שיחה:ויז'ואל בייסיק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כתוב בערך "הגרסה הראשונה פותחה על ידי דן אפלמן". דן אפלמן מחברת Desaware מוכר לי היטב (פחות או יותר), מספריו ומהאתר של החברה, ומעולם לא ראיתי שהוא מייחס לעצמו כבוד זה. גם ויקי האנגלית מייחסת את פיתוח השפה לאדם אחר. מה מקור הייחוס כאן לדן אפלמן? דוד שי 20:43, 4 פבר' 2004 (UTC)

אופס, טעיתי. אני אתקן במהרה. יופי ששמתם לב.
מאיר מ 22:22, 4 פבר' 2004 (UTC)


כדאי להוסיף דברים שיחודיים לשפה כמו, משתנה אוספים ופקדי אוספים שמתפקדים כמו מערך של פקדים. א. ברק

צריך עדיין לעבור על הערך הזה, אמנם זרקתי חלק ניכר מהפרסומות של מיקרוסופט, אבל נראה לי שפספסתי כמה... טרול רפאים 22:27, 9 אפר' 2005 (UTC)

צורך בפיצול הערך[עריכת קוד מקור]

צריך להפריד את הVisual Basic .NET לערך נפרד, שכן מדובר בגרסה שנושאת את אותו שם וחיצונית נראת דומה, אבל התחביר עבר שינוי מהותי והשפה שוכתבה מהבסיס, וכיום יש בה אלמנטים שלקוחים למשל מC++ ולמעשה היא הרבה יותר קרובה מבחינת היכולות שלה ל C# מאשר לVB6. --אפי ב.שיחה • 20:09, 2 אפריל 2006 (UTC)

אכן. הא? 20:19, 3 אפריל 2006 (UTC)

זה אנציקלופדיה[עריכת קוד מקור]

או מדריך למתכנת המתחיל? המקום של כל התחביר וכד' לדעתי לא כאן. אפשר להעביר את זה לויקיספר או משהו. ינון א 01:58, 25 מאי 2006 (IDT)

המטרה לתת בערך מידע על מהות השפה ותכניה, ולדעתי בדיוק כמו שערכים במתמטיקה לא שלמים בלי נוסחאות, כך ערכים בשפות תכנות לא יכולים להיות שלמים ללא התחביר, כי זה אחד הדברים המרכזיים שמבדילים שפה משפה. חוצמזה, לקצץ את כל התחביר ולהשאיר ערך של שתי פסקאות למי זה יעזור בדיוק? מי שלא רוצה להתעמק בתחביר לא חייב לעשות זאת. אשמח לשמוע עוד דעות, האם הערך צריך להיות רק מילולי, והם יש בו מקום לקוד ולתחביר וכמה, והאם יש הגזמה בערך הזה.--אפי ב.שיחה • 10:39, 25 מאי 2006 (IDT)
גם אני חושב שזה מיותר, כפי שכתבתי בשיחה:C++#ערך בעייתי, אבל לא היה לי זמן או כח להעלות את זה לדיון במזנון.
אגב, גם אני כתבתי שני ערכים מחשבים מלאי פרטים טכניים כאלה, אבל הן לא לוקחות עמודים רבים כמו כאן. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 10:45, 25 מאי 2006 (IDT)

עטיפת האריזה של התוכנה[עריכת קוד מקור]

בראש הערך מופיעה תמונה של עטיפת האריזה של התוכנה, ולדעתי היא מיותרת וראוי להסירה. להבדיל מעטיפה של ספר, שהיא חלק אינטגרלי ממנו ומלווה אותו במשך כל חייו, עטיפה של תוכנה מוצאת את דרכה לפח האשפה דקות אחדות לאחר שהתקליטור הוצא מהקופסה. יתרה מזו, מקורן של מרבית ההתקנות של VB אינו בתוכנה הנמכרת בקופסה, אלא בזו הנמכרת במסגרת רשיונות, כגון MSDN, כך שלעטיפה אין כל משמעות. דוד שי 19:42, 14 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

תתפלא תתפלא, אבל חסר תקנה סנטימנטלי שכמותי, עוד שומר את האריזה של VB6. [וזו גם הזדמנות להתגאות בתוכנה חוקית, רק חבל שאף אחד לא רואה את זה. (-: ] ובכלל אני בגישה כללית בכל ערך, שכל המרבה בתמונות - הרי זה משובח, גם לתת אינפורמציה חיונית, אבל גם להנעים את חווית הגלישה והקריאה ולעשות נעים לעין הקורא, אפילו בתמונות אילוסטרציה. וממילא מה כבר אפשר לשים בערך תכנותי, עוד תמונות מסך? תמונה של קטע קוד? אז למה שלא תהיה העטיפה. יש לה עיצוב די נעים ויחודי. היא לא כמו אריזות הדמי של תוכנות אינטרנט, שאין להם אריזה ממשית והיא קשורה לערך באופן די הדוק. וזו גם הזדמנות לתת קצת קרדיט ותשומת לב לגרפיקאי או הגרפיקאית, שטרחו ימים ולילות לעצב את הלוגו, העטיפה ושאר הדברים שלא שמים לב אליהם ולא מחשיבים אותם. --אפי ב.שיחה20:48, 14 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אני זוכר בבירור שניתן להשתמש באוספים ובפקדים המכילים פקדים גם בVB5, האם מישהו יודע על גרסה מוקדמת יותר שיכלה לעשות זאת? למון ליים 11:40, 27 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

נדרשת עריכה[עריכת קוד מקור]

  • כבר הוזכר - "זה אנציקלופדיה או מדריך למתכנת המתחיל?"
  • מספיק בעיות על ההתחלה כך שאמינות כל הערך לא ברורה.

המתעתקשיחה 02:34, 22 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

תוספת קטנה אבל בכל זאת ... היום למדתי שהסמל % מגדיר משתנה כint(integer) והסימן ! כSingle ... תוספת נחמדה לערך (לא שיניתי כי מניסיון תמיד מוחקים שאני לא מוחבר... גם שאני כן מחובר אבל לא משנה...) תוסיפו את זה... זה בדוק עובד עכשיו הרצתי תוכנית עם זה

כבר מוזכר בפסקה "הכרזה מקוצרת" - בעקבות ההערה הרחבתי אותה קצת. --אפי ב.התחברו ל♥22:17, 10 במאי 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:45, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:45, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 00:18, 9 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בוויז'ואל בייסיק שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:45, 13 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]