שיחה:התחזות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 13 במאי - סדרה 2
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 13 במאי - סדרה 2

ערעור על תקפות המינוח והרהור עד אנה פסע החבר היקר דוד שי בהלך מחשבותיו.

נראה לי שהורחבה במידת מה הגדרת ההתחזות: סטודנטים שמתחפשים למרצים, סוסים טרויאנים, בתי כלא. האם כולם פה תמימים או שאינם מודעים לעצמם? הרי התחזות היא מצב אנושי רגיל שמתקיים כל יום אצל כולנו. מי לא הולך לפגישה ראשונה עם בחורה כשכולו מגוהץ בעוד שאצלו בבית הכיור מלא כלים ובארון הבגדים אין אפשרות למצוא את הגרביים? מי לא הולך לפגישה עסקית וטון הקול שלו הופך להיות מרצין? הרי כולנו מתחזים למה שאין אנו ומנסים להתאים עצמנו לכל מיני הגדרות שהחברה קבעה. זוהי התחזות. מכאן ועד וירוסים של מחשבים ופסוקים בתנ"ך המרחק הוא גדול. באותה מידה אפשר לומר שרפול התחזה לרמטכ"ל. הרי הוא לבש מדים, הניח כומתה על ראשו והקפיד לשים את הדרגות של "רב אלוף". יש שמועות שהוא אפילו היה יושב באחד המשרדים של לשכת הפיקוד העליון ומחלק פקודות לכל מיני עוברים ושבים במקום. אז אני שואל: רמטכ"ל יכול להיות רפול?

באותה מידה - האם התחזות היא סוס טרויאני? האם זה מה שאנו מדמים לעצמנו שעולה השאלה. עתה, הצעתי אליך, דוד שי, להכין מעין תת ערך של התחזויות לאורך ההיסטוריה - מן הסוס הטרויאני אודותיו סיפר לנו וירגיליוס באיניאיס ועד ימי הסוסים הטרויאנים של ימינו. כך יווצר הקשר נכון לנושא הערך, כי עתה מוחמץ העניין. זו דעתי ואשמח אם תקבלה. בן הטבע 15:43, 8 אוג' 2004 (UTC)

אני מגיש פה את התנצלותי הכנה בפני החבר דוד שי, שאמנם נאמר עליי נביא בכל הקשור לפינק פלויד, אך מה הם נבואותיי לעומת אלה של חברנו הוותיק. לא רק שהסבר הסוס הטרויאני מוצדק, הרי שלא רק בתוכנה המתחזה נעשה שימוש, אלא התחזו לחבר ז'קונט וחיברו אודותיו ערך בויקיפדיה. והרי תעלול זה הוא דוגמה של התחזות למופת. עתה נותר לכתוב זאת בערך, מבחינת כל המרבה לדבר על ז'קונט והרי זה מבורך.

וכמו כן, אבקש לשנות את ו'יליאם לויליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 09:29, 14 יוני 2005 (UTC)

התחזות בצה"ל[עריכת קוד מקור]

חרדי שאינו מעוניין לשרת ופטור על פי חוק אינו מתחזה, אלא נוהג לפי הזכויות המגיעות לו לפי חוק (עד כמה החוק הזה הוגן, זו שאלה אחרת). כמו כן, פצפיסט המצהיר על כך ומשוחרר משירות, בנקודה זו או אחרת, אינו מתחזה, וכך גם אדם המצהיר שאינו מעוניין לשרת בצבא מטעמי הסתייגות מדרך פעולתו. אין כאן שקר ואין כאן התחזות - תאמרו על אנשים כאלה מה שתאמרו, הם דיברו בכנות ואינם מתחזים או שקרנים. אמנם מועמד לגיוס המתחזה כבעל בעיות נפשיות כשאין לו כאלה, הוא אכן מתחזה במובן מסוים, וכך גם מועמד לגיוס הטוען שיש לו בעיות מצפוניות עם הצבא כשאין לו כאלה, אבל הדוגמאות שניתנו בערך אינן מדברות על נושאים אלה.

כמו כן, החלק על הצופים אינו שייך לפסקה על צה"ל, אלא ככל הנראה ל"איסור על ההתחזות בחוק העונשין בישראל", שצריכה להיות מורחבת ל"איסור על ההתחזות בחוקי ישראל". ‏– rotemlissשיחה 12:36, 25 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]