שיחה:סטנגה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ההשגות שלי לערך[עריכת קוד מקור]

הערת הקדמה: מקור השם "סטנגה" למיטב ידיעתי היא המילה הרוסית ל"קורה". בטוח יש ויקיפד שיכול לאשר או לשלול זאת.

הערה על הערה: Stange בגרמנית זה גם-כן קורה. יש לי תחושה שיותר סביר שזה נכנס לעברית מן הגרמנית ולא מן הרוסית. מישהו שמכיר את ההיסטוריה של המילה צריך להכריע.

הגדרה[עריכת קוד מקור]

הסטנגה הוא משחק מבוסס כדורגל, שחלים עליו החוקים העיקריים של כדורגל, קרי: הטיפול בכדור הוא ברגל ו/או בראש.

המשחק "פינות" אינו סוג של סטנגה כיוון שזריקת הכדור בו נעשית גם ביד, ואין שם קורות שהן חלק מהותי של הסטנגה.

יש 2 סוגי סטנגה עיקריים[עריכת קוד מקור]

מדרכות (סטנגה ירושלמית)[עריכת קוד מקור]

מתאים לנאמר בסעיף "סטנגה" בערך. הורסיה ה"ירושלמית" זה עם כדור טניס.

מגרש[עריכת קוד מקור]

כל מגרש טוב לכך, וזה לא משנה מה יהיה השער: שערי כדורגל רגילים, "שערים קטנים", סלים של כדורסל או סתם אבנים. באופן בסיסי המשחק הוא "אחד על אחד", במקרה חירום שניים על שניים. לא נתקלתי במשחק מרובה שחקנים, כיוון שלזכור מי נגע כבר בכדור ומי לא די מוציא את ההנאה מהמשחק.

מקריאה נוספת של הערך: "פינות" ו"שערים קטנים" ממש לא שייך לכאן. את שערים קטנים צריך לשלב בקטרגל, ו"פינות" באותו ערך שבו נמצאים "עמודו" ודומיהם. עמית 21:38, 20 ינואר 2006 (UTC)


שלום עמית,
  • האם תוכל לכתוב על קטרגל ולהעביר לשם את החלק על שערים קטנים? מה ההבדל בין שערים קטנים לקטרגל? האם יש ליגה רשמית או לא?
  • האם תוכל להבהיר את הגדרתך למשחק פינות? מה הקשר בין פינות לעמודו?
  • וודאי התכוונת שלחלוץ אסור לגעת בכדור ביד.
  • גם במדרכות אין קורות. או שלא הבנתי אותך נכון? האם אתה מבדיל בין פינות למדרכות?אורנה - ladypine 22:13, 20 ינואר 2006 (UTC)
לחלוץ תמיד אסור לגעת ביד. הכוונה כאן לשוער.
סטנגה "מגרש" כמו שאני מכיר משוחקת במגרש של חטיבה/תיכון עם שערי קטרגל (כי זה מה שהיום בד"כ יש) והמטרה היא לצבור כמה שיותר נקודות מול הקבוצה היריבה (בדרך כלל יש 1-3 שחקנים בכל קבוצה, כאשר משחקים על 2-השערים). בדרך כלל מקובל ששער רגיל שווה 1 נקודה, קורה או משקוף שווים 2 נקודות. לעיתים סופרים נקודות רק על קורות ומשקופים. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:19, 20 ינואר 2006 (UTC)
  • הערך קטרגל באמת חסר, ולזה אפילו יש ליגה רשמית, ולמגרשים מידות פחות או יותר קבועות. לכתוב את הערך? לא מתחשק לי לעשות תחקיר (ואם כולם הסליחה, אבל לכתוב את הערך הזה בלי להתיחס לאירופה זה עבודה חאפרית), כך שמה שאכתוב יבוסס על ידע אישי, מה שיהפוך את זה לקצת יותר מקצרמר - סוג העבודות שאני מאוד לא אוהב. מצד שני, להשאיר את זה לכותבי הספורט שכאן? ככה זה גם ייראה. טוב, נראה.
  • משחק פינות אין בינו לכדורגל דבר. אין בכלל אלמנט של תנועה. בין אם בועטים או זורקים (ידנית!) את הכדור, זה נעשה מעמדה נייחת, וליריב אין יכולת להפריע. הקשר עם עמודו, הוא ששניהם משחקי כדור "שכונתיים" שאינם "סוגה" של כדורגל.
  • בסטנגה, ולא משנה איזה, אסור לאף אחד כולל לשוער לנגוע ביד.
  • אולי אני אפתור את שאלתך על ידי כתיבת הערך פינות וזהו, כולל שרטוט שמסביר את המשחק. עמית 08:25, 21 ינואר 2006 (UTC)

אם כבר, אז מישהו יכול להסביר את המשפט הבא: "אמא שלך כל כך שמנה שהיא משחקת סטנגה היא עושה טקטיקה של 2-4-4"? (מכאן). תודה, אורנה - ladypine 11:09, 21 ינואר 2006 (UTC)

בוורסיה המצומצמת שלה, "מדרכות", אורך "מגרש" הסטנגה הוא רוחב רחוב דו מסלולי, קרי 7 מטר בערך. טקטיקה של 4-4-2 היא מונח מתחום הכדורגל, הבא לתאר את פריסת השחקנים לאורך המגרש. הציטוט הנ"ל אומר ש"במקרה הטוב, רוחבה של אימך הוא 6 מטר". מצחיק בקושי. עמית 16:26, 21 ינואר 2006 (UTC)