שיחה:חורף גרעיני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

" האסון האקולוגי המשמעותי ביותר שפקד את כדור הארץ מאז היבראו" - זה כבר קרה ? אני לא מבין למה הכוונה כאן. אליבאבא 08:42, 21 מרץ 2005 (UTC)

בכלל היה כאן משהו מוזר - אם זה חורף גרעיני, מה זה קשור לאסונות לא גרעיניים, כמו הרי געש. תיקנתי שש"ז 08:58, 21 מרץ 2005 (UTC)

טעות בידך, המונח נקרא חורף גרעיני כי זה היה הרעיון הראשון עליו חשבו, אבל הכוונה היא גם להתרחשות התהליך בשל דברים אחרים, הרחבתי את הערך בהתאם. טרול רפאים 17:36, 21 מרץ 2005 (UTC)

תבנית לשכתוב[עריכת קוד מקור]

לא ברור לי הסיבה לתבנית השכתוב. הנימוק שנכתב ע"י Ladypine היה:

אסון מטבעו הוא קטסטרופלי, הכחדות מטבעה היא המונית. לשכתוב - איך התגלה חורף גרעיני על המאדים? מה היה גרעיני בו? מה המינוח המתאים?

הנימוק בלתי נכון לחלוטין:

  1. לא כתוב פה פעמיים שמדובר בקטסטרופה
  2. לא כתוב פה שההכחדה המונית היא המונית
  3. לא היה כתוב בכלל שהתגלה חורף גרעיני על מאדים - ניסיתי לחדד את הנקודה
  4. המינוח הוא תמיד חורף גרעיני, כפי שכתוב בערך: "תהליך דומה, רק של אפר ו/או אדי מים (תלוי במקום הפגיעה)"

המסקנה שלי היא שהערך כנראה לא הובן לחלוטין, אבל המידע שכתוב בנימוק הנ"ל לא מסייע לי כלל. טרול רפאים 19:37, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

סליחה, התרשלתי בהסבר. החלק הראשון מתאר את השינויים שביצעתי בערך: הסרתי את הכפילות "אסון קטסטרופלי" ואת "נכחדו בהמוניהם". בעריכתי גם תיקנתי את התיאור של התהליך הדומה להיות רק דומה, מכיוון שהוא לא יכול להיות חורף גרעיני אם לא היו פצצות גרעיניות.
נותרת פתוחה השאלה (ולכן תבנית השכתוב): מה בדיוק התגלה על המאדים? אני מהמרת שלא חורף גרעיני הוא, אבל אולי כן? אולי זה היה רק תהליך דומה לחורף גרעיני? כמו כן, וודאי יש מונח המתאר את אותו תהליך דומה. צריך לברר מה מונח זה ולהפריד את הדברים.
מקווה שעכשיו זה ברור יותר.ladypine 19:48, 8 אוקטובר 2005 (UTC)
המונח המקובל הוא חורף גרעיני. אין מונח לתהליך שמופיע כתוצאה מפגיעת מטאור או סופת אבק, כי למעשה הנושא החשוב הוא הסתרת השמש ולא כל כך מה גרם לה.
המחקר נעשה בעיקרו עבור חורף שנגרם עקב פיצוצים גרעיניים ולכן שם התופעה, גם עבור מקרים דומים.
במאדים היתה הסתרת שמש עקב סופת חול כלל עולמית, המדענים גילו פתאום שאף אחד לא בדק את השפעות האבק על השמש, חשבו איך אפשר לקבל כסף להמשך המחקר והחליטו שיש סיכויים טובים יותר לקבל כסף על מחקר שקשור לנשק גרעיני (הציניות במשפט האחרון היא שלי, אבל זה הרעיון).
אני מקווה שההסבר הזה יותר ברור. טרול רפאים 12:44, 9 אוקטובר 2005 (UTC)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:05, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:27, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]