שיחה:הביטוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דוגמה בעייתית[עריכת קוד מקור]

הדוגמה של מהנדס תוכנה בעייתית מאוד, מפני שמהנדס צריך לספק תוצרת, וללא הידע הרב שרכש, הבניין יקרוס, המכונה תתפרק, והמחשב יעשה שטויות. למהנדס לא די ברכישת שפה, תעודה וקשרים חברתיים - הוא צריך הרבה יותר מזה, הוא צריך הרבה ידע. אני מוכן ששיסבו טענה זו על תלמידי מנהל עסקים, במיוחד אלה שלומדים זאת באוניברסיטת הרווארד, אם כי איני משוכנע שהם יסכימו לכך.דוד שי

דווקא הדוגמאות האהובות עלינו הן רופאים, אבל יש תיאורטיקנים אחרים שעסקו בזה, והקישור צריך להעשות לפרופסיות, ופחות להביטוס אקדמי. דורית 11:09, 30 נוב' 2004 (UTC)
הדוגמא של המהנדס היא טובה במיוחד בגלל שלפי התפיסה המקובלת, מהנדס תוכנה צריך ללמוד חדו"א א' כי אחרת התוכנות שיכתוב לא יעבדו. לפי בורדיה, התיאור היותר מפורט של המצב הוא שבאוניברסיטה לומדים בעיקר הביטוס. איך לעבוד לומדים קצת באוניברסיטה ובעיקר אח"כ במקום העבודה - טענה שמעסיקים רבים יסכימו איתה... נדב 11:30, 30 נוב' 2004 (UTC)

מקור המונח[עריכת קוד מקור]

בורדייה לא טבע את המונח הביטוס, אלא שכלל אותו. אני לא זוכר ממי הוא שאל אותו, אולי מנורברט אליאס. צריך לבדוק. רועי בושי 11:03, 9 אוגוסט 2006 (IDT)

גם מנורברט אליאס. (הוא בעיקר שאל ממנו את הקונספט "התבחנות" - distinction). לגבי הביטוס אפשר לקרוא את התשובה כאן: וובר, דירקהיים, מרסל מוס. (אם נקח רק את הסוציולוגים/אנתרופולוגים)

http://www.ed.uiuc.edu/EPS/PES-Yearbook/93_docs/SCAHILL.HTM

Mort 16:39, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

מה דעתכם על הוספת קישור לערך "http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%9D" ?

המדובר בשני דברים שונים לחלוטין, וקשה לי לראות את הקשר ביניהם. פומפריפוזה - שיחה 21:44, 20 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהביטוס שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:24, 23 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]