שיחה:הרובע הצרפתי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור]

בחרתי ערך אקראי לביקורת עמיתים והעליתי בחכתי ערך זה. זה איננו ערך ארוך, אז גם הביקורת בהתאם. מדובר בערך מתורגם נאה של דרור, שנשאר די יציב מאז כתיבתו לפני כשבע שנים. שמחתי ללמוד כי העיר ניו אורלינס הייתה גם תחת שלטון ספרדי, ושרוב הבתים ברובע דווקא בנויים בסגנון קולוניאלי ספרדי ולא צרפתי.

  • מבחינת מידע חסר, נראה שיש עוד מה להרחיב, לפחות בהשוואה לערך האנגלי ולערכים המשיקים לו, הן בהיבט ההיסטוריה והן בהיבט האתרים החשובים. כדאי גם לתת קצת נתונים מספריים על שטח הרובע ומספר התושבים בו. הוספתי את הערך מרדי גרא תחת "ראו גם", אולם מאחר שחלק מרכזי ממנו מתקיים ברובע, כדאי להרחיב על כך בערך עצמו. בנוסף, הרחבת הערך תאפשר תצוגה טובה יותר של התמונות, שכרגע אינן פרופורציוניות וגולשות יותר מדי.
  • לשון הערך ברורה ולא ניכרת תרגמת. שיפצתי אותו קצת מבחינה לשונית וגם בסדר הפסקאות, ולדעתי זו נקודת פתיחה טובה יותר להרחבה.
  • בקישורים החיצוניים, אם כבר מקשרים למדריך טיולים, אני חושב שעדיף לקשר למדריך בעברית, ולא ל-Wikitravel.

בסך הכול, יש כאן פוטנציאל לא רע להרחבה, ואפשר לנצל אותו בתרגום מן הערך האנגלי ומן הערכים המשיקים לו. צריך רק להיזהר בתרגום על האתרים מן הערך האנגלי, כי כבר שם הצביעו על כך שהוא גובל בניסוח של מדריך טיולים. Kulystabשיחהגן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • ג' בסיוון ה'תשע"ב • 21:37, 23 במאי 2012 (IDT)[תגובה]