שיחה:יחיאל ויצמן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרשת כמקור לא-אכזב אך גם לא מהימן[עריכת קוד מקור]

בימינו הרשת מהווה כלי מרכזי ומקור לא-אכזב למידע, ובכלל זה ליצירת ערכים בוויקיפדיה. עם זאת, תמיד כדאי שהמקורות ברשת לא יתקבלו כמובנים מאליהם ויש לבדוק את אמינותם. מי שרוצה הוכחה, הנה דוגמה מאלפת:

בעכו ואחר כך בחיפה פעל בית החרושת הוותיק לגפרורים "נור" שבבעלות האחים ויצמן (נדמה לי ששמם היה יצחק וצבי). אז נכון שיחיאל ויצמן התגורר בעכו ובחיפה, אבל זהו צירוף מקרים ואין שום קשר בין האחים ויצמן מ"נור" ליחיאל ויצמן ואחיו. האחים ויצמן מ"נור" מוצאם מן העיר שאוולי בליטא, ומשפחת יחיאל ויצמן ואחיו באה מבלארוס.

אך מה לעשות, יש כאלה שהדמיון בין הויצמנים הצליח לתעתע בהם. הנה כמה מן התוצאות המרתקות ברחבי הרשת: באתר סקופ מתואר בעל בית החרושת נור, יחיאל ויצמן, "אביו של עזר", כאיש קמצן שבמקום חגורה הלך עם חבל... גם באתר החביב נוסטלגיה און ליין קבעו, איך לא, שיחיאל ויצמן היה בעליו של נור. אבל בעצם אי אפשר להאשים אותם, הם פשוט הסתמכו על איזשהו לקסיקון שקיבע את המידע המוטעה הזה בערך רשמי על יחיאל ויצמן! והנה שוב חזרה הטעות.

ועל כך אמרו חכמינו בחכמתם: "וכשאתה מלמד את בנך - למדהו בספר מוגה. מאי היא? שבשתא כיון דעל – על" (פסחים קי"ג, א'). טבעה של טעות שהיא מכה שורשים, ואחר כך קשה מאוד לעוקרה. גרש - שיחה 09:54, 13 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

יש תקלה בכניסה ישירה לדף הרלוונטי באתר של נוסטלגיה און ליין. יש להיכנס בכניסה חיצונית לאתר לפי הכתובת הזו על ידי פתיחת דף העריכה והעתקת הכתובת. גרש - שיחה 17:14, 13 בספטמבר 2010 (IST)תגובה