שיחה:וולטר פלאודן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך וולטר פלאודן התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

וולטר פלאודן

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקוריות נראה כי הערך הסתייע בוויקיפדיות הזרות אך הוסף קישור חיצוני עם מידע נוסף אודותיו. מתוכם הופעל שיקול דעת ונבחר רק המידע העיקרי על חייו ופועלו. אך הערך נותר קצר מדי, דווקא כשנראה כי ניתן היה להרחיב הרבה, בעיקר מתוך ספריו של פלאודן על מסעותיו באתיופיה.
אוניברסליות נקודת המבט נראית כללית ולא מקומית, ומשקפת אותה כהלכה. עם זאת, נכתב שעל קשריו עם הראס והקיסר הוא זכה להערכה - הערכה של מי?
נגישות הערך כתוב היטב וכל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכותו אודות האיש ופועלו העיקרי. יש קצת "קפיצה" בין משפט הפתיחה למשפט על הקשר שלו עם הראס והקיסר, שלא ברור מי הם בשבילו למי שלא יודע לפחות שמאסאווה נמצאה אז למעשה באתיופיה; אפשר היה להכניס משפט מתווך.
קישוריות מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים רבים, בעיקר בנושא גאוגרפיה והסטוריה של אתיופיה, המסייעים להבנת הערך. יש קישור לערך זה מתוך הערך פאסיל גמב, והערך תורם להכרת מבצר זה. הקישוריות טובה, הקישורים הפנימיים תקינים. קישור כפול מיותר: גונדר. מושג שכדאי היה לקשר ולהכחיל: כנסיית גימג'בית מריאם.
חזות עיצוב הטקסט בערך הגיוני ונוח לקריאה. התמונה בערך נאה וממחישה את הקשר בין פלאודן לפאסיל גמב, אך חסרה תמונה חופשית של האיש עצמו. כן ניתן היה להוסיף תבנית:אישיות.
רהיטות הערך כתוב ברהיטות, בעברית תקינה, שוטפת ונעימה לקריאה, וכמעט ללא עגה מקצועית לא ברורה.
שיתופיות נכתב ונערך בעיקר על ידי אורי, אך גם ויקיפדים נוספים תרמו לשיפורים קטנים בו.
סיכום
קצרמר חביב המתאר באופן בהיר, רהוט וקולע את פועלו של פלאודן. קיימים חוסרים כגון מידע מתוך ספריו על מסעותיו באתיופיה והרחבה על פועלו בפוליטיקה של אתיופיה.
הערות
תקלדה: אחינו --> אחיינו.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 17:01, 23 ביולי 2011 (IDT)