שיחה:משפט רושה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה קונטור ולא מסילה או עקום? --Harel 23:45, 4 פבר' 2005 (UTC)

אין סיבה של ממש, אם לדעתך שם אחר מתאים יותר אתה מוזמן להשתמש בו (אם כי רצוי שכל המושגים הללו יהיו בויקיפדיה, גם אם בתוך ערך אחד שמסביר את משמעות השמות השונים) אבל צריך להיזהר: עד כמה שאני זוכר, העקום צריך להיות גם חלק למקוטעין, לא חוזר על עצמו, וכו'. גדי אלכסנדרוביץ' 08:24, 5 פבר' 2005 (UTC)
אז שיהיה מסילה, זה לא מניח כלום. המונח קונטור הוא אנדמי לטכניון. בגבעת רם הוא לחלוטין לא בשימוש, ובכל מקרה עדיף בעיניי מונח עברי מקובל על מונח לועזי לא מקובל. --Harel 08:26, 5 פבר' 2005 (UTC)
אוקיי. מכיוון שאתה מכיר את התחום טוב ממני, אעדיף אם אתה תעשה את התיקון, ותכתוב את הדרישות המדוייקות שדורשים מהמסילה. (יש עוד ערך או שניים שבהם השתמשתי ב"קונטור", ואתה מוזמן לשנות גם אותם אם תיתקל בהם) גדי אלכסנדרוביץ' 08:31, 5 פבר' 2005 (UTC)
אם כבר התחיל פה הדיון, אולי נעשה מאמץ להגיע לקונצזיוס בנוגע למינוחים בעברית ובאנגלית? אני חושב שכל מה שנלמד בתואר ראשון (ולקטנוניים: מדובר על האיחוד של מה שנלמד באוני' השונות בתואר ראשון) מן הראוי ששמו יהיה בעברית (נגיד "מחלקה" ולא "קוסט") ולצידו, בערך עצמו, יופיע השם בלעז. לגבי דברים מתקדמים יותר אני חושב שיש מקום לשם לועזי בשם הערך, אם כי יש להביא את השם העברי לצידו בתוך הערך (ואם לא יודעים את השם העברי, אני מאמין שאפשר לשלוח דואל לפרופ' שהרון שלח שישמח מאוד לעזור לנו עם התרגום לעברית (גם ככה הוא המציא חצי מן המינוחים בעברית). אמיתי 09:08, 5 פבר' 2005 (UTC)
זו יוזמה מבורכת, ואני מציע להקדיש לה עמוד, נניח ויקיפדיה:כללי כתיבת שמות במתמטיקה. דווקא בכל הנוגע ל"קוסט" אני טיפה מוטרד (כבר היה ויכוח על זה בעבר) אבל אני בטוח שנוכל להגיע לאיזה סטנדרט בהסכמה. גדי אלכסנדרוביץ' 09:37, 5 פבר' 2005 (UTC)

אם הבר לא מפריע לשאר כותבי המתמטיקה אתחיל במלאכה עוד שבועיים. אמיתי 09:43, 5 פבר' 2005 (UTC)

בר? איזו מלאכה? אם הכוונה "להתחיל לשנות בלי להתייעץ עם אף אחד", זה בעייתי. אם הכוונה "להתחיל בבנייה סיסטמטית של מילון", זה כבר מבורך. גדי אלכסנדרוביץ' 10:39, 5 פבר' 2005 (UTC)
הכוונה ל"דבר" ולא ל"בר". ולא, ממש לא להתחיל לשנות בלי להתייעץ. רק לנסות ולכתוב משהו קצת יותר פורמלי. אין לי בעיה שמישהו אחר יכתוב טיוטה ונדון עליה - פשוט חשבתי לעשות את זה כשיסתיימו המבחנים. זה הכל. אין פה שום כוונה לעשות מחטף. אני חושב שכדאי לדון בדברים האלה גם עם אביר המתמטיקה, יובל מדר, דוד שי, טרול הרפאים ושאר אנשים שמתעסקים באופן קבוע בקביעת ערכים מתמטיים.
בבקשה. הכי טוב, לדעתי, הוא לכתוב טיוטה של הכתיב האחיד בערך ויקיפדי כלשהו (דוגמת ויקיפדיה: כללי כתיבת שמות במתמטיקה) ואחר כך תפנה את כותבי המתמטיקה לדף זה באמצעות הערה בדף השיחה שלהם. בהצלחה, ותודה! גדי אלכסנדרוביץ' 18:34, 5 פבר' 2005 (UTC)
כדאי אולי לפתוח דף שיחה כללי במתימטיקה? יש נושאים רוחביים שאינם קשורים לערך מסויים. אבינעם 07:25, 9 פבר' 2005 (UTC)
אם אתה חושב שיש צורך בכך, פתח אותו. אני מבטיח לך שאף אחד לא ירוץ ויזעק שצריך למחוק אותו, וייתכן שגם אחרים ישתמשו בו. גדי אלכסנדרוביץ' 07:55, 9 פבר' 2005 (UTC)
רעיון מעולה (אם כי זה עניין של שינוי מדיניות ואולי כדאי להעלות אותו במזנון - מדובר בפיצול נוסף למזנונים מקצועיים - מה שאני לא מוצא פסול). אחרי הדיון במזנון כדאי להתחיל ולהעביר את השיחה הזאת לשם. אמיתי 18:30, 9 פבר' 2005 (UTC)
אני בספק עד כמה זה נחוץ. האם נפתח דף נפרד גם להיסטוריה, גאוגרפיה, פיסיקה וכך הלאה? גילגמש שיחה 18:55, 9 פבר' 2005 (UTC)
אני מסכים. לא צריך כל היום לערוך דיונים וועידות ולפתוח לכל מקום דף נפרד וכו' וכו'. אם יש צורך במשהו (כלומר, הוא נחוץ), תפתחו לו דף מיוחד וזהו. אחרת, אל תעשו את זה. בשביל מה כל דיוני המזנונים? גדי אלכסנדרוביץ' 19:51, 9 פבר' 2005 (UTC)
דיון בנושאי מתמטיקה כלליים אפשר לערוך, בנוסף למזנון, גם בדף שיחה:מתמטיקה. לאוצר המילים המתמטי יש לנו מונחונים אחדים שעוסקים במתמטיקה, ומובן שאפשר להוסיף עוד כאלה לתחומים נוספים. דוד שי 20:26, 9 פבר' 2005 (UTC)

חסרה הוכחה[עריכת קוד מקור]

חסרה הוכחה של המשפט.