שיחה:מטריצת בלוקים אלכסונית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קודם כל יש לציין למה הערך קשור, מאיפה הוא נפל עלינו ומה עניינו באופן כללי ביותר. האם זה ערך במתמטיקה? מחשבים? פיזיקה? מה עם המסכן שאין לו מושג במה מדובר? A&D- עדי שיחה 18:34, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

זה ערך באלגברה לינארית - ענף במתמטיקה. אפשר לראות לפי הקטגוריות. אבל לא נראה לי שדרוש לזה ערך (זה דבר די איזוטרי. לא צריך ליצור ערך על כל הגדרה לא חשובה במתמטיקה) - אם כי ייתכן שהידע שלי מוגבל ומשתמשים בזה לעוד דברים מלבד שימוש זעיר יחסית בפאתי אלגברה לינארית 2. הכתובת לשאלה הזו היא, לדעתי, האיש שלימד אותי את עובדת הקיום של הדבר הזה, הלא הוא האל הראשי בפנתיאון שלי, משתמש:עוזי ו.. בברכה, אחיה פ. 18:57, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

הנושא אינו מרכזי במיוחד, אבל מספיק חשוב כדי להצדיק ערך. אפשר להוסיף למשל את הקריטריונים לכך שמטריצה תהיה דומה למטריצת בלוקים אלכסונית (הפולינום האופייני אינו חזקה של פולינום ראשוני) ואת הסיבוכיות של חישובים במטריצות בלוקים אלכסוניות. צריכה להיות הפניה למושג הכללי יותר של מטריצת בלוקים, ואולי בינתיים עדיף לאחד. עוזי ו. 16:44, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

סתם להוסיף פה מידע, אני נתקלתי במושג באלגברה לינארית 1, ואיכשהו למרות שזה בתרגילים זה לא מופיע לי בחומר הכתוב או בהרצאות המצולמות, ועל כן קיום הערך פה הציל אותי חלקית. מה שהיה מציל אותי יותר, זה קישור לערך באנגלית, על מנת שאדע איך קוראים למושג הזה באנגלית ואוכל לחפש ידע יותר פרקטי... כמו כן נדמה שאין ערך למטריצת בלוקים שאיננה אלכסונית. אני וויקפיד לא מקצועי, אז מקווה שהוספתי נכון את הקישור לאנגלית. זה מה שאני יכול לתרום פה כרגע.