שיחה:סוס טרויאני (תוכנה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תוכלו להסביר מה ההבדל בין רוגלות (spyware) וסוסים טרויאניים?

אני אישית לא ממש בטוח מה ההבדל. יובל מדר 13:19, 24 יולי 2004 (UTC)

למיטב הבנתי ההבדלים הם בדרך ההידבקות וברכיב הפעיל (Payload). סוס טרויאני חודר למחשב בדרכים רבות, כצרופה בדוא"ל, שימוש ב-share, ניצול פרצות במערכת ההפעלה או באחד מרכיביה ועוד. לאחר שהדביק את המחשב, התוכנה ממשיכה להפיץ את עצמה. במחשב שנידבק נשארת בדרך כלל "דלת אחורית", דרכה יכול כותב הוירוס להשתלט על המחשב, בדרך כלל כדי להשתמש בו כ"זומבי" להתקפה מסיבית על אתר אחר (התקפה הקרויה Distributed Denial of Service, או בקיצור DDOS).
רוגלה הוא כינוי לתוכנה שמורדת למחשב בעת צפיה באתר מסויים והיא אינה מנסה להפיץ את עצמה למחשבים נוספים. עיקר פעולתה הוא להעביר לאתר מידע על המחשב אליו הורדה. המידע יכול להיות תמים יחסית כמו הרגלי הגלישה או מסוכן כמו העברת מידע פיננסי.
אביהו 17:06, 24 יולי 2004 (UTC)

לא בדיוק. סוס טרויאני: תוכנה המתחזה לתוכנה אחת (לגטימית) אך בפועל עושה דברים לא לגטימיים. יש רוגלות שנכנסות תחת ההגדרה של סוס טרויאני, אך לא תמיד (אם התוכנה מודיעה שהיא מתקינה רכיב נוסף, למשל בהסכם השימוש, הרכיב הנוסף אינו סוס טרויאני). טכנית, רק וירוסים/תולעים מפיצים את עצמם. סוס טרויאני לא חייב להפיץ את עצמו באופן אקטיבי (אם כי כיום יש הרבה תולעים/סוסים טרויאנים משולבים). Xslf 17:14, 24 יולי 2004 (UTC)

צודקת בהחלט. התבלבתי בין המושג "תולעת" לסוס טרויאני. אביהו 17:44, 24 יולי 2004 (UTC)

למה דווקא "סוס טרויאני (וירוס מחשב)"? נראה לי יותר נכון לשנות את שם הערך ל"סוס טרויאני (תוכנת מחשב)". סוס טרויאני הוא לא בהכרח וירוס! סוקרטס 23:18, 30 מאי 2005 (UTC)

אם מיכאל ורות האפרתי הם ממציאי התוכנה, מן הראוי להזכירם בערך זה ולא רק בפרשת הסוס הטרויאני בישראל. גרש - שיחה 13:56, 27 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
הם לא המציאו את התוכנה... הם רק מימשו סוס טרויאני אחד. יש אלפי מימושים לסוסים טרויאנים ברחבי העולם. אין צורך להזכירם. ינון - שיחה 06:53, 28 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]