שיחה:מפלגת שינוי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"הציבור הדתי חש מאויים על ידי שינוי" - זהו ניסוח כוללני מדי. יש דתיים לאומיים שהצביעו לשינוי בעצמם.

"משפחות מרובות ילדים" - זה ניב טעון יותר פוליטית מ"משפחות ברוכות ילדים" שכתבתי בתחילה, ועל כן החלפתי חזרה.

אין טעם להדגיש בציון תאריך איזושהי הצבעה על נישואים אזרחיים שעוד כמה חודשים איש לא יזכור אותה

לחששו של הציבור החרדי היה בסיס - שנוי במחלוקת. בינתיים שינוי ביצעה הרבה פחות משאיימה

לא משנה 18:44, 23 מרץ 2004 (UTC)

החזרתי "ברוכות ילדים" ל"מרובות ילדים", משום שדעתי שונה מזו של לא משנה. הביטוי "מרובות ילדים" הוא ביטוי נייטרלי, שמציין את העובדה שבמשפחה יש ילדים רבים, בלי לחוות דעה האם טוב הדבר או רע. הביטוי "ברוכות ילדים" אינו ביטוי נייטרלי, כי אם ביטוי שמחווה דעה (חיובית) על משפחות כאלה, ואין מטרתנו כאן לחלק ציונים. דוד שי 17:26, 2 אוק' 2004 (UTC)

"לאחר פרישת המפד"ל מהממשלה"??? היא לא פרשה!!! רק שניים מחבריה, אפי איתם ויצחק לוי, התפטרו מתפקידיהם בממשלה. אבל הם עדיין בקואליציה, מלבד ה-4 האחרים שנשארו בכל תפקידיהם האחרים.--shbrm 16:56, 2 אוק' 2004 (UTC)

הוספת הערך "תנועת נוער שינוי"[עריכת קוד מקור]

תנועת נוער שינוי מתפקדת כחטיבה במפלגת שינוי. התנועה נותנת מענה לנוער אשר עקרונות שינוי מהווים חלק ניכר מהאידיאולוגיה שלו. נוער שינוי היא תנועה אקטיביסטית וחבריה מארגנים הפגנות, מחאות ציבוריות, סמינרים, וימי עיון.

האם כדאי להוסיף שבוחרי שינוי רבים ציפו (לאחר הבחירות לכנסת ה-16) להקמת ממשלת אחדות (ליכוד/עבודה/שינוי) והתאכזבו מהתנגדות שינוי לכך?

לא. זאת ספקולציה. גילגמש שיחה 22:39, 21 דצמבר 2005 (UTC)

חסרים עדכונים[עריכת קוד מקור]

על מצבה של המפלגה כיום והסיעות שהתפלגו ממנה.

הסיבה שכמות התומכים בשינוי קטנה[עריכת קוד מקור]

בחלק שמדבר על הבחירות לכנסת ה-17, אומרים ששינוי "עלולה לא לעבור את אחוז החסימה". אני מניח שהבסיס לזה הוא סקרים, אבל האם זה מתאים לרוח האנציקלופדית? זה לא פוליטי מדי? ואז זה ממשיך "דחיקתם של נושאי דת ומדינה... עקב הצלחתה היחסית של המפלגה להרחיק את המפלגות החרדיות ממוקדי השלטון" -- גם לזה יש גוון של תעמולה (ובזאת אני לא אומר שהטענה שקרית). אנחנו פותחים פה קופסאת תולעים עם כל החומר התעמולתי הזה? --85.65.141.222 22:36, 17 מרץ 2006 (UTC)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

אתר שינוי ירד מהאוויר.

עדיף להעביר לשינוי (מפלגה). ‏odedee שיחה 13:23, 29 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

למה?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:41, 24 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

מדף שיחה אישי[עריכת קוד מקור]

חבל שביטלת מבלי להתעמק בשינויים, להלן הסיבות לשינויים:

ראשית כל הורדתי את הגדרת שינוי כמפלגת מרכז משתי סיבות:

1. שינוי ייצגה תפיסה מאד קיצונית מבחינה חילונית, ומפלגה עם תפיסה כזו לא יכולה להיות מפלגת מרכז. מפלגת מרכז בעיני היא מפלגה שמייצגת את המרכז הפוליטי במרבית המובנים השנויים במחלוקת-כזו היתה הדרך השלישית, ד"ש, הציונים הכלליים, מפלגת המרכז וכיום קדימה. אם שינוי היא מפלגת מרכז- אז גם ש"ס (שתמכה בהסכם אוסלו), יהדות התורה (שתמיד היו מתונים מבחינה מדינית) והמפד"ל של לפני מלחמת ששת הימים הן מפלגות מרכז.

2. בחנתי את המצע של שינוי וגם בדקתי את מדיניותה בפועל, ולמרות שהיה שם ח"כ יחסית ימני- מודי זנדברג, לא מצאתי שום הבדל מבחינה מדינית בין שינוי למפלגת העבודה, והעובדה שבעבר היתה חלק ממרצ, עוד יותר מגדילה את ההתייחסות אל שינוי כאל מפלגת שמאל מדינית עם תפיסות קיצוניות מבחינה כלכלית ודתית.

שנית כל כתוב שעולים, סטודנטים וחיילים מילואים מהווים את האלקטורט העיקרי של שינוי- כשבדקו את קולות החיילים (אמנם הסדירים) שינוי קיבלה פחות קולות מאשר בציבור הכללי. אין שום הוכחה שחיילי המילואים היוו אלקטורט עיקרי במפלגת שינוי, מה גם שאחוז הדתיים הלאומיים ואלה שמהפריפריה בקרב חיילי מילואים גבוה מחלקם באוכלוסיה, ואוכלוסיות אלה אינן נטו להצביע לשינוי.

דבר שלישי כתבתם: שינוי התבטאה בחריפות כנגד יאסר ערפאת והטרור הפלסטיני, וברכה על רוב פעולות צה"ל בשטחים - זאת בניגוד למפלגות השמאל בכנסת ובראשן מרצ-יחד, שהרבו לגנות את פעולות צה"ל בשטחים.

כשאתם אומרים מפלגות שמאל זה כולל את מפלגת העבודה שהיתה בממשלה באותם ימים ולא התנגדה לכך, ואפילו לא כל מרצ התנגדה לכך. לכן, אני חושב שמה שאני כתבתי מדוייק יותר:

שינוי התבטאה בחריפות כנגד יאסר ערפאת והטרור הפלסטיני, וברכה על רוב פעולות צה"ל בשטחים - זאת בניגוד למפלגת השמאל מרצ-יחד והמפלגות הערביות שהרבו לגנות את פעולות צה"ל בשטחים.

נכתב על ידי אלמוני בדף השיחה של . עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:23, 24 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

0. הקביעה שלא התעמקתי בשינויים שביטלתי היא קביעה חסרת הוכחה.
1. שינוי היא מפלגת ימין כלכלית, שמאל בהקשר לענייני דת ומדינה ומרכז בענייני חוץ וביטחון. עניין החוץ והביטחון הוא חמקמק משום שקשה כבר למיין את כלל ממפלגות הישראליות לפי ימין ושמאל בענייני חוץ וביטחון.
2. רשימת חברי הכנסת הימנים של שינוי אינה מסתכמת במודי זנדברג. היא מכילה גם את טומי לפיד, ויקטור בריילובסקי, חמי דורון, יגאל יאסינוב ואולי גם אחרים.
3. שינוי שיווקה את עצמה אל מעמד הביניים החילוני המשרת בצה"ל. אם אתה חושב שהיא הצליחה לשווק עצמה רק לחלק קטן מהמעמד הזה ויש לך הוכחה שבקרב 15 המנדטים שהיא קיבלה, אחוז המשרתים במילואים הוא זניח, אנא הבא אותה.
4. מפלגת העבודה לא תמיד מגנה טרור. לפעמים היא משבחת אזרחים תמימים על זה שהם זכו להיות "קורבנות שלום".
5. תודה על ההתייחסות. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:40, 24 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

1. מבחינה כלכלית, אף פעם לא היתה חלוקה מובהקת של ימין ושמאל בישראל- ע"ע ש"ס ודוד לוי, ומנגד יוסי ביילין, בייגה שוחט, אהוד ברק וחיים רמון הם אנשים ימניים מבחינה כלכלית. אתה התעלמת מתפיסתה המאד קיצונית מבחינה דתית- תפיסה ששוללת ממפלגה הגדרתה כמרכז. אם אתה חושב שאני טועה- אנא הסבר לי אם אתה מגדיר את ש"ס ויהדות התורה כמפלגות מרכז, ואם לא- אז תסביר למה. ש"ס ויהדות התורה הן מפלגות שמאל כלכלית, ימין בהקשר לענייני דת ומדינה ומרכז בענייני חוץ ובטחון.

2. טומי לפיד ויתר חבריו תמכו בהסכם אוסלו, תמכו במועמדי שמאל לראשות הממשלה, תמכו במדינה פלשתינית, אני לא רואה בשום עניין מדוע אתה מגדיר אותם כימניים (להוציא את מודי זנדברג). טומי לפיד אף התבטא בעד חלוקת ירושלים- שעה שלא מעט אנשי שמאל שוללים את זה.

3. אני חושב שנטל ההוכחה הוא עליך, כשאתה טוען שאנשי המילואים היו אלקטורט עיקרי- זה מזכיר לי את תעמולת השקר של פורז שהוא כבר היה במפלגת חץ, שרק על החילוני מוטל לימודים, מסים ומילואים, בזמן שהציבור הדתי-לאומי תורם לא פחות. בכל מקרה לא אני צריך להביא הוכחה לטענה מסויימת שאני מבטל- אלא זה שטען אותה צריך להביא הוכחות.

4. אני לא מאמין שאתה גורם לי להגן על מפלגת העבודה, אבל גם הם וגם מרצ קודם כל גינו את הטרור, למרות הביטוי האומלל של "קורבנות שלום" (שאגב בגין השתמש בו לראשונה לאחר רציחתו של סאדאת). בכל מקרה, באותן פעולות צה"ל נקודתיות, לא זו בלבד שמפלגת העבודה לא יצאה נגדם, אלא אפילו היא היתה שותפה אליהם- פואד היה שר בטחון, ופרס היה שר החוץ. יכול להיות שהיו שם אי אלו קולות שהתנגדו למבצע, אבל זה היה גם בשינוי, מפלגת העבודה בעמדתה הרשמית תמכה בכך. בכל מקרה זה טעות להגיד מפלגות השמאל, שרוב השמאל היהודי והציוני (אם כי קשה לי להגדיר את מרצ כציונים) תמך במבצע. אם תגיד חלק מאנשי השמאל- אולי אז זה יהיה נכון יותר.

5. אני מודה גם לך על ההתייחסות.

בתור התחלה, כדאי שתחתום בסוף דבריך. עושים זאת על ידי הקלדת ארבע טילדות (ארבע פעמים ~). שנית ויקיפדיה אינה מגדירה דברים באופן שמתחשק לי או לך. היא מגדירה אותם באופן המקובל. שלישית, אנחנו לא מנהלים כאן ויכוח עם המפלגה אלא מנסים לדווח עליה באופן אוביקטיבי. אתה מוזמן לכתוב את הדיעות שלך ולהציע הגדרות מקוריות בפורום אקטואליה של תפוז, בטוקבקים באתרי העיתונים או בבלוג שתפתח לצורך העניין. כך גם אני עושה כשמתחשק לי להסביר לזולתי עבור מי להצביע או על איזו מפלגה מתחשק לי לסנגר וכמה אני מפתיע את עצמי בזה שאני מסנגר עליה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 20:58, 24 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:20, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במפלגת שינוי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:25, 18 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

מיקום הערת שוליים[עריכת קוד מקור]

שלום ל@ג'ורג' השביעי, בגרסה האחרונה ביטלת תיקון שלי והעברת את הערת שוליים מספר 3 אל מעבר לנקודה. דבר זה נעשה בניגוד לכללים. בויקיפדיה:הערות שוליים, תחת הכותרת מיקום הערת שוליים, נכתב במפורש: בספרות יש הנוהגים למקם את הערת השוליים לאחר סימן הפיסוק ויש הנוהגים למקמה לפניו. בהצבעה בפרלמנט נקבע שבוויקיפדיה יש מקום לשתי השיטות, אך יש לשמור על אחידות בכל ערך בנפרד - הערת שוליים בערך קיים תיכתב בהתאם לכלל שהִנחה את קודמותיה בערך זה.

אבקשך להחזיר ההערה למקומה הנכון. בברכה,

Amram Efrat - שיחה 17:01, 3 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]