שיחה:מלכודות בפתיחה בשחמט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

המצב המתואר בלוח השמאלי בלתי אפשרי, יש שם טעות. ליש 15:02, 16 פברואר 2006 (UTC)
ליש יקר, הנך צופה במהלך העריכה, אנא בדוק שוב מחר. בכל מקרה תודתי נתונה לך מראש ואני מקווה מאוד שתמשיך לעקוב ולהעיר הערותיך והארותיך. שוב תודה לך --אליהו יפרח 15:20, 16 פברואר 2006 (UTC)
ליש יקר, תגובתי לעיל היתה ללא עיון תחילה במקור הערתך ועמך הסליחה. אכן לא הייתי עולה על שגיאה זו עד מחר! תודה --אליהו יפרח 15:27, 16 פברואר 2006 (UTC)

אלי, ידידי, כדי שלא יפריעו לך בזמן העריכה וכדי למנוע התנגשויות עריכה, תשים תבנית "בעבודה". כאשר אתה עוסק בעריכה יש לך מצד ימין למטה כתובת "בחר מהרשימה כדי להוסיף". תלחץ עליה ותבחר משם את התבנית בעבודה. חוץ מזה הערתי על האי יתכנות עדיין בתוקף. בברכה. ליש 17:05, 16 פברואר 2006 (UTC)

בעיית אי היתכנות[עריכת קוד מקור]

תודה. שתי השגיאות תוקנו. --אליהו יפרח 19:06, 16 פברואר 2006 (UTC)

בקשה לעיון ועזרה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,

א. אודה על כל בדיקה/הערה על השינויים והתוספות שעשיתי בערך זה.
ב. בניית עמדה גוזלת ממני זמן רב.
היש דרך נוחה/נכונה יותר משיטתי בה אני מוחק כלי (למשל pd הנמצא ב- ב7) אך כמעשה תעתוע נמחק ז7.
הייתי מסתדר אם תעתוע זה היה עקבי, אך לא כך הדבר. ואולי הגדרות השפה שלי אינן תואמות?

--אליהו יפרח 19:50, 18 פברואר 2006 (UTC)

פתיחת גמביט המלכה הנרצה[עריכת קוד מקור]

ניסיתי כמה פעמים להבין את המהלכים שם, ולא הצלחתי להבין.
איך זה שרגלי הולך צעד אחד אחורה(במהלך השלישי של השחור)?
אודה לך אם תסביר לי את העניין/תתקן אם ישנה טעות Eyal1990 03:23, 2 באפריל 2007 (IDT)

מט לגאל מוזכר פעמיים[עריכת קוד מקור]

גם בתחילת הערך תחת הכותרת "המט של לגאל", ובסוף הערך שוב בחציה השני של "דוגמה למלכודת כושלת".

האם לא מספיקה דוגמה אחת של המט הזה? נפתלי - שיחה 09:36, 3 ביוני 2009 (IDT)

בדוגמה למלכודת כושלת זה רק להראות את הטעות של מי שמנסה לעשות מלכודת בלי לבדוק את כל האפשרויות. הדוגמה הראשונה היא דוגמה למלכודת מוצלחת, שגם אם היריב יעשה את המסע הטוב ביותר הראשון לא יפסיד. איציק - שיחה 10:30, 30 במרץ 2017 (IDT)

פשר האיסור במסע ה-4 במט לגל[עריכת קוד מקור]

בערך במצבו הנוכחי מופיע המשפט "ההמשך הנכון: ר-ה7, או פ-ג6 ואסור שהשחור ילך פ-ו6 כי המלכודת לא תהיה" כהערה על המהלך ה-4 במט לגל. המשפט לא מאד ברור, ובמיוחד פשר האיסור (מי אוסר? המלכודת לא תהיה מה?). בברכה, 188.169.229.30 13:16, 13 במאי 2012 (IDT)

תוקן והכוונה היתה שאם השחור ילך פ-ו6,אז הוא יכול להכות את המלכה הלבנה, כי המסע פ-ד5+ ,ייענה פ:ד5

מט לגל[עריכת קוד מקור]

לפי מיכאל טל בספרו Tal's Winning Chess Combinations בקישור: https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiNzprYtMzTAhVEtxQKHehGCFkQFgghMAA&url=http%3A%2F%2Fprog-mat.elte.hu%2Fvid%2Fchess.pdf&usg=AFQjCNGIQ04bBek7M8xkWgxyJsFnIZUGew&sig2=xXg2cWau6fb61kV67RtjAw רישום המסע ז6 הוא טעות ובהתחלה (במשחק המקורי) היה פג6 ובאותו מצב בהמשך פ:ה5 במקום ר:ד1, זוכה השחור בכלי. לכן חמישים שנה מאוחר יותר שיחק הלבן קודם ח3 ורק לאחר שהרץ נסג לח5 הוא הקריב את מלכתו ע"י פ:ה5 בכל מקרה לפי טל המסע ז6 הוא טעות רישום יובל24 - שיחה 17:52, 30 באפריל 2017 (IDT)