שיחה:מיתר (בית חינוך דיאלוגי)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לכולם. אני מאמין שעשיתי שגיאות רבות בכתיבת הערך, אנא אל תמחקו אותו. אני עובד עליו עדיין. אשמח אם תוכלו לעזור לי לסדר את הערך וגם לכוון אותי. אשמח לדעת למשל מה כדאי להוסיף או על מה כדאי לוותר. תודה. חן.

לחן שלום, להלן מספר המלצות:
  • הירשם לוויקיפדיה והמשך בכתיבת הערך מתוך חשבונך. דבר זה יקל על התקשורת עימך.
  • לאחר שתרשם הוסף את התבנית "בעבודה" לערך, על מנת לסמן לעורכים אחרים כי אתה עדיין עובד עליו. כדי לעשות זאת הוספ את הקוד {{בעבודה}} בראש הערך. על התבנית ראה כאן: תבנית:בעבודה.
  • שאלה שברי שתעלה בקרוב היא "מה חשיבותו האנציקלופדית של מושא הערך?" כדאי שתשלב בגוף הערך מידע שיסביר חשיבות זו, אם יש כזו. למשל האם בית הספר ייחודי או ראשון בתחומו? גם פרטים אובייקטיביים נוספים יסייעו, כגון מספר בוגרים עד כה, זכיה בפרסים או בציונים, סיקור עיתונאי ועוד.
  • צעד חשוב בהבהרת החשיבות יהיה לכתוב את הערך חינוך דיאלוגי. יתכן ועדיף יהיה לכתוב על בית החינוך בפרק בערך על השיטה ולא ליהפך, שהרי השיטה החינוכית אמורה להיות חשובה יותר מהמוסד המסויים.
בהצלחה, אורי שיחה 08:56, 31 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
לדעתי הערך על "מיתר" חסר חשיבות. יש לכתוב את הערך חינוך דיאלוגי ואז לשלב בו מקצת מהתוכן הספציפי לגבי מסגרת הלימוד המתוארת, כדוגמה ליישום (האם דוגמה יחידה? אני מקווה שיש עוד). Ranbar - שיחה 18:11, 31 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
מוטב לתת לכותב החדש, שמודע לכך שאלו צעדיו הראשונים והוא מבקש לקבל עזרה, להמשיך בעבודתו בטרם נחרוץ משפט. אגב, לפי הערך דן לסרי מדובר בבית הספר הראשון שיישם שיטת חינוך זו (בישראל לפחות) ואחריו באו אחרים. אם אינני טועה מקובל אצלינו לראות בכך נימוק חשיבות לגיטימי למוסד חינוכי. אבל נחייה ונראה. אורי שיחה 18:30, 31 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
אני חושב שרנבר צודק, כיוון שלדעתי יש גם חשיבות למספר התלמידים (הרי גם 10 בתי ספר קטנים זה לא משהו כל כך מיוחד) והערך די עמום בקטע הזה. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:13, 31 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
אני לא אומר שאתם טועים, אני אומר שיש כאן כותב חדש שמבקש עזרה והזדמנות - תנו לו ואתה ותפשטו מאוחר יותר. אורי שיחה 21:43, 31 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
בדיוק בגלל זה לא שמתי את "תבנית שכתוב" או "תבנית חשיבות" המרתיעות אלא כתבתי רק בדף השיחה. Ranbar - שיחה 09:20, 1 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

שלום לכולם - אני אירשם בהקדם.

קצת אינפורמציה על מיתר, שאני לא בטוח מה מתוכה כדאי להכניס לערך ומה לא :

1.לגבי חינוך דיאלוגי - זה לא חינוך פתוח (הילד אינו במרכז) וגם לא חינוך דמוקרטי (הדגש הוא על הקהילה ולא על השיוויון בין כל הפרטים בקהילה). בשתי מילים - הגישה מאמינה שאת הילד לא צריך לעצב אלא לספק לו קרקע לפעילות משמעותית.


קצת עוד על חינוך דיאלוגי מתוך דף הבית של מיתר: http://www.beit-meitar.org.il/content.php?id=12

כאן יש קצת מידע שדני לסרי כתב (זה ממש לא ממצה אבל אולי כדאי להוציא מכאן כמה דברים). נראה לי בהחלט שכדאי לכתוב ערך על חינוך דיאלוגי. אבל נראה לי שזה לא קשור לחשיבות של מיתר בפני עצמו. זה מקום דיי ותיק (15 שנה + ) עם היסטוריה. בהמשך אני מפרט קצת יותר על החשיבות שלו.

2.כפי שאני יודע אין מסגרות מחוץ לישראל שפועלים בגישה כמו מיתר.

3.מיתר הוא " ""בית הספר"" הדיאלוגי" הראשון ולמעשה בו התפתחה הגישה הדיאלוגית. 9 שנים אחרי ההקמה של מיתר הוקמה האקדמיה הדיאלוגית , גם ע"י דני לסרי - זוהי מסגרת שנפתחה בעיקר כדי לתת מענה לבוגרי מיתר הראשונים. (אבל היו בה מגוון של ילדים מכל הארץ - מבקעת הירדן ועד ירושלים וחיפה, חלקם גם מהחינוך הביתי וחלקם אף למדו בבית ספר רגיל בו זמנית)

האקדמיה נסגרה אחרי שנה וחצי עקב עזיבת רוב המשתתפים. אני לא יודע על זה הרבה. ישנם נסיונות להקמה של "בתי ספר דיאלוגיים" נוספים (שיח שבכליל , ניגונים באזור פרדס חנה, אולי יש עוד שאני לא מכיר) אבל הם רובם בשלבי הקמה והם קטנים יותר (לפי ידיעתי) ממיתר משמעותית. בעיני מיתר הוא הדוגמה העיקרית לחינוך דיאלוגי.

4.מיתר הוא המקום היחיד בו (לידיעתי)משתתפים גם ילדים בגילאים כמו 12-14. בשאר המסגרות הילדים הרבה יותר צעירים.

5. חשוב לציין גם שרוב הפעמים מתייחסים לשם מיתר כמו לשם הגישה. "גישת מיתר". "מיתר היא גישה חינוכית שקיים לה דגם שפועל בבית אורן.. " וכו'..


לגבי סקרים, תוצאות וכו': 1.הבוגרים הראשונים של מיתר הם בני 21 כרגע. ע"פ מה שאני יודע רובם בצבא או בשירות לאומי כרגע ורובם עשו בגרות במגוון דרכים. לגבי מספר בוגרים... אני לא יודע. אין כזה דבר "לסיים" את מיתר כי יש הרבה ילדים שעוזבים באמצע, נגיד בגיל 12 . ויש כאלה שנשארים עד גיל 15. מה נחשב ל"בוגר מיתר" ומה לא?

2. מיתר הוא ה"בית ספר" הראשון בתחומו.

3.הייתה כתבה על מיתר בהארץ - שמתי קישור בערך.

4.אני יודע שיש חוגים מסוימים באוניברסיטת חיפה (נדמה לי שחינוך אבל לא רק חינוך. אולי סוציולוגיה גם) שבאים לבקר מידי פעם במיתר במסגרת קורסים מעשיים (על חינוך בלתי פורמלי ועל מסגרות חינוכיות מיוחדות). לגבי פרטים נוספים על זה אני צריך לשאול ולברר. אני יודע שיש הרבה מאוד ביקורים במיתר של קבוצות מכל מיני סוגים. כמעט כל שבוע..

5.בעיקרון המסגרת דיי מוכרת לכל מי שעוסק בחינוך פתוח (למיטב ידיעתי). ובעיקרון כשמדברים על החינוך של מיתר, מדברים על "מיתר" ולא על ה"גישה הדיאלוגית". באופן כללי הגישה הזאת מאמינה שכל קהילה שיוצרת מסגרת כמו מיתר גורמת לה להיראות שונה. למשל "ניגונים" שזו גם מסגרת חינוכית דיאלוגית, הקהילה שם (לפי מה שהבנתי) בעלת אופי "דיאלוגי-יהודי" ורוב האנשים שם דתיים והאופי של המקום בהתאם. במיתר האופי חילוני יותר (למרות שיש אשת צוות אחת דתייה ומספר ילדים דתיים - כיפות סרוגות), על שיח אני לא יודע הרבה.


לגבי הקשר שלי עם מיתר ולגבי עתיד הערכים חינוך דיאלוגי ומיתר: הקשר שלי עם מיתר הוא שאני נמצא שם פעם בשבוע, ושאני מעביר שם סדנאות בגיאומטריה ובמתמטיקה בכלל. העברתי מייל לחלק מאנשי מיתר ואני מאמין שהם יעזרו בכתיבת הערך והם יוכלו להשלים פרטים שאני לא יודע אותם או להוסיף דברים משל עצמם..

בעיקרון אני אהיה במיתר ביום רביעי הקרוב ואפרסם זאת עוד יותר. אני מקווה שהתהליך יגרום להשלמת\פיתוח הערך במהרה. אם יוחלט לכתוב ערך על חינוך דיאלוגי זה יהיה מבורך. אולי כדאי בכל מקרה לעשות זאת ולקצר את הפרק שכאן על "הגישה החינוכית".

בכל מקרה אני עובד ונותן לרעיונות שעולים בי לשקוע. אני מוסיף ועורך דברים מפעם לפעם. בואו נחכה כרגע עד יום רביעי. אולי אחרי יום רביעי כבר לא אהיה היחיד ממיתר שמעורב ואז הדבר יתפתח .

עבר עליי יום ארוך ולכן לא הספקתי לעשות שינויים בינתיים אבל אני עדיין חושב הרבה על מה להוסיף\לשנות.

תנו לי יום יומיים. תודה, חן.

שלום חן, יש לך זמן. עדיף שתעשיר את הערך במקום את דף השיחה. כמו כן אני ממליץ מאד לכתוב את הערך חינוך דיאלוגי ורק אחריו, אם בכלל את הערך על המוסד. הנושא הוא בעל חשיבות אנציקלופדית והמוסד יכול להוות בו דוגמה. אולם המוסד עלול להיות נתון לשאלה רצינית מאד לגבי זכות קיום של ערך אודותיו באנציקלופדיה. אגב, האם נעשה שימוש בהגותו הדיאלוגית של מיכאיל בכטין? Ranbar - שיחה 09:20, 1 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

חלף חודש מאז שכותב הערך הבטיח להרחיב אותו כך שהכתוב בערך יסביר את חשיבותו. אחרי קריאת הערך והדיון בדף השיחה חוששני שהחשיבות טרם הובהרה פריץ - שיחה 20:38, 1 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

זהו ערך פרסומי בוטה. למחוק, ויפה שעה אחת קודם. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 16:49, 5 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

היי לכולם, בכוונתי לשכתב את הערך. אנא אל תמחקו. אפשר להעבירו אל מרחב טיוטה. תודה, עמית. AMIT.PRO - שיחה 18:39, 16 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]