לדלג לתוכן

שיחה:מירב רוט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 ימים מאת Galaranty בנושא משוב
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"

משוב[עריכת קוד מקור]

ערך כתוב היטב.

מספר עצות לשיפור (בעקבות בקשתך למשוב):

1. במקומות מסוימים בגוף הערך חסרות הערות שוליים, במיוחד בפרק על קורות חייה.

2. "רוט יועצת למטה משפחות החטופים ושותפה בהקמה וניהול מערך FLM לטיפול ארוך טווח בחינם בנפגעי האירוע" - מה זה מערך FLM? לא הצלחתי למצוא על זה מידע בגוגל.

3. לדעתי כדאי להדגיש שהבת שלה היא נטע רוט, שמוכרת לציבור.

4. לא קשור ישירות לערך עצמו, אבל מירב רוט לא מוזכרת בערך יאיר לפיד. נראה לי ראוי להזכיר אותה שם ולקשר לערך זה.

5. עברתי על שאר הערכים של משפחתה והוספתי קישורים לערך הזה (נטע רוט, שולמית לפיד, יוסי לפיד ודוד גלעדי). אם יש עוד ערכים שנראה לך ראוי שיפנו לכאן, כדאי לבצע זאת. (כאן אפשר לראות אלו ערכים מקשרים לערך נכון לעכשיו).

6. רשימת הקישורים החיצוניים מאוד עמוסה - לדעתי כדאי לחלק אותה לקטגוריות (ראה למשל את שבועות#קישורים_חיצוניים).

7. יש לי דיסוננס מכך שהיא חברת סגל בחוג לייעוץ והתפתחות האדם (בפקולטה לחינוך), למרות שלפי הערך לא נראה שהמחקר שלה עוסק בפסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של ילדים או חינוך. ייתכן שזה חוסר הבנה שלי לגבי המקצוע\האקדמיה.

8. "עבודת הדוקטורט שלה (...) עובדה וראתה אור ב 2017 כספר בהוצאת כרמל" - מעניין לציין שהיא אף תורגמה לאנגלית במו"ל מכובד.

9. קישורים חיצוניים - למרות העומס, בעיני שווה להוסיף קישור או שניים שקשורים לשירה שלה (אולי עמוד בשירונט או ביצוע ביוטיוב).

10. למה הערך בקטגוריה "ספרי עיון"? זאת נראית כמו קטגוריה לספרים עצמם.

11. נראה לי שיש בלאגן בקטגוריות בנוגע למגדר - חלק מהקטגוריות בלשון זכר וחלק בנקבה. ממה שאני מכיר, כשיש קטגוריה בלשון זכר ובלשון נקבה, הערך אמור להופיע ב-2 הקטגוריות. Galarantyשיחה 15:25, 12 ביוני 2024 (IDT)תגובה

מצטרף למשוב. נדרשת ויקיזציה לתוכן בעקבות התוכן הרב שנוסף בצורה לא נכונה. קיצרתי והסרתי חלק מהקישורים ותיקנתי חלקית. יש עוד עבודה לעשות. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 12:44, 22 ביוני 2024 (IDT)תגובה
מתייגת את TsviDeer שכתב את הערך ‏♪ ‏Funcs‏ ⌘ שיחה21:15, 30 ביוני 2024 (IDT)תגובה
תודה רבה,
לוקח לתשומת לבי את הערותיך TsviDeerשיחה 13:33, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
שלום פאנקס,
לאחר קריאה חוזרת של הערותייך, הרגשתי חובה לעצמי להתייחס אליהן.
ובכן להלן התייחסות להערותייך:
1.      בקורות החיים אין מידע רב על נושאים "הראויים" להערות שוליים. לעומת זאת בסעיף קריירה הגיוני יותר שיהיו הערות שוליים, שאף יכולתי להוסיף להם כהנה וכהנה, אך העדפתי להכניס חלק גם כקישורים חיצוניים. כללית, האם 18 הערות שוליים הן אכן בבחינת "מעט מדי" (תוכלי לראות שכבר הוספתי עוד כמה)? ושאלה נוספת – היכן, לדעתך, באופן ספציפי בפרק קורות חיים חסרות הערות שוליים? אני שואל מכיוון שאינני רואה פרטים בפרק זה אשר "דורשים" הערות שוליים. למען האמת, אפשר להוסיף הערות שוליים ולהקטין מספר הקישורים החיצוניים. השאלה הינה האם זה "יוסיף נקודות" לערך. בכל מקרה, הוספתי הערה אחת לעניין הספר שהוציאה בעקבות עבודת הדוקטורט. לא רשמתי כהערת שוליים בתחילה מכיוון שהוספתי הספר בפרק "ספריה". כעת הוספתי בפרק ספריה.
2.      בבדיקה מול נשוא הערך.
3.      ברגע ש"קשרתי" את נטע ו"צבעתיה" בכחול (קישור לערך בוויקי, כמובן), ניתן לראות שמדובר במישהי שיש לה ערך בוויקיפדיה, היינו, הינה אישיות מפורסמת. ובאופן יותר ספציפי, אימה לא רצתה שארשום באופן מפורש שהיא מפורסמת!
4.      עשיתי זאת כבר (לדעתי, לפני שהעברת אלי הערותייך)
5.      אני מבין שכוונתך שאני אמור לקשר בין הערכים הקשורים למירב לערכים בוויקי הקשורים אליה, לא כן? ובכן, על הערה זו אני מודה מאד, מכיוון שלא הייתי מודע לכך.
6.      אטפל בכך. לא הכרתי זאת קודם לכן
7.      תשובת מירב רוט בעניין זה – "החוג לייעוץ והתפתחות האדם נמצא בפקולטה לחינוך והוא חוג עם שש מגמות טיפוליות". אם תרצי אשאל מהן המגמות, אך נראה לי שתשובה זו מספקת, לא כן?
8.      כך אעשה
9.      כפי שתראי הוספתי יותר מקישור, או שניים. אגב, שים/י נא לב כי "במקום" הערות שוליים, אני קישרתי הרבה נושאים/נתונים שמות (שירים) שהם ספציפיים, לא באמצעות הערות שוליים (ואילו כאשר כתבתי "ועוד" על שיריה, הוספתי הערת שוליים), אלא קישורים "בגוף" ארגון/נתון/שמות. זוהי אולי הסיבה שנראה כי מעט הערות שוליים. לעומת זאת כאשר אין המדובר בנושא ספציפי, או אז ציינתי זאת באמצעות הערות שוליים. בהזדמנות זו עלי "לקבול" על כך שמישהו הוריד מהערך קישורים אשר אינם הערות שוליים, אך הינם מקור לידע על הארגון, למשל. כדוגמא אציין את ה"קליניקה לכולםן". נכון אמנם שאין ארגון/מיזם כזה בוויקי (ואני לא בטוח שלא צריך להיות כזה, אך שה לא ענייננו כאן) אך יש אתר של אוניברסיטת תל אביב ואין כל מניעה שלא "לצבוע" הארגון בקישור זה. הוויקי מאפשרת לעשות זאת מאתר חיצוני ולכן אין כל סיבה לבטל עריכה זו (הייתה עוד אחת, לפחות שנמחקה. כמובן שהחזרתי)
10.  אטפל בעניין
11.  עניין לבדיקתי
ולסיום, התייחסות לדברי רונלדיניו -  אני לא מקבל את דבריו, ובעיקר על הצורך בוויקיזציה. דברייך בפתח במשוב ("ערך כתוב היטב.") רק מחזקים את דעתי. TsviDeerשיחה 10:42, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
תודה, אבל שים לב שזה לא היה משוב שלי אלא משוב Galaranty. אני רק תייגתי אותך כדי שתראה את הכתוב. ‏♪ ‏Funcs‏ ⌘ שיחה10:58, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
צודקת, אז אני מפנה אליו את התגובה (גם נתתי תגובה "קטנה" על נושא הקטגוריות).
אגב, הוא לא יראה את תגובתי שהפניתי אלייך? TsviDeerשיחה 11:39, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
מתייג את Galaranty בהתייחסויותיי הנ"ל, אשר בטעות הופנו אל פאנקס TsviDeerשיחה 14:40, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
הוא הגיב שוב לפני שעתיים, תגובה אחת מתחתי. ‏♪ ‏Funcs‏ ⌘ שיחה14:58, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
1 א. לגבי הערות שוליים חסרות בפרק "קורות חיים" - למשל אין סימוכין להשכלתה או לקשריה המשפחתיים.
1. ב. אם יש טענות "ראויות" לסימוכין, שהסימוכין אליהן נמצא בקישורים חיצוניים, אז כדאי שהוא יופיע כהערת שוליים (אפשר בנוסף לקישור חיצוני). בהינתן טענה בגוף הערך, קשה להבין איזה מבין 25 הקישורים החיצוניים הוא הסימוכין לטענה. מתקשר גם לנקודה 9.
2. תודה על הבירור, אבל אני גם לא הכרתי את המונח first line med (במיוחד לא בהקשר של טיפול ארוך-טווח). מחיפוש בגוגל זה נראה כמו שם של ארגון ספציפי. אולי עדיף "הרמת וניהול מרפאה לטיפול ארוך טווח חינם לנפגעי המתקפה" (לא יודע אם מרפאה זה המונח הנכון).
11. לפי איך שאני מבין את כללי הקטגוריות, נשים אמורות להופיע גם בקטגוריה בלשון נקבה וגם בלשון זכר (למשל "בעלי תואר דוקטור..." וגם "בעלות תואר דוקטור..."). אתה יכול לוודא שכך זה גם בערכים אחרים על נשים. תיקנתי. Galarantyשיחה 12:46, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
  1. א.ראה נא לדוגמא פרופ' מכובד כמו יורם יובל. גם אצלו אין "הוכחה" על השכלתו. אני מניח שגם אצל פרופ' אחרים זה לא קיים. איזה "הוכחה" אתה רוצה לראות? לגבי קשריה המשפחתיים - הריני להפנותך אל הקישור לטומי לפיד ושם תראה תחת חיים אישיים את שם ביתו. צריך יותר מזה?
  2. 1. ב. לא הבנתי את טיעוניך. הקישורים החיצוניים אינם סימוכין לטענה כלשהי, או לאזכורים שונים בערך, אלא מטרתם להראות באופן כללי את האינטנסיביות של פעילותה של רוט.
  3. לסעיף 11 - אין לי בעייה עם טיעונך בעניין. שאלתי הינה מה תיקנת? האם את הקטגוריה עליה הצבעתי שיש בה נשים לא מעטות?
TsviDeerשיחה 15:02, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
1א. יש פרופסורים עם סימוכין לטענות כאלה. בכל מקרה, זה לא מספיק קריטי בעיני.
1ב. מצוין, אז השגיאה בהבנה שלי.
11. רק הוספתי קטגוריות,לא הסרתי. ראה את השינוי כאן. Galarantyשיחה 15:53, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
עכשיו אני מבין את חוסר ההבנה ביננו בעניין סעיף 9. שלי לעיל. כנראה שלא הסברתי עצמי כיאות. ובכן, עשיתי לא מעט קישורים, אשר, אני מאמין, שמישהו אחר היה רושם כהערות שוליים, אך אני קישרתי אותם (במקומות בהן מדובר בנושא ספציפי, כמו, לדוגמא, ה"קליניקה לכולםן") ע"י "צביעה בכחול", וזאת "למרות" שמדובר באתרים חיצוניים לוויקי. הבנתי מעמית מסויים כי כאשר הוא רואה נושא/פרוייקט/אישיות אשר אינה נמצאת בוויקי, הוא מקשר אותו באמצעות הערת שוליים. מכיוון שאני רואה כי בוויקי אפשר להכניס קישור כזה גם באמצעות אתר חיצוני, אני עושה כן, ולא "שולח" להערת שוליים. אני סבור שאם הוויקי מאפשרת זאת, סימן שמדובר בעניין "לגיטימי". בכלל, זה גם יורת נוח ללחוץ בתוך הערך וראות את האתר המתייחס לנושא/פרויקט/אישיות המסויימים TsviDeerשיחה 10:52, 6 ביולי 2024 (IDT)תגובה
על מנת "לסגור" את הנושא הזה, הייתי קורא לנ"ל קישורים ישירים לאתרים חיצוניים (נמצאים בגוף הערך), בניגוד לקישורים חיצוניים "רגילים" הנמצאים "מתחת" לערך (לרוב, אולי תמיד(?) לפני הערות השוליים) TsviDeerשיחה 15:08, 6 ביולי 2024 (IDT)תגובה
מבחינתי סבבה. תודה על הערך. Galarantyשיחה 15:58, 6 ביולי 2024 (IDT)תגובה
  1. ראה נא תגובתי לעצמי, אם לא ראית כבר "על מנת "לסגור" את הנושא הזה, הייתי קורא לנ"ל קישורים ישירים לאתרים חיצוניים הנמצאים בגוף הערך (תוספת חדשה לציטוט - כפי שיש קישורים ישירים לאתרים בוויקי), וזאת בניגוד לקישורים חיצוניים "רגילים" הנמצאים "מתחת" לערך (לרוב, אולי תמיד(?) לפני הערות השוליים)
  2. נראה לי שמספר הקטגוריות "קצת" מוגזם. אני לא רואה בערכים אחרים אחרים כ"כ הרבה קטגוריות.
TsviDeerשיחה 13:48, 8 ביולי 2024 (IDT)תגובה
1. עניתי לך: "מבחינתי סבבה. תודה על הערך."
2. לא חושב שהכמות יוצאת דופן במיוחד. אם זה מפריע לך, אתה יכול להתייעץ עם בעלי הידע בקטגוריות. Galarantyשיחה 18:46, 8 ביולי 2024 (IDT)תגובה
ועוד כמה מילים:
  1. סו"ס בגלל "לחץ" שלי עלה הדף באתר המתייחס ל-FLM.
  2. לא רק אצל טומי לפיד מופיעה רוט, אלא גם אצל אימה, שולמית לפיד ואצל ביתה, נטע רוט.
  3. לידיעתך, "גיליתי את עבודת הדוקטורט של רוט, אך אני מתלבט אם להכניס להערת שוליים מכיוון שאני לא רואה אצל פרופ' אחרים סימוכין לעניין עבודת הדוקטורט. מה דעתך? אולי צריך לעשות זאת לכולם?
TsviDeerשיחה 18:19, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
הערה "קטנה" לגלאראנטי - בקטגוריה "פסיכואנליטיקאים ישראל" יש נשים לא מעטות, כך שדבריך בעניין אינם מדויקים TsviDeerשיחה 11:37, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
סביר שהוא יראה אם הוא עוקב אחרי הדף או אחרי הדיון ‏♪ ‏Funcs‏ ⌘ שיחה11:48, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה