שיחה:יחסי הודו–ישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ראשית תהליך התחממות היחסים בין הודו לישראל החל לאמיתו של דבר במהלך מלחמת המפרץ הראשונה.התקשורת ההודית שיגרה במהלך המלחמה צוותי סקור שדווחו על המצב בישראל שכזכור היתה נתונה למתקפת טילים עיראקית.הדווחים היו אוהדים וכן ההתייחסות להחלטה האסטרטגית של ממשלת ישראל שלא להגיב על מתקפת הטילים נגדה באופן עצמאי.דברי הקונסול הישראלי בבומביי בתקשורת כי ישראל תהיה מוכנה לסייע בהעברת העובדים ההודים במפרץ חזרה לארצם במידה וממשלת הודו תפנה בעניין, זכו גם הם להד תקשורתי בולט וחיובי. לדעתי יש לערוך הבחנה בין המימד האידאולוגי שעמד מאחורי התנגדותו של מהטמה גאנדי לרעיון הציוני לבין עמדתו של נהרו שהיה יותר פראגמטיסט ועמדתו כנגד קשירת יחסים דיפלומטים עם ישראל נבעה מקשריו ההדוקים עם מנהיגים ערבים ובלמ"זים כמו נאצר או אפילו טיטו.בתו אינדירה גאנדי גילתה גישה שלילית מובהקת בנושא היחסים עם ישראל ואף גרשה את הקונסול הישראלי במומבאיי ב-1982. תחילת השינוי ביחס ההודי הרשמי כלפי ישראל החל הימי יורשה ובנה ראג'יב גאנדי שגילה פתיחות לרעיון שיפור היחסים עם ישראל בודאי לעומת אימו.

תיקנתי מעט. לגבי הפסקה האחרונה, בהחלט אפשר להרחיב. עדירל - שיחה 11:43, 28 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 10:45, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

מה ניתן להוסיף לערך, לאור שיפור ביחסי המדינות[עריכת קוד מקור]

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי (Narendra Modi). זוהי פגישה ראשונה בין ראש ממשלת ישראל לראש ממשלת הודו מזה יותר מעשור.

בפגישה העלה ראש הממשלה נתניהו את הסכנה מכוונתה של איראן להתחמש בנשק גרעיני, ואת האיום שמהווה הטרור האסלאמי על העולם כולו. בנוסף הציע ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת הודו מודי, לקיים שיתופי פעולה בחדשנות טכנולוגית בדגש על פיתוחים בתחום החקלאות והמים. כמו כן עדכן ראש הממשלה נתניהו בהחלטתו להקים רשות סייבר לאומית, והציע שישראל והודו יקיימו ביניהן קשרים בנושא. ראש הממשלה נתניהו אמר כי הסייבר היא זרוע כלכלית עתידית משמעותית.

בפתח הפגישה הזמין ראש הממשלה נתניהו את עמיתו מהודו לביקור רשמי בישראל ואמר לו: "זו הזדמנות לישראל ולהודו להמשיך ולהרחיב את היחסים בינינו. אנו שני עמים עתיקים, מהעתיקים בקרב מדינות העולם, אך אנו גם שתי דמוקרטיות, אנו גאים במסורות העתיקות שלנו אך גם משתוקקים לאחוז בעתיד. אני מאמין שאם נעבוד יחדיו אנו יכולים לעשות זאת לרווחת שני העמים שלנו. לכן, ברוח זאת, זוהי הזדמנות נפלאה לפגוש אותך כאן ואני רוצה להזמין אותך לבקר בישראל. אנו נרגשים מהאפשרויות של קשרים חזקים יותר ויותר עם הודו, והשמיים הם הגבול".

ראש ממשלת הודו מודי: "אני מסכים איתך שהיחסים בין ישראל והודו הם היסטוריים. נפגשתי הבוקר עם חברי הקהילה היהודית, המועצה היהודית אמריקנית, והם כולם מעריכים את העובדה שבישראל יש הכרה בכך שהודו היא המדינה היחידה שמעולם לא אפשרה לאנטישמיות להתפתח, ובה יהודים מעולם לא סבלו ותמיד חיו בה כחלק אינטגרלי מהחברה שלנו. הייתה תקופה בעיר מומבאי בה עברית נלמדה באופן רשמי באוניברסיטאות ואחד מראשי העיר של מומבאי הגיע ממשפחה יהודית".

מה מתוך כל זה ראוי להופיע בערך? האם אפשר להוסיף את התמונה? האם קיימת ברשת תמונה של נתניהו ונרנדרה שהיא חופשית? עזרו לי לשפר את הערך. 79.178.57.213 08:04, 1 באוקטובר 2014 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביחסי הודו–ישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 08:13, 28 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]