שיחה:מטאליזם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כל החלק על מאפייני המטאליסט בערך ממש מפריע לי. דמיין לך ערך על תרבות הערסים בישראל ובו נציג את מאפייניהם, זה אולי יהיה מצחיק, אבל לא מתאים. מה גם שזה די הזכיר לי את פפויקס (אלו עם ה-false freak וה"הו-אנו-כה-קשוחים-וכל-מה-שאנחנו-שומעים-נשמע-כמו-חתול-שעבר-את-הכביש-בזמן-הלא-נכון"), אני מתכוון, זה קשה לאפיין אנשים, ועושים את זה רק כשההבדל הוא מהותי ולא שולי כמו כאן.

מקווה שהבנת, כי די הסתבכתי במילים של עצמי, Radagaisus 18:29, 28 ינו' 2005 (UTC). (כל הכתוב הופנה אל המטאל-ויקיפד שלנו).


חחח האמת שלא רק אתה הסתבכת, אלא גם אני לא ממש הבנתי את הפוינט שלך. אני אגיד לך למה בכלל מלכתחילה כתבתי את הערך הזה. לא מתוך שיעמום, ולא בגלל שלא היו נושאים אחרים לכתוב עליהם. סתכל, אתה מסכים איתי שתרבות מסוימת זהו ערך ראוי לכתוב עליו? תרבות לא חייבת להיות תרבות של לאום מסוים. למה זה תמיד ראוי לכתוב על תרבות הפנק, או על התרבות ההיפית, או על תרבות הראפ, אבל זה בשום מקום מעולם לא ראיתי אזכור של תרבות המטאל, שהיא תרבות מפותחת עם מאפיינים ברורים, שמיליונים משתייכים אליה? אני חושב שכל תרבות ראויה להצגה. אם יש לך בעיה עם משפט כזה או אחר, זה סיפור אחר. אבל אתה לא יכול לטעון שהערך מיותר. (אם זה מה שטענת בכלל)--Metal-wikiped 20:04, 28 ינו' 2005 (UTC)

רק הפסקה הספציפית אודות מאפייני המטאליסטים מפריעה לי. זאת נראית לי הכללה גסה וסכמטית מדי. Radagaisus 21:53, 28 ינו' 2005 (UTC)

הפסקה אינה מיותרת. לדעתי צריך לתאר איכשהו את תרבות המטאל. אם משפט מסוים מפריע לך, ויש לך הצעה איך למתן אותו כך שלא יהווה הכללה גסה וסכמטית, בבקשה.--Metal-wikiped 11:18, 29 ינו' 2005 (UTC)

אני מבין שהערך הושחת מספר פעמים ע"י משתמש לא רשום, ולכן היה צורך להגן עליו. אך זה אומר שגם אני לא יכול עכשיו לערוך אותו, וכן גם ויקיפדים אחרים אשר מעוניינים לתרום. האם יש אפשרות להגן עליו רק מפני אותו משחית, או פשוט לחסום את המשחית?--Metal-wikiped 13:42, 18 פבר' 2005 (UTC)

אולי באמת כדאי להסיר את ההגנה? כבר עברו מספר ימים, אולי הטרול התייאש. דורית 17:58, 21 פבר' 2005 (UTC)
כן, לדעתי אפשר להוריד את ההגנה. לצערי הפתרון של הויקיפד המטאלי היה לא ישים כי מספר משתמשים השחיתו את הדף. גילגמש שיחה 18:00, 21 פבר' 2005 (UTC)

מה עם סואיסיידל טנדנסיז[עריכת קוד מקור]

אאל"ט גם הם הופיעו בארץ באיזור 98 אליבאבא 18:21, 4 נובמבר 2005 (UTC)

אתה מוזמן להוסיף את הידוע לך.--Metal-wikiped 20:26, 4 נובמבר 2005 (UTC)

מחקתי את השורה שאומרת כי מאפייני המטאליסטים המתוארים הם סטיריאוטיפיים בלבד, כיוון שכל מטרת הערך היא להציג את תרבות המטאל שהתפתחה במשך השנים, ולא את קהל המטאל באשר הוא. אנשים שלא מתאימים בכלל לתיאור המופיע, הרי שהם לא מטאליסטים, גם אם הם אוהבים מטאל. אני משווה את זה עם פנק: אדם ששומע פנק, אבל לא מתלבש כמו פנקיסט, לא הולך להופעות פנק ולא מאמין באידיאולוגיה של הפנק, הרי הוא לא פנקיסט, אלא סתם אדם שאוהב מוזיקת פנק.--Metal-wikiped 13:53, 21 ינואר 2006 (UTC)

אתה טועה ובגדול. אין למטאל שום אידואולוגיה, אולי יש תרבות אבל סה"כ כל ה"תרבות" היא סביב המוזיקה. בניגוד להיפים או פאנקיסטים(לא שידוע לי על אידואולוגיה פאנקיסטית אבל אני לא מבין בזה..)

כמו שאמרו לך קודם, אלה תיאורים גסים של סטראוטיפים. יש מספיק מטאליסטים ששומעים מטאל, הולכים להופעות ומעורבים בכל תרבות המטאל שמתפתחת בארץ ובעולם, שלא עונים על אף אחד מההגדרות הסטראוטיפיות האלו. המראה המטאליסטי הוא סה"כ מעין שעשוע, אף אחד לא לוקח את זה יותר מידי קשה, ובנאדם שצריך להסתפר לפני הצבא וחושב שג'ינס קרוע\מכנס מעור זה לא יפה, ישאר ויהיה מטאליסט לכל דבר. אני אישית, מטאליסט שהולך להופעות מטאל מתעמק ומכיר הרבה להקות.. אני עונה מכל ההגדרות ברשימה רק על שיער ארוך ובגדי להקות מידי פעם. אני לא מזלזל באף סגנון מוזיקה אחר, אני לא הולך רק למועדונים של מטאל, ואני לא רוקד רק פוגו. אלו תיאורים גסים מאוד ושתי האפשרויות הן או להסיר את התיאור הגס או למתן אותו בעזרת ההערה שלי. (נכתב על ידי מי שכתב את הפסקה הזו, אני לא יודע איך מוסיפים את השם בסוף)

זה לא מדויק שלמטאל אין אידיאולוגיה. אמנם אין לו אידיאולוגיה פוליטית של ימין/שמאל, כמו להיפים ולפנקים, אבל כן יש לו אידיאולוגיה של התנגדות לזרם המרכזי, התנגדות למסחור, פופוליזם ואופנות חולפות, התנגדות לתרבות של MTV והמועדונים וליחסה השטחי של תרבות זו למוזיקה, תמיכה ביצירת אומנות ברמה ולא בבידור זול להמונים (אמנם זה יחסי: חובבי מוזיקה קלאסית יכולים להגיד שאפילו מטאל זה בידור זול להמונים), תמיכה ביחס רציני ומעמיק למוזיקה. זו הסיבה, שללהקות כמו איירון מיידן ומטאליקה, ואפילו לד זפלין ו-AC/DC, יש מיליוני מעריצים שעוד לא נולדו אפילו כשהלהקות האלה החלו להופיע. אבל מי יזכור את בריטני וכריסטינה ואת כל הליצנים הראפרים בעוד 5 או 10 שנים? אגב, חלק מהרעיונות הנ"ל הם גם נחלתם של ההיפים ושל הפנקים. עניין האנטי-מסחור, למשל, מוקצן במיוחד בבלק מטאל.
אבל, כאמור, בן אדם לא צריך להאמין בכל זה או לגדל שיער בשביל לשמוע מטאל ולהינות מהמוזיקה. כאמור, לא כל מי שאוהב מטאל, הוא מטאליסט "בנשמתו". אני לא מסכים שהתיאורים במאמר הם "סטיריאוטיפיים". אם אתה הולך להופעות מטאל, אתה בוודאי רואה, שרבים מההולכים להופעות האלה עונים, לפחות באופן חלקי על התיאור הנ"ל. ברור שיש גם מלא אוהבי מטאל שהולכים להופעות אבל מתלבשים ומתנהגים כמו בני אדם "נורמליים", אבל כמו שהסברתי, לא בהם עוסק המאמר, אלא דווקא ב"פנאטים", באלה שכן עונים לתיאור, והם לא מעטים. ואגב, זה שאתה עונה לחלק מהתיאורים זה הוכחה לזה שאלה באמת תיאורים נפוצים אצל חובבי מטאל. אתה עונה על תיאורים א', ב', ו-ג', וחבר שלך אולי עונה על תיאורים ב' ו-ד'. ואני אולי עונה על תיאורים ג', ד', ו-ה', ככה שבשורה התחתונה, בכלליות, אפשר להגיד שכל התיאורים מ-א' ועד ה' מתארים פחות או יותר את קהל המטאל. אני מקווה שהבנת את הכוונה שלי. אני לא מתכוון למחוק את הפסקה. מקסימום, אפשר לכתוב שקהל המטאל מורכב לא רק מ"מטאליסטים", אלא גם מאנשים "נורמליים". (כמובן צריך לחשוב על ניסוח יותר נורמלי).--Metal-wikiped 11:41, 30 ינואר 2006 (UTC)