לדלג לתוכן

שיחה:סאלי ביין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות לערך[עריכת קוד מקור]

שלום עמיקם
אנחנו מקבלים בברכה כל נסיון להעלות פרטים אודות סאלי ביין וכפר הילדים שלו. כפי שכנראה טרחת ועשית. מדובר בהשקעה של מעל שנת עבודה כולל ביקורים במקום וחשיפות ארכיון וכיוצב כפי שמקובל. המחקר עדיין לא הגיע לקו המטרה שלו. במאמר המכובד שלך שרובו מבוסס על מאמר מר אהרון אפשטיין כפי שאני העברתי לו נפלו כמה טעויות שחבל שהן פוגמות. כנראה שגם השפה הגרמנית אינה שגורה על פיך... כמו כן חשוב לציין שקידומו של המחקר שלנו תלוי בחשיפת האנשים שעומדים מאחוריו. אשמח שתשקול שנית את עצם מחיקת המילים שהוספתי למען ולטובת המידע ולא כאמצעי פירסום. אינני ויקיפד ופרטי מופיעים באתר הראשי שלנו www.ha-karon.co.il

שלום וברכה,
אני מקווה שדברי התגובה שלי יגיעו אליך. קודם כל, כאמור, יש לי הערכה רבה לכל מי שפעיל בהנצחת זיכרון השואה, שיקר מאוד גם לי, ולפועלך בפרסום הביוגרפיה המיוחדת מאוד של סאלי ביין. הרשה לי להגיב עניינית:
  1. הכתיבה והתגובה בוויקיפדיה פתוחה לכולם, אבל יש כללי כתיבה והתנהלות ואשמח לייעץ לך בעניין. הסיבה העיקרית שמחקתי את השינויים שביצעת בערך הייתה כתיבה והתנהלות שלא על פי הכללים האלה.
  2. כאשר אתה מבטל דברים שכתב ויקיפד, מן הנימוס הוא להסביר מראש בדף שיחה מדוע אתה מתכוון לעשות זאת וגם להמתין לתגובה.
  3. מומלץ שתפתח דף משתמש, גם אם אינך מתכוון לכתוב ערכים, וכך התקשורת אתך תהיה יותר קלה ומסודרת. אם תרצה, אוכל להדריך אותך בכך.
  4. כפי שתוכל לראות בהערות השוליים שבתחתית הערך, הוא לא התבסס בכלל על מה שכתב מר אהרון אפשטיין (שמאמרו צוין רק בקישור להרחבת הקריאה עבור מי שמגלה עניין), אלא על מקורות בגרמנית (שאכן קראתי במקור בגרמנית) ועל המידע שאתה מסרת והופיע בכתבה של דורית גני בבלוג של ספרני הספרייה הלאומית.
  5. אפשר בהחלט להוסיף פרטים על המחקר שלכם ועל החוקרים, אך לא בצורה שעשית זאת (תחת הכותרת "קישורים חיצוניים" - מה הקשר?) אלא בפסקה שצריך לנסח ולעצב לצורך זה. עשיתי זאת בפסקה תחת הכותרת "הנצחה".
  6. להערה שכתבת במקום אחר: "אני החוקר שחשפתי בראשונה את הערך והמחקר שלנו בנושא טרם הושלם. אלמלא כמה טעויות מהותיות הייתי שמח לאשר שהערך שנרשם באחרונה בווקיפדיה הינו נכון - אך לא היא. חבל !!!" - הערך על סאלי ביין בוויקיפדיה הגרמנית פורסם לראשונה כבר ב-3 בפברואר 2008 והורחב עם השנים. אין בכך כדי להפחית מחשיבות ההעמקה והפרסומים שלך בנושא, אך עם כל הכבוד אינך הראשון. ובאשר לדברים שתיקנת בערך, אפרט את תגובותיי:
    1. כאשר מתרגמים שם של מוסד שהוקם בשנת 1908, לא נכון להחליף את המינוח למינוח חדש, אלא להשתמש במונחי התקופה. המונח "פיגור שכלי" בעברית הוחלף בצו של שר הרווחה רק בשנת 2012, בעקבות המלצה של צוות שהוקם לצורך זה (ושבמקרה היה לי הכבוד להיות חבר בו), למונח "מוגבלות שכלית התפתחותית" (מש"ה). המונח "מעוכבי התפתחות" משמש אנשי מקצוע לפעוטות שהתגלו אצלם עיכובים בהתפתחות עוד לפני שהם עברו אבחנה סופית להגדרת מצבם (בדרך כלל רק בגיל 3). החניכים/תלמידים במוסד שבניהולו של ביין היו ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שבעבר הוגדרו כ"ילדים מפגרים" או "ילדים עם פיגור שכלי".
    2. כשכותבים בערך שהמוסד "הוקם ביוזמת הקיסר ווילהלם ה-2 ואישתו אוגוסטה ויקטוריה" יש להביא בהערת שוליים את המקור שלפיו נכתבו הדברים. במקורות שאני התבססתי עליהם נכתב שהמקום הוקם בחסות המוסדות היהודיים, אך אימץ גם את שמותיהם של הקיסר ורעייתו כמחווה של כבוד לרגל חתונת הכסף שלהם.
    3. בעמוד 56 של מקור מספר 3 בהערות השוליים נאמר: "am 20. Oktober zogen die ersten Kinderunter des Leitung des Lehrers Sally Bein und der Lehrerin Friedderike Rebeka LÖWENSTEIN, Seiner späteren Frau, ein..." לפי זה היא הייתה לרעייתו רק מאוחר יותר.
    4. כתבת שבית הספר התיכון נקרא על שמו של סאלי ביין ביוזמת הכומר האוונגליסטי של בייליץ. לטעמי זו אכן עובדה חשובה, אך היא מצריכה ציון המקור שהיא מתבססת עליו בהערות השוליים.
    5. כאמור, העברתי את מה שכתבת על פועלכם לפסקה חדשה: "הנצחה".

Amikamraz - שיחה 01:34, 29 באוקטובר 2018 (IST)תגובה

קובץ מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף מועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 18:07, 19 בינואר 2019 (IST)תגובה

קבצים מוויקישיתוף שנמצאים בשימוש בדף מועמדים למחיקה[עריכת קוד מקור]

קבצים מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמדו למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 18:36, 19 בינואר 2019 (IST)תגובה

מחקר של טטיאנה-מתניה רוגה ורוני דותן[עריכת קוד מקור]

Amikamraz, משפטים רבים בערך מפנים להערת שוליים בה כתוב: "מחקר של טטיאנה-מתניה רוגה ורוני דותן על סאלי ביין ועל פועלו (עדיין לא פורסם)". מהו אותו מחקר? אם אכן לא פורסם, אין להשתמש בו כמקור לערך (כיוון שמותר להשתמש רק במקורות שפורסמו כבר). Dovno - שיחה 22:21, 1 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה

מתייג שוב. Dovno - שיחה 23:12, 27 באוקטובר 2019 (IST)תגובה
Dovno, אני פועל כרגע להשגת המידע ממקורות שפורסמו. כולם בסופו של דבר מתבססים על המחקר הנ"ל, אבל הם פורסמו. Amikamraz - שיחה 01:33, 1 בדצמבר 2019 (IST)תגובה
מעולה, תודה על הטיפול. אם יש מקורות שפורסמו כמובן שרצוי מאוד למצוא אותם ולהתבסס עליהם ישירות במקום שהערך ימשיך להביא נתונים המבוססים על מחקר שלא פורסם. Dovno - שיחה 10:28, 1 בדצמבר 2019 (IST)תגובה
Dovno, בשעה טובה הופיע המחקר בדפוס בספר שיצא לאחרונה, ועל בסיסו הופק גם ספר תיעודי (ראה בפסקה "הנצחה"). לאחר שאקרא את הספר אדאג לייחס את העובדות בהתאם. Amikamraz - שיחה 18:42, 16 בינואר 2023 (IST)תגובה
תודה רבה על הטיפול, גם בחלוף זמן. מצויין שיהיו הפניות למקורות מסודרים שפורסמו. Dovno - שיחה 20:31, 16 בינואר 2023 (IST)תגובה

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוגוסט 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:39, 13 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

הקישור תקין עכשיו. Amikamraz - שיחה 09:31, 13 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוגוסט 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בסאלי ביין שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:39, 13 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

הקישור תוקן בהתאם. Amikamraz - שיחה 09:35, 13 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה