישור. Spacemonkey 18:58, 27 מאי 2006 (IDT)

אני חושש שהתוספת שלך זקוקה לשכתוב מאסיבי. הנה כמה דוגמאות לבעיות שיש בה:
  1. ה"הארי" שפותח את הפסקה של תוכן הספר הוא קישור חיצוני (מכיל כתובת) ולא קישור פנימי.
  2. שינויי זמנים: אנחנו מתחילים ב"הארי הסתובב", וממשיכים ב"כשהם מגיעים לביתם".
  3. "בית סיפרו" צריך להיות "בית ספרו".
  4. עודף הסברים בסוגריים: לא צריך להסביר מה זה סוהרסן ומה זה פטרונוס אם יש קישור לערך המתאים.
  5. קיצורים מיותרים: "גב.", "בד"כ".
  6. פסקאות שנפתחות בלי קשר לכלום: "קרב בין התלמידים לבין אוכלי המוות.".
  7. ניסוח קלוקל של משפטים: "כשהם מגיעים ליער, אמבריג' בטיפשותה מעליבה את הקנטאורים ונקלעת למאבק ביער" (למה יש פעמיים "יער"?)
  8. חלוקה לא ברורה לפסקאות. למה כותבים גם על ההתקפה על מר וויזלי, גם על השיעורים שהארי צריך לקחת וגם על מה שהרמיוני עושה עם ריטה סקיטר באותה פסקה?
  9. אמירות לגמרי לא ברורות: "הוא מפיץ אזהרה, שחלומו היה מחזה מנובא" (מה זה מחזה מנובא, ומה הקשר בין החלום של הארי לנבואה? הרי הוא תיאר את מה שהתרחש באותו הזמן, לא את מה שעומד להתרחש בהמשך).
  10. משפטים שמנוסחים בצורה מאוד מסורבלת: "התאומים וויזלי מבצעים מתיחה אחת אחרונה כפעולת הסחה בכדיי שהארי יוכל לתקשר עם סיריוס בעזרת רשת הפלו מהאח במשרדה של אמבריג'. התאומים מחליטים לעזוב את בית הספר בצורה מרהיבה בכדיי להקים חנות בדיחות משלהם, כשהם משאירים ביצה קסומה בשטח בית הספר." (למה לא: "התאומים מחליטים לעזוב את את בית הספר על מנת להקים חנות בדיחות משלהם. בתור מתיחה אחת אחרונה הם משאירים ביצה קסומה בשטח בית הספר, ובכך מספקים להארי פעולת הסחה בכדי שהוא יוכל לתקשר עם סיריוס דרך משרדה של אמבריג'"?) גדי אלכסנדרוביץ' 19:24, 27 מאי 2006 (IDT)



בעיקרון התוספת שלי מתורגמת מהערך האנגלי, כך שיש סיכוי שהעובדה ששמרתי על הנסוח האנגלי עיוותה קצת משפטים. בכל מקרה, כל הפסקאות שדיברת על הקשר הלא ברור בכתבתן נכתבו כך בגירסא האנגלית ולא נערכו מספיק זמן עד שחשבתי שזה כניראה סדר שהוויקיפדים מצאו הגיוני. אני אנסה לעבור ולסדר דברים קצת, אני אשמח אם גם אתה תעזור בלסדר קצת את הנוסח. תודה שמיקדת אותי על בעיות, יהיה לי יותר קל לתקן אותן בגלל זה. =]

Spacemonkey 23:41, 27 מאי 2006 (IDT)

באופן כללי זה לא רעיון טוב לתרגם ישר מהאנגלית (למרות שכמובן רצוי להיעזר באנגלית), מכיוון ש(בוא נודה בזה) אנחנו לא מבינים כלום בתרגום, שהוא הרבה יותר מאשר לקחת כל מילה ולתרגם אותה לעברית. בנוסף לכל זאת, ויקיפדיה האנגלית היא לא מופת של ניסוח ודיוק בעצמה, אז צריך לסמוך עליה בערבון מוגבל מאוד.
אני אשמח לעזור כשאוכל. לעת עתה עדיין יש עלי את החובה לסיים את כתיבת העלילה של הארי פוטר והאסיר מאזקבאן... גדי אלכסנדרוביץ' 23:49, 27 מאי 2006 (IDT)

מדוע הערך מצוין בפורטל כ"דורש שיפור"?[עריכת קוד מקור]

האם יש משהו לשפר? אני מוכן לשפר, אבל אני לא מוצא מה! --משועמם - שיחה 18:50, 27 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

העלילה באורך הגלות, השאר- לא קיים. אפשר לתרגם מויקיפדיה באנגלית ורצוי לכתוב לבד. אין ביקורות, מכירות, יצירה, קונספירציה על מה יהיה שהיו אחרי הספרים הקודמים, הסרט, תרגומים וכו' וכו'? נוי - שיחה 18:54, 27 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

כשלוחצים על הקישור "מר קראב" (בטבלת הכוחות) זה מגיע לערך בובספוג מכנס מרובע



גם אני באתי לכתוב את זה.............. לפי דעתי מישהו עשה את זה בכוונה...

ועם לוחצים על נוט אז זה מגיע לאיזה משהו מצרי..... Yovalch - שיחה 12:55, 3 באוקטובר 2008 (IDT)[תגובה]

מעולה, הכל ברור, מובן... 95.86.64.37 17:40, 1 בינואר 2012 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:00, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

מס העמודים[עריכת קוד מקור]

למה אין את מס העמודים שלו?! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

דווקא יש. מתוך התבנית: מספר עמודים 887 (בגרסה העברית), 766 (בגרסה האנגלית) - נעה - שיחה 23:53, 20 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]