לדלג לתוכן

שיחה:ניקולאיה לאביש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העברה לא מוצדקת. התעתיק הבינלאומי הוא בצדק nikoˈlaje[עריכת קוד מקור]

ההעברה לאחרונה של הערך שערכתי על ניקולאיה לאביש לשם החדש "ניקולאה לאביש" לא הייתה מוצדקת.

ברומנית לאות הכתובה e יש כמה היגויים:

  • 1.התנועה הרומנית e (בעברית סגול או צרה),
  • 2. הדיפתונג ie (יֶ‏ה או יֵה)
  • 3 חצי התנועה e (בעברית יְ או ללא ביטוי אחרי צ' ו ג')

במקרה Nicolae מדובר בדיפתונג ie.

הכתיב Nicolae מקובל ברומנית בשביל השם Nicolaie . (באלף בית הרוסי של היום - Николае למשל בתעתיק הרוסי המדוייק Николае Чауше́ску) הוא שריד של כתיב שנורש מהאלפבית הקירילי שבו e מבוטא "יֶ‏ה" .הרומנית הייתה כתובה עד מאה 18 - 19 באלף-בית הקירילי. כשעברו לאלף-בית הלטיני בהרבה מלים רומניות הדיפתונג ie נכתב e. אחר כך עברו לכתיב הפונטי עם ie. למשל מ băeţi (בחורים) ל băieţi , מ epure (ארנב) ל iepure וכו'. מספר שמות ומלים נותרו עם הכתיב e במקום ie מסיבות מסורת, אטימולוגיה ואחרות. למשל המילה el (הוא) מבוטאת ברומנית iel "יֶ‏ל", המילה ei (הם) מבוטאת iei (יֵי), המילה ele מבוטאת iele (יֶ‏לֶ‏ה). זאת כדי להדגיש את המקור הלטיני של המלים. גם השם Nicolae והקיצור שלו Nae מבוטאים ברומנית ברוב המקרים Nicolaie Naie . ניקולאַ‏יֶ‏ה , נַ‏איֶ‏ה (ראה שם הפילוסוף נאיֶ‏ה יונסקו - Nae Ionescu+ לא נָ‏אֶ‏ה יונסקו). בעלי השמות מעדיפים לרוב את הכתיב הישן ללא i. כך למשל בשמות כמו Nicolae Ceauşescu המבוטא ניקולאַ‏יֶ‏ה צ'אושסקו. ראה התעתיק הבינלאומי בויקיפדיה האנגלית: Nicolae Ceauşescu (pronounced [nikoˈlaje tʃauˈʃesku. (יש לשים לב שגם ה e הראשון בשם Ceauşescu אינו מועבר לעברית על ידי אָ‏לף נוסף אלא כותבים צַ‏'אוּ‏שֶ‏סקוּ‏ ולא צַ‏'אְאַ‏וּ‏שֶ‏סקו.) כך גם ניקולאיֶ‏ה לאבּ‏יש.

התעתיק הפונטי של השם Nicolae, כפי שנקבע על ידי הוויקיפדים הרומנים, הוא [ni.koˈla.e] ואם אתה חושב שתיעתקתי לא נכון לעברית, פנה נא לדף היעוץ הלשוני, עם התעתיק הפונטי. ראה גם את מה שנאמר בשיחה:רומנית. בברכה. ליש - שיחה 23:15, 7 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

עשיתי כך. אבל הויקיפדים הרומנים - Adi מציגים 3 תעתיקים בינלאומים. אחד לא בשימוש Nicolai, אחד בשימוש יותר נדיר עם חיאט Nicolae , והכי נפוץ עם j: שכותבים גם כן Nicolae לפעמים Nicolaie .

Ewan2 - שיחה 03:16, 8 בנובמבר 2008 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 18:51, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בניקולאיה לאביש שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:09, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה