לדלג לתוכן

שיחה:מרוץ התותח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני חודש מאת ספר כחול בנושא ביקורת עמיתים

ביקורת עמיתים

[עריכת קוד מקור]

ספר כחול תודה על כתיבת הערך המעניין! כמה הערות לשיפור הערך:

  • כדאי לעבור על משפטים שמופיע בהם "דרוש מקור" שתורגמו מאנגלית - אם אין להם מקור ואפשר למצוא כזה, כדי להוסיף אותו. אם אי אפשר למצוא מקור, כדאי לנפות את המשפטים הנ"ל מהערך יחד עם תבנית דרישת המקור - ממילא אלו אינם הפרטים העיקריים בערך.
  • כדאי לנסח מחדש חלק מהמשפטים לפי כלל "בראשית ברא" בויקיפדיה:לשון למשל במקום "בשנת 1933 בייקר השלים את המרוץ המפורסם ביותר שלו" אפשר להחליף ל "בשנת 1933 השלים בייקר את המרוץ המפורסם ביותר שלו". אין שגיאה בצורה המקורית, אבל זה יוצר גיוון וטקסט טבעי יותר.
  • יש בערך מעט טעויות הגהה, שייתכן שנשכחו בעת התרגום בסיוע תרגום המכונה. למשל "מרוץ התותח נודע לשמצה לאחר המרוץ ב-1972, אך כתבה במגזין "טיים" על מירוץ ג'ק מיי-ריק קלין ב-1975, ביסס את מקומו בתודעה הציבורי" צריך להיות "ביססה" כי הכוונה היא לכתבה. ואולי עדיף לנסח מחדש ובצורה ממוקדת למשל "המירוץ זכה להתבסס בתודעה הציבורית בעקבות כתבה במגזין "טיים" ב-1975 שסיקרה את הניצחון של ג'ק מיי וריק קלין במירוץ". בהקשר זה ויקיפדיה:מדריך לתרגום ערכים ממליץ לתרגם כפרפרזה ולא כתרגום ישיר.

ערןשיחה 12:21, 6 ביולי 2024 (IDT)תגובה

תודה רבה. בלי נדר אעבור ע"כ, ואעדכן. ספר כחולשיחה 00:10, 7 ביולי 2024 (IDT)תגובה
ספר כחול: קראתי בשנית את הערך ועברתי על תיקוני ההגהה והתיקונים האחרים שהוספת מאז ובפרט העריכה ב-16 ביולי. ניכר שהערך השתפר, ובעיני הוא מוכן לפרסום.
אני תוהה מה יהיה השם הנכון לערך זה - באנגלית בחרו בשם הרשמי, שהוא מאוד ארוך ומסורבל. בעברית נראה שמצאת כמה שמות נגישים יותר שהצגת כבר במשפט הפתיחה "מרוץ התותח" ו"מרוץ בייקר" - מה בעיניך השם המתאים לפרסום? ניתן לפרסם את הערך באמצעות מיוחד:העברת_דף/משתמש:ספר_כחול/מירוץ_תותח_בייקר והעברה של הדף למרחב הערכים תוך בחירה של השם המיועד. ערןשיחה 00:52, 7 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
מרוץ התותח.
נימוקים:
א. זהו שם התחרות המרכזית.
ב. זה קצר וקליט יותר.
ג. אני עצמי התעניינתי בנושא בעקבות כתבה שקראתי במגזין. שם הכתבה היה זהה.
בכל אופן, תודה רבה על המאמץ והסיוע. ספר כחולשיחה 21:45, 7 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה