שיחה:מוט הליכה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מוט הליכה, עדיף על מקל הליכה[עריכת קוד מקור]

בכתבה זו מדובר על מקל הליכה ולא על מוט הליכה. מוט הליכה הוא מוט שאורכו כ 1.80 מ'. למוט זה יתרונות רבים לעומת מקל ההליכה , וחיסרון אחד. ראשית ברצוני לציין כי כל היתרונות אשר נמנו במקל ההליכה מצויים גם במוט ההליכה אך יש בו יתרונות רבים על פניו. היתרונות : המוט משמש לתמיכה בעת ירידה במשעולים תלולים, המשתמש שולח את המוט לחלק התחתון של המדרגה ואז ניתן להישען עליו במשך ההתגברות על המדרגה בלי להזיז אותו , בעלייה , הוא יכול להישאר בנקודת התחתונה ולשמש נקודת משען למטפס, המוט , בגלל אורכו מאפשר סיוע בין מטיילים, כאילו הארכת היד המושטת לסיוע. שני אנשים המחזיקים במוט משני קצותיו , יכולים ליצור מעקה בשבילים צרים על יד מצוק אין צורך לכוון את אורכו שכן ניתן פשוט לשנות את מיקום נקודת האחיזה שלך במוט חסרונות אינו נתן לקיפול, וצריך להתמודד עם כל אורכו, כל הזמן. אלו בעצם כל חסרונותיו .


למוט, ניתן להוסיף שכלולים כגון קרס בקצהו המאפשר להיאחז במדרגות סלע במקומות אליהם היד לא יכולה להגיע בלי הארכה. להשתמש בו כדי להעלות ציוד ותרמילים בעת התגברות על מכשולים או לתלות עליו לולאת חבל המשמשת כמדרגה במקום בו אין מדרך רגל בשלבים הראשונים של הטיפוס. יש לזכור שהמוט צריך להתמודד לא רק עם מאמץ דחיסה , אלא עליו להיות חזק מספיק גם במאמץ מתיחה .

שימוש רב שנים במוט הליכה, גרם לי להפסיק ולהשתמש במקל ההליכה הרגיל ולהעדיף על פניו את המוט הן לסיוע עצמי והן לסיוע להולכים איתי בקבוצה. אולם אין להסיק מדברי שאני שולל את מקלות ההליכה ואני בהחלט ממליץ על שימוש בהם, כעזר בסיסי לטיילים מהלכים.

יעקב לימון מורה דרך

79.177.54.111 09:15, 2 בדצמבר 2020 (IST)[תגובה]

תודה רבה על הערתך. האם תוכל לתת קישור ו/או מראה מקום למידע שכתבת? עמית - שיחה 12:32, 2 בדצמבר 2020 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במוט הליכה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 10:15, 10 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]