שיחה:היסטוריה של העיתונאות בארץ ישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש להוסיף בכותרת "העיתונות העברית בא"י ", שכן אינני רואה כאן איזכורים לעיתונות הארצ-ישראלית בשפות אחרות, מהם יש עיתונים חשובים רבים באנגלית, ערבית, יידיש ועוד. עדיף להוסיף על העיתונות הלועזית בערך אחר; ערך זה די ארוך כבר עכשיו. משתמש: שילוני

שפה עילגת[עריכת קוד מקור]

כותב הערך מוזמן לתקן את המשפטים הנוראיים הבאים:

  • החבצלת קיבל רישיון מחודש להוציא את העיתון, היה פסק זמן של 5 שנים, ולאחר 5 שנים הוא יצא כדו-שבועון. העיתון המשיך לצאת ברציפות עד 1911.

בא"י העברית לא הייתה נפוצה. בחברה היהודית בכל זאת יש מי שמקדים עוד לפני אליעזר בן יהודה, והעברית לא מתה. השפה חיה במינונים נמוכים, ובן יהודה הוסיף נדבך בתחייתה. אם הייתי יודע למה כוונתך - הייתי משכתב. אם לא תתקן במהרה - אמחוק.

  • תופעה נוספת שמתרחשת עם השנים היא היעלמות עיתוני הערב, שני העיתונים שעדיין זכו לכינוי עיתוני ערב הופצו בצהריים. באותו זמן יש תחרות של עיתון "הארץ", שהוא עיתון בוקר, והוא מתחיל להרוויח כסף על חשבונם, כי מדפיסים בלילה את רוב העיתון, ולאט לאט שני העיתונים הגדולים הופכים לעיתוני בוקר. בעבר היה מתחרה נוסף: עיתון חדשות, עיתון יומי שהופיע בשעות הבוקר ונתן דחיפה מהירה לעיתונים של שעות הבוקר. המגוון של התכנים שונה ממקום למקום.

נורא ואיום. 84.229.131.108

אין זה נכון שעיתון "הבוקר" שרד שבועות ספורים!! היה פעיל בשנים 1933-1965[עריכת קוד מקור]

ולמעשה היה קיים עוד לפני קום המדינה מה שמסתכם לכל הפחות ב... אהמממ...30 שנה לערך.

נאור - 1948 - http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=2345

נאור - העשור השני - http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=2347

והנה צילום סרוק של עיתון הבקר מחודש פברואר שנת 1948 http://portal.idc.ac.il/he/schools/Government/HomePage/Documents/01024801.pdf

החנמונים[עריכת קוד מקור]

החינמונים החלו להופיע בתחבורה הצבורית בראשית המאה ה21 בתחילה התייחסו אליהם כקוריוז של הימין הקיצוני הופיע עתון ישראלי של מקור ראשון אחריו הופיע עתון ישראל של של שולמית מלמד מערוץ שבע עתון זה שבק חיים אחרי שלשה חדשים, ואת שניהם בלע עתון ישראל היום שהוקם על ידי הבעלים לשעבר של ישראלי.

לאט לאט הבינו העיתונאים וכלכלכלנים את העוצמה הכלכלית והפרסומית שבחינומנים.ואת העיתון ישראל היום מנהל העיתונאי דן מרגלית

עיתונות או עיתונאות?[עריכת קוד מקור]

יש בלבול בין שני המונחים האלה גם בעיתונות. אבל הערך הזה, על א"י, צריך להיקרא "עיתונות" ולא "עיתונאות". הוא עוסק בעיתונים, ולא בעיתונאים. David1776 - שיחה 10:04, 17 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

ביקורת על הערך[עריכת קוד מקור]

חיפשתי את הערך "עיתונות עברית" בוויקיפדיה, והגעתי לערך "היסטוריה של העיתונאות בישראל". קראתי וחזרתי וקראתי, וגיליתי שהרבה חסר, הרבה יותר מדי. לדוגמה, חדשות כמעט לא מוזכר, ההיסטוריה של יחסי ידיעות-מעריב מתומצתת למשפט עם שגיאה - ידיעות היה כאן לפני מעריב, ועוד השמטות ואי דיוקים רבים.

אינני כותב בוויקיפדיה, ואין לי הידע, הזמן או היומרה לתקן ולהשלים את הערך הבעייתי הזה. מה גם שאינני יודע אפילו כיצד מעירים לעורכי ויקיפדיה על ערך חסר או פגום.

אני משתייך ל90% האחוזים שרק צורכים מהאינטרנט ואינם תורמים לו, אך למרות זאת אני מרשה לעצמי לבקש מאחרים להביא את הדבר על תיקונו.

אהרן

מכאן

תבנית שכתוב[עריכת קוד מקור]

הסיבה שבשלה פתחתי את הערך בכלל היא העיתונות המפלגתית, שלפי הערך הייתה קיימת רק בימי המנדט (אם זו משמעותו של המשפט 'העיתונאות המפלגתית הייתה רובה בימי המנדט הבריטי, היא נעלמה לחלוטין ממפת התקשורת'). אני מבין שהמנדט הבריטי היה כאן עד שנות ה-80? אחר כך ניגשתי לדף השיחה, וראיתי שיש הרבה מאוד הערות שלא תוקנו.

צריך להיות, לפי הערך, היסטוריה של העיתונאות העברית בארץ ישראל. יוסאריאןשיחה 16:40, 19 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]

מידע על העיתון לציר שטאגישי קוראנט[עריכת קוד מקור]

איפה אפשר למצוא יותר מידע על העיתון "לציר שטאגישי קוראנט" המוזכר בערך כעיתון היהודי הראשון. בחיפוש בגוגל התוצאה מראה מספר מצומצם של אפשריות וכולם מפנים לערך זה, או למקורות מידע מועתקים מערך זה. כלומר אין שום מידע בשפה העברית על העיתון היהודי הראשון חוץ מבערך זה.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביסטוריה של העיתונאות בארץ ישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 15:14, 18 במרץ 2024 (IST)[תגובה]