שיחה:חוק השכירות והשאילה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת דוד שי

תאריך: 17.10.2017

התיקון האחרון לחוק השכירות והשאילה הכניס מספר שינויים מהותיים הנוגעים למצבו הפיסי של המושכר, מצב הזכויות של המשכיר, אי תיקון ליקויים, ביצוע שינויים על ידי שוכר בדירה, סיום תקופת השכירות, תוכנות וצורתו של ההסכם השכירות, מתי הדירה אינה ראויה למגורים, הגבלת הערבויות, הגדרת סעיפים שלא ניתן להתנות עליהם אלא לטובת השוכר וכיו"ב.

1. אי התאמה וליקויים: על המשכיר לעדכן את השוכר בגין כל ליקוי ואי התאמה שישנם במושכר. בהעדר ציון יראו את הדירה כראויה למגורים. התגלות ליקויים עלולה להוביל להפרה יסודית של ההסכם. 2. אי תיקון ליקויים: על המשכיר לתקן ליקויים בתוך פרק זמן סביר בהתאם למהות וחומרת הליקוי. אי תיקון הליקוי עלול לאפשר לשוכר עזוב את דירה ובנוסף לא לשלם באם הדירה הייתה לא ראויה למגורים. עם זאת, מומלץ להיזהר לפני ביצוע אילו מבין ההליכים הנ"ל. 3. הגדרת דירה הראויה למגורים: החוק מגדיר מספר תנאים שללא התקיימותם לא יראו את המושכר כדירה הראויה למגורים. 4. הגבלת ערבות: הגבלת הערבות נועדה למנוע ניצול לרעה של שוכרים אשר ייאלצו לספק ערבויות גבוהות שלא לצורך. הוראות קוגנטיות: חוק השכירות מגדיר מספר סעיפים שלא יהיה ניתן להתנות עליהם, כך שהוראות סותרות בהסכם יבוטלו במקרה זה.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס למאמר: חוק שכירות הוגנת - המדריך המלא לשינויים שנערכו בחוק חוק שכירות הוגנת - המדריך המלא לשינויים שבוצעו בחוק. מאת עו"ד שכירות. Kfirhy (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

הוספתי קישור למאמר בסוף הערך. דוד שי - שיחה 05:29, 17 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה