שיחה:מכון מצפן לחקר המשמעות בחיים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת משה סודרי בנושא חשיבות

חשיבות[עריכת קוד מקור]

כמה נקודות למחשבה בדבר החשיבות: 1. תפיסה - בשונה מהתפיסה החותרת ישירות להשגת אושר (בה עוסקת בעיקר הפסיכולוגיה החיובית), על פי הגישה של המכון השאיפה לפשר ולמשמעות היא היא אשר תוביל את האדם לתחושה של אושר ( ולא הפוך) - כלומר האושר הוא תוצר לוואי של מציאת משמעות. (ראה ערך לוגותרפיה) 2. מחקר ותוכן- חשיבותו של המכון היא בראש ובראשונה בהיותו מרכז לפיתוח תכנים וידע וכן מהווה חממת חוקרים בתחום זה של המשמעות בחיים(להבדיל מתחום האושר) הוא הראשון בישראל ומהיחידים בעולם המשלבים בין מחקר אמפירי ליישום. 3. שיתוף פעולה - המכון פועל בשיתוף פעולה עם אוניברסיטה תל אביב ונמצא בו. המכון גם משתתף בכנסים בינלאומיים בכל העולם , ואף עורך כנסים וימי עיון ביניהם יום העיון השנתי בתחום "האדם מחפש משמעות במאה ה 21" שנערך באוניברסיטת תל אביב. 4. חדשנות - המכון שותף למחקרים בינלאומיים בתחום "המשמעות בחיים בתקופה הטראנס הומניסטית" או הפוסט אדם (ראה ערך טראנס הומניזם)אשר בה יהפכו בני האדם לסופר אינטליגנטים בזכות הטכנולוגיה. זהו תחום מרתק ומאתגר למחקר המזמן אליו מכוני מחקר וחוקרים מכל העולם 5. ישום לציבור רחב - תכני וישומי המכון ישמשו גורמים וציבורים רבים וגורמים העוסקים במגוון תחומים כגון: חינוך, מנהיגות, ניהול(משמעות בעבודה) ועוד וישנה חשיבות שאנשים ידעו עליו ועל פעילותו.

בברכה ותודה משה סודרי - שיחה 08:44, 2 בנובמבר 2018 (IST)תגובה

  1. לא ברור מה ב"תפישה" מבהיר חשיבות למכון. יש ערך על לוגותרפיה, כמו גם על תחומים וגישות רבים אחרים. זה לא מסביר חשיבות אנציקלופדית לכל מכון העוסק בתחומים אלו.
  2. טענות כמו "הראשון בישראל" ו"היחידים בעולם" דורשות מקור. אך בכל מקרה, היותו של מכון "חממת חוקרים" היא עובדה חשובה אולי לאותם חוקרים, אך עדיין לא מבהירה חשיבות אנציקלופדית.
  3. כנ"ל, שיתוף פעולה ועריכת כנסים חשובים למשתתפים בהם. משפט זה לא מבהיר חשיבות אנציקלופדית.
  4. כנ"ל. עצם השתתפות במחקרים לא מספיקה.
  5. מילת המפתח כאן היא "ישמשו". ויקיפדיה מתעדת מה שיש, ללא ניחושים לגבי העתיד. המכון הוקם לפני חצי שנה. אם בעוד כמה שנים יבסס את עצמו כמכון מוביל/משפיע/בולט, עם רשימת הישגים הניתנים לכימות וחשיפה ציבורית משמעותית, אפשר יהיה לדון שוב על החשיבות האנציקלופדית.
בברכה, Dovno - שיחה 09:48, 2 בנובמבר 2018 (IST)תגובה

הי , ראשית אציין שבהמשך לדבריך ביצענו מס תיקונים, נוסח הפתיחה חודד והובהר + נוספו יעדי המכון.

כמו כן להלן התייחסות מורחבת לדברים נוספים שהעלית:
  1. אמנם המכון צעיר יחסית אולם אציין שהמכון החל לפעול ולהתגבש כשנה ! מלפני מועד השקתו באוניברסיטה במאי 2018 . (במידת הצורך אוכל זאת). המכון כיום כבר פעיל בארץ ובעולם
  2. לנושא הלוגותרפיה - גישה זו היא רק אחת מהדיסציפלינות של המכון ואינה המהות של המכון
  3. על אף היותו של המכון ייחודי וראשון בישראל אני מקבל את הערתך והסרתי את האזכור הזה
  4. בנושא חשיבות הערך:
א. היותו של מכון "חממת חוקרים" חשובה לא רק לחוקרים, אלא גם למעטפת רחבה של גורמי מקצוע ממגוון רחב של תחומים בחיים, מחנכים, מטפלים, יועצים, ועוד קהלים רבים לרבות הקהל הרחב .
ב. גורם חשיבות נוסף נעוץ בעובדה שחסרים היום בעולם מחקרים מדעיים בתחום זה, חסרים תכנים בעלי תוקף מחקרי, חסרים מתודולוגיות ושיטות וחסר מידע רב בתחום. המכון בעבודתו מספק ידע ומידע מובנה ובא לענות על צרכים אלו.
ג.היותו גוף מחקרי היוזם ועורך מחקרים בארץ ובעולם, משתף פעולה במחקרים בינלאומיים, מזמין סטודנטים להשתתף במחקרים במסגרת לימודיהם לתארים מתקדמים ועוד. עובדה זו רלוונטית אף היא לקהלים רחבים מאד.
ד.חדשנות - אציין למשל שאחד המחקרים בו המכון עוסק מצוי בתחום המשמעות בקרב "האדם העתידי" בעידן הטרס הומניסטי, זהו נושא למחקר מאד מורכב וייחודי ומחייב שת"פ בינלאומי.
ה.לעניין הכנסים בחו"ל הם משקפים הכרה בינלאומית ומהווים הזדמנות למחקרים וממשקים משותפים והחלפת מידע.
בברכה ותודה

משה סודרי - שיחה 06:44, 3 בנובמבר 2018 (IST)תגובה