שיחה:יחידת זמן גאולוגית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מישהו יודע מה הוא הקישור האנגלי הנכון?--Berger 17:00, 3 מאי 2005 (UTC)

התשובה לשאלתך מורכבת.
הקישור המיידי הנכון הוא Geologic period. אך עד שיכתבו הערכים אאון, עידן, תור ותקופה, הם מהווים דפי הפניה לכאן ולכן מתאים להשאיר את הקישורים האנגליים Eon, Epoch ו Era.
אשמח ביום שיכתבו הערכים שהזכרתי ואז ההפניות יועברו אליהם. בברכה, מלח השמים 19:01, 3 מאי 2005 (UTC)
נ.ב. בשעתו גם שמתי כאן תבנית קצרמר בכדי לרמז על כך שיש עוד במה לפתח ערך זה (כפי שניתן לראות בוויקי האנגלית). אך היא הוסרה על ידי המממ ואני מסכים עמו.
נראה לי לא אסטטי להשאיר את כל הקישורים.--Berger 19:19, 3 מאי 2005 (UTC)
גם בעיני זה לא אסטתי במיוחד. עשיתי זאת אחרי שראיתי דבר דומה בערך אחר - איני זוכר היכן - ומכיוון שיש כאן ניגוד בין הרצון להרבות במידע הקיים לבין שיקולי אסטתיות, העדפתי את ריבוי המידע על פני האסטתיקה. מה דעתך על שיקול זה ? מלח השמים 19:27, 3 מאי 2005 (UTC)
המידע הוא הבסיס עליו מושתתת ויקיפדיה אבל בלי האסטתיקה התוכן לא יצא לפועל הראוי לו ולכן למרות שהמידע חשוב יותר יש לתת קדימות לאסטתיקה (יצא לי קצת פיוטי).--Berger 19:33, 3 מאי 2005 (UTC)
בשלב הזה הרשה לי לציין שזה כיף לריב איתך (-: כוונתי היא לכך שאנו מצליחים לדון בנושא באופן ענייני על אף חילוקי הדעות. וזה מוצא חן בעיני.
אני מרגיש שמיציתי את טיעוני. דיון זה עקרוני ויכולה להיות לו השלכה גם על ערכים אחרים ולכן מקומו במזנון. מלח השמים 20:50, 3 מאי 2005 (UTC)

זה לא מקובל כל כך. אתם מטעים את הקוראים. מי שירצה לחפש מידע בוויקיפדיה האנגלית, ידע להסתדר. 4 לינקים למאמרים קשורים באנגלית הם פשוט יותר מדי. יש להם ערך על יחידת זמן גאולוגית וצריך לקשר לשם בלבד. גילגמש שיחה 10:03, 4 מאי 2005 (UTC)

מסכים עם גלגמש - די בקישור לערך הראשי באנגלית. בלי קשר לאסתטיקה. אם ערך עברי אחד מכיל מידע מכמה ערכים באנגלית אז כדאי לעשות ריבוי הפניות. סתם בשביל הקישור - אז לא. Deroravi 11:23, 4 מאי 2005 (UTC)

דברים שנכתבו במזנון:

אני חושב שהפתרון צריך להיות כמו ביחידות מידה לטמפרטורה. טרול רפאים 13:32, 4 מאי 2005 (UTC)

עד כאן מהמזנון

אני כרגע קצר בזמן. מאורח יותר אחשוב שוב על הנושא. מלח השמים 15:32, 4 מאי 2005 (UTC)

מחלוקת לגבי שמות התקופות[עריכת קוד מקור]

בערך נכתב "יחידת הזמן הגאולוגית הגדולה ביותר היא אאון. האאונים מחולקים לעידנים. כל עידן מחולק לתורים וכל תור מחולק לתקופות."

עם זאת האתר מט"ח כתוב "אירועים שונים בהיסטוריה הגיאולוגית של כדור-הארץ משמשים ציוני דרך לחלוקה של גיל זה לארבעה עידנים עיקריים: עידן הפרקמבריום, עידן הפליאוזואיקון, עידן המזוזואיקון ועידן הקנוזואיקון. " כלומר היחידה הגדולה היא עידן המחולק לתורים. בשל סתירה זו, כך נראה לי, יש בלאגן גדול מאד בערכי התקופות הגאולוגיות הקדומות. --Hmbr 17:14, 22 אוקטובר 2005 (UTC)

אחרי עיון גם באתר מפה, ברור שהיתה כאן טעות: אאון=עידן. תיקנתי.[1]--Hmbr 17:27, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
תודה על התיקון!
הגירסה אותה תיקנת הייתה מבוססת על הטבלה כאן. בינתיים תוקנה גם הטבלה. מלח השמים 19:39, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
עכשיו ראיתי שגם שם ידך הייתה בתיקון. כל הכבוד! מלח השמים 19:45, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
תודה. יש עדיין הרבה בלאגן בשל הסתירות הרבות בין הטבלה לערכים שבתוכה, ולבין הערכים בויקי אנגלית. כנראה השינויים נובעים מהתפתחות במחקר, או משהו בסגנון. --Hmbr 20:59, 22 אוקטובר 2005 (UTC)

השוואה בין המקורות[עריכת קוד מקור]

לגבי שמות התקופות: על-עידן , עידן, תור, תקופה, (אאון)- יש מחלוקת גדולה בין המקורות.

  • ב[2] אנציקלופדית מפה כתוב: "את הזמן הגיאולוגי של כדור הארץ נהוג לחלק לארבעה עידנים: פרה-קמבריום, פליאוזואיקון, מזוזואיקון וקנוזואיקון. אחדים מן העידנים נחלקים לפרקי זמן משניים המכונים תורים... פרה-קמבריום הוא הקדום בעידני כדור הארץ... עידן פרה-קמבריום אינו נחלק לתורים. "

גם באתר מט"ח כתוב "אירועים שונים בהיסטוריה הגיאולוגית של כדור-הארץ משמשים ציוני דרך לחלוקה של גיל זה לארבעה עידנים עיקריים: עידן הפרקמבריום, עידן הפליאוזואיקון, עידן המזוזואיקון ועידן הקנוזואיקון."

  • בGeologic timescaleויקי אנגלית כתוב: "The largest defined unit of time is the Eon. Eons are divided into Eras, which are in turn divided into Periods, Epochs and Stages"

לפי חלוקה זו נראה שEON= עידן, ERA= תור PERIOD= תקופה.

אולם מפה גם נראה שהפרה קמבריום הוא גדול יותר מעידן, ואילו ההאדן הארכאיקון הפרוטרוזואיקון הינם עידנים.

יש כאן סתירות ברורות (אם הבנתם משהו). כרגע המידע קרוב לאמור באתר 'מפה'. צריך מישהו בעל רקע רציני שיכריע מה נכון ומה לא.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביחידת זמן גאולוגית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:30, 15 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]