שיחה:לאון בלום

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

כחלק מפרוייקט בית השיטה אני מתכוון למלא ערך זה בשבועיים הקרובים --משתמש:Sero0040_nov 04:05, 19 ספט' 2004 (UTC)

הערך הועלה בהצלחה. הערות - 1. בערך יש ציטוטים מהספר "לאון בלום" מאת אילן גריילסאמר בהוצאת דביר. אני מודע לסוגיית זכויות היוצרים, אך לאחר שב"הארץ" ציטטו חלקים בביקורת ספרים (ואני בטוח כי לא ביקשו לצורך כך רשות), מצאתי לנכון לעשות זאת גם בעצמי. מה גם שאני מפנה את הקוראים לקריאה נוספת בספר, ומזכיר את הכותב. קישור למאמר ב"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=423543&contrassID=2&subContrassID=12&sbSubContrassID=0 2. לא כתבתי לגבי מדיניות החוץ של ממשלת החזית העממית, מכיוון שכל המידע שיש באינטרנט (בעברית ובאנגלית, כולל ויקיפדיה באנגלית ובאינצי' העברית הוא חדגוני ומסתכם בארבע-חמש שורות. מכיוון שמדובר בנושא חשוב מאוד (היחס אל הנאצים, עתיד אירופה, עתיד היהודים, עתיד העולם בלה בלה) - אני מבקש לא לכתוב בנושא עד שיש למישהו מידע מבוסס וקצת יותר מקיף מפיסקא קצרצרה. שאלות - 1. מישהו יכול לסדר את התמונה העליונה בגודל המתאים? 2. אני לא יודע למה התמונה השנייה לא מופיעה, העליתי את הקובץ והעתקתי את שמו. אולי מדובר בבאג שיסתדר תוך כמה זמן, אבל במידה ולא אודה על הטיפול בעניין. 3. בחלק מהערכים, כמו לי הארווי אוסוואלד, יש תפריט מסודר ויפה עם רקע חום-בז' שנותן קישוריות לחלקים בטקסט. כתבתי בתוך הטקסט עצמו, במסגרת "הערות בלתי ניראות" את המקומות שאני רוצה שיהפכו לקישוריות כאלה ואת השם שאני מעניק להם (חוץ מלאחת שלא מצאתי לה שם). מישהו יכול לטפל בדבר?

--משתמש:Sero0040_nov 03:52, 21 ספט' 2004 (UTC)

גלעד - ערך טוב מאד.

איני מתייחס לתוכן (כאמור, ערך טוב מאד) את כל השינויים עשיתי בפורמט, רובם לבקשתך.

א. הקטנתי קצת את התמונה העליונה. אין לי מושג מה קורה עם התחתונה.

ב. יש לך בעיה עם הקישורים. תלמד קצת את הנושא.

ג. אינך יוצר קישורים לתאריכים וחבל.

ד. ביצעתי את בקשתך לגבי הקישורים הפנימיים. הבט בדף העריכה של הערך וראה איך עשיתי זאת.

ה. הערך דורש עוד קצת עריכה וויקיזציה. כרגע אין לי זמן, אני חושב שאתה יכול לשפר בעצמך. במיוחד יצירת קישור לתאריכים. אני גם חושב שקצת אנציקלופדיזציה (איזה מילה) של השפה תועיל. למשל הביטוי שהגרמנים "דילגו בקלילות מעל קו מאז'ינו", הוא טוב בשיחה או בהרצאה אבל כשהוא כתוב, הוא נותן אוירה פחות רצינית לערך.

המשך בעבודתך היפה אלמוג 04:34, 21 ספט' 2004 (UTC)



תודה לכל מי שלקח חלק בעריכת הערך, התיקונים, הקטנת התמונות, הויקיזציה וכד'. הצלחנו ליצור ביחד את הערך המקיף ביותר אודות ליאון בלום בעברית. יותר מהאינצ' העברית, יבנה ובטח שידיעות אחרונות ו-Ynet...הערך גם יותר מפורט מאשר הערך המקביל בגירסא האנגלית, למרות שהם שמו רשימה של כל שריו. אעבור בעצמי על הטקסט שוב ואתקן טעויות, אקשר קישורים ואוסיף עוד פיסקה על הרחובות הרבים בישראל הקרויים על שמו, והיישוב כפר בלום. יש לי התלבטות עימה רציתי להיוועץ עמכם - בחלק מהטקסטים שקראתי אודות היהודי בלום נכתב על כך שהוא התחתן שלוש פעמים בחייו, שתמיד היה זקוק לאישה ואת נשותיו החליף לפי תקופות חייו - אינטלקטואלית לימיו בבוהמייה הצרפתית, סוציאליסטית לתקופתו הפוליטית-אינטסיבית ואשת חיקו "לימים הקשים" (ללא קשר לשואה נ.ב.) - יחד עם זאת, במקומות אחרים לא נכתב על כך דבר (דוגמאת האינצ' העברית) ובכל זאת, חייו האישיים לא היו בדיוק מרכז מעניינו. האם להוסיף פיסקה בנידון או לא?

שוב תודה, --משתמש:Sero0040_nov 22:02, 21 ספט' 2004 (UTC)


אני זוכר שראיתי תוכנית שבה עמנואל הלפרין ראיין מישהו עליו, ושם הזכירו את שלושת נשותיו, והזכירו ששלושתן היו יהודיות (אני רק מקווה שאני זוכר נכון). הקיצור, כן, למה לא?
אני רק רוצה להצטרף לדברי אלמוג שהתלונן על כך שאתה לא מציין תאריכים מדויקים של ארועים חשובים (כמו נתחון החזית העממית, התמנותו לראש ממשלה, התפטרותו, וכו'). אנא מצא אותם, ותעשה מהם קישור לדפי היום הרלוונטיים, כך שיהיה אפשר להכניס אותם אליהם, ואף לשורות היום בהיסטוריה, בעמוד הראשי. eman
לרגל ציון 70 השנים לFront populaire הוקרן השבוע סרט בטלוויזיה הצרפתית ("לאון ותרז"). ע"פ מה שנאמר בסרט, אשתו הראשונה של לאון בלום נפטרה בשנת 1931 אבל הוא היה קשור לתרז עוד לפני שהתאלמן. אח"כ נשא את תרז. תרז נפטרה אף היא, עוד הרבה לפני מלחמת העולם השנייה. לא בדקתי פרטים על השלישית. --Rebecca 03:25, 9 יוני 2006 (IDT)

העברת הערך[עריכת קוד מקור]

העברתי שם הערך ללאון בלום. על פי האיות Léon וההיגוי הצרפתי, זה התעתיק הנכון לעברית (ליאון זה בהיגוי אנגלי). Magister‏ 8 יולי 2005 23:00 (UTC)

פרטי הספר של אילן גריילסאמר[עריכת קוד מקור]

אני מעוניינת להוסיף את דבר קיום הספר של אילן גריילסאמר, לרשימת הביבליוגרפיה בערך המקביל בויקיפדיה הצרפתית. האם מישהו יכול להעלות כאן את כל הפרטים (שם הספר, וההוצאה בעברית ובצרפתית ומספרי הזיהוי ISBN).

האפיזודה המצוטטת בערך "בשבוע האחרון של 1943 החליטו הנאצים להוציאו להורג, אך החיילים בשטח לא הסכימו לבצע את הפקודה" מובאת מתוך ספרו של גריילסאמר? אגב, מאיזה לאום היו "החיילים בשטח"? --Rebecca 03:14, 9 יוני 2006 (IDT)

הסרת המלצה[עריכת קוד מקור]

אני מצרף כאן את דיון ההמלצה מספטמבר 2004, לנוחיות הדיון.

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ליאון בלום

  • ליאון בלום ביוגרפיה טובה על חייו של המנהיג היהודי צרפתי, נכתב בעיקר על ידי נמרוד ברנע שן שש זעם 07:22, 22 ספט' 2004 (UTC)
    • אכן ערך מצוין. מצטרף להמלצה גילגמש 07:48, 22 ספט' 2004 (UTC)
הוסף

אין לי שום דבר רע לומר על הערך. ניסוחו תקין, היקפו סביר, המידע טוב ואפילו כולל ציון מקור בר-סמכא. עם זאת, הגם שבוודאי נראה מרשים ומקיף בתקופה בה נבחר למומלץ, במונחי היום מדובר בביוגרפיה סטנדרטית לחלוטין שכמוה לאלפים בוויקיפדיה העברית, ואין בו הייחודיות והערך המוסף ההופכים ערך למומלץ. מערך מומלץ של ימינו אנו הייתי מצפה שייתן, בצד הביוגרפיה, גם סקירה יותר מעמיקה של משנתו, כתביו, השפעתו וכדומה, ומספר מקורות נוספים מלבד גריילסאמר. מגיסטר 10:29, 7 באפריל 2007 (IDT)

מסכים. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 14:12, 7 באפריל 2007 (IDT)
המשך הדיון עובר לויקיפדיה:ערכים מומלצים/הסרת המלצה. מגיסטר 13:39, 14 באפריל 2007 (IDT)

דיון הסרה[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הסרת המלצה 18:25, 29 במאי 2007 (IDT)

אין לי שום דבר רע לומר על הערך. ניסוחו תקין, היקפו סביר, המידע טוב ואפילו כולל ציון מקור בר-סמכא. עם זאת, הגם שבוודאי נראה מרשים ומקיף בתקופה בה נבחר למומלץ, במונחי היום מדובר בביוגרפיה סטנדרטית לחלוטין שכמוה לאלפים בוויקיפדיה העברית, ואין בו הייחודיות והערך המוסף ההופכים ערך למומלץ. מערך מומלץ של ימינו אנו הייתי מצפה שייתן, בצד הביוגרפיה, גם סקירה יותר מעמיקה של משנתו, כתביו, השפעתו וכדומה, ומספר מקורות נוספים מלבד גריילסאמר. מגיסטר 10:29, 7 באפריל 2007 (IDT)

מסכים. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 14:12, 7 באפריל 2007 (IDT)
כמובן, כל פתיחה של דיון כזה היא בבחינת אותו "קול קורא". למרבית הצער, בדר"כ נענה הקול הקורא בקול דממה דקה. מגיסטר 11:03, 21 באפריל 2007 (IDT)

בעד סקרלטשיחה הפתיעו אותי 21:52, 16 במאי 2007 (IDT)

הוסר

זה היה די טוב תודה שעזרתם לי 79.181.132.51 17:36, 20 בפברואר 2014 (IST)

גזענות ופרוקולוניליסם[עריכת קוד מקור]

שלום

הוספתי את הציטוט הזה שחשוב להבין את המחשבה של המפלגות שמאל לגבי הגזעות בעת הזה.(היו את אותו דעות גם במין).בכוונה שהצנזורה לא הולכת למחוק את הציטוט הזה.

“Nous admettons qu'il peut y avoir non seulement un droit, mais un devoir de ce qu'on appelle les races supérieures, revendiquant quelquefois pour elles un privilège quelque peu indu, d'attirer à elles les races qui ne sont pas parvenues au même degré de culture et de civilisation”

“We admit that there may be not only a right, but a duty of what are called the superior races, sometimes claiming for them a somewhat undue privilege, to attract to themselves the races which have not reached the same degree of culture and civilization ”

Léon Blum, מקור 9 juillet 1925, Débat sur le budget des Colonies à la Chambre des députés, dans Débats parlementaires, Assemblée, Session Ordinaire (30 juin-12 juillet 1925), paru J.O. p. 848. מקורות אחרות https://dicocitations.lemonde.fr/blog/nous-admettons-quil-peut-y-avoir-non-seulement-un-droit-mais-un-devoir-de-ce-quon-appelle-les-races-superieures-revendiquant-quelquefois-pour-elles-un-privilege-quelque-peu-indu-dattirer-a-el/ https://qqcitations.com/citation/162029

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בלאון בלום שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:49, 16 בנובמבר 2022 (IST)