שיחה:הנס ברגר (פסיכיאטר)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Amir.Nakar בנושא איך הגעתי לסיפור של הנס ברגר

פשוט בשביל הסדר הטוב. הדף נכתב ברובו כתרגום לערכים מויקי הגרמנית והאנגלית, עם הוספת חלקים מהערך אלקטרואנצפלוגרם בעברית ותוספות מהמקורות המצוטטים Amir.Nakar - שיחה 18:15, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה

איך הגעתי לסיפור של הנס ברגר[עריכת קוד מקור]

אני חוקר במחלקה לכימיה של אוניברסיטת ינה, ויום אחד בעודי הולך לכיוון המעבדה, בהיסח הדעת פניתי פניה אחת מוקדם מדי. מצאתי את עצמי עומד מול הבניין הראשי של בית החולים הפסיכיאטרי של ינה (בניין המחלקה לכימיה פיזיקאלית ממש מאחוריו). הבניין עשוי לבנים ונראה בן לפחות 100 שנים, ויש לו כניסה מרשימה עשויה אבן עם דלת עץ ענקית. לצד הכניסה שני לוחות אבן אחד מימין ואחד משמאל ועל השמאלי כתוב "כאן עבד ולימד הנס ברגר, ממציא האלקטרואנצפלוגרם" חי בין 1873-1941.

שנת הלידה האירה לי נורה אדומה, הוא לא היה חייל צעיר שמת במלחמה, וגם לא היה קשיש, אולי היה יהודי שנשלח למחנות? רשמתי לי את השם בפנקס אלקטרוני והבטחתי לעצמי שאחזור לסיפור.

ואכן, מצאתי סיפור מרתק על מדען בעל חיים מורכבים מאוד, כזה שהאמין בעל-טבעי אך פנה אל המדע כדי להצדיק את השערותיו. כזה שעד היום לא ברור האם תמך או דחה את רעיונות הנאצים. נהניתי מאוד לכתוב את הערך, ולאחר שהעליתי אותו ניגשתי שוב ל"רחוב הלא נכון", אל הכניסה לבית החולים הפסיכיאטרי. מדהים לחשוב איך אני כיהודי, נכד לניצולי שואה, יכול להסתובב בחופשי בינה, לחקור ולגלות סיפורים על ההיסטוריה הנאצית המטורפת של המקום הזה.

אמיר, מרץ 2021, ינה. Amir.Nakar - שיחה 12:55, 5 במרץ 2021 (IST)תגובה