שיחה:מום

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת Eddau

ההפניה הזו שגויה. אדם עם שש אצבעות בכף הרגל הוא בעל מום, אבל זו לא בהכרח לקות. דניאל צבישיחה 17:39, ג' באב ה'תשס"ט (24.07.09)

זו כן לקות ולפעמים אפילו נכות. בדוק מה הפרופיל הצבאי של צעיר שחסרות לו שתי אצבעות מורות או שני אגודלים. נסה לעבוד במשך יום שלם בלי להשתמש באגודלים שלך. האמן לי שזה לא קל. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 10:53, 25 ביולי 2009 (IDT)תגובה
וזו בדיוק הסיבה שכתבתי רגל ולא יד. אבל אם אתה לא אוהב את הדוגמא הזו, יש לך מבחר דוגמאות אחרות בen:Congenital disorder, שחלקן הן אומנם לקויות, אבל לא כולן. דניאל צבישיחה 21:08, ד' באב ה'תשס"ט (25.07.09)
אכן לא כל שוני מהכלל, כפי שנקבע על ידי מומחים, הוא לקות. ברור, למשל, שמומחה יומר שזרת רגל בעלת פרק בודד היא דבר לא נורמלי וברור שאף אחד לא יקבע שמצב כזה הוא לקות. הנקודה היא שהדיון בעניין זה נעשה כבר בערך הקרוי לקות. בערך הקרוי לקות יש הגדרה עבור מצבים לא נורמלים שאינם מגבילים את האדם בשום אופן משמעותי אם בכלל.
דרך אגב, אפשר לבדוק כיצד היהדות מגדירה מום ולהפוך את הערך מום לדף פירושונים. נדמה לי שאדם שיש בו האנומליה הקטנה ביותר, כגון תנוך אוזן טלוש, לא יכול לשמש ככהן. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 00:06, 26 ביולי 2009 (IDT)תגובה