שיחה:סן פרנסיסקו (פירושונים)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מי צריך להפנות למי?[עריכת קוד מקור]

כרגע הערך סן פרנסיסקו עוסק בעיר בקליפורניה, וממנו יש הפנייה לדף הפירושונים. על אף פי שאני מניח שיותר אנשים מחפשים את העיר האמריקאית מאשר משמעויות אחרות, נראה לי נכון וחינוכי יותר שהערך "סן פרנסיסקו" יהיה דף הפירושונים הזה בעוד שהעיר תעבור לערך סן פרנסיסקו (עיר). נכון יותר משום שהעיר קרויה על שם הקדוש, וכך גם כל המקומות האחרים, ועל כן הגיוני יותר, אם כבר, שהערך המרכזי יעסוק בקדוש ולא באחד המקומות הקרויים על שמו. חינוכי יותר כי ככה גם לומדים משהו רלוונטי בדרך בלי יותר מדי טרחה. לפני שאעשה את ההעברות אשמח להערות. --אורי 21:57, 6 מאי 2006 (IDT)

הכלל המקובל הוא שכאשר יש פירוש נפוץ בצורה מובהקת ושאר הפירושים משניים הוא זוכה בבכורה וממנו יש הפנייה לדף פירושונים (ראה לדוגמה דוד וירושלים). במקרה זה ברור שהפירוש הנפוץ הוא העיר וכל שאר הפירושים משניים. DGtal 22:05, 6 מאי 2006 (IDT)
לפחות לגבי שתי הדוגמאות הן מראות בדיוק שהערך העיקרי הוא גם המושג שעם שמו קרויים כל שאר הערכים כהיפוך גמור לסן פרנסיסקו העיר, הקרוייה על שם הקדוש הנוצרי. בנוסף, בניגוד לאנציקלופדיה מודפסת, כאן ישנו היתרון שניתן להביא את המשתמש לערך המדוייק, גם אם לא הנפוץ ביותר, משום שקלות המעבר לערך הפופולארי בעזרת קישורים, וכך להקפיד על דיוק יותר מאשר על פופולריות. --אורי 22:57, 6 מאי 2006 (IDT)
אוקיי, נמצא דוגמאות אחרות, בהם המקור של השם איננו הפירוש העיקרי: ירדן (במקור נהר הירדן), פריז (ע"ש הגיבור המיתולוגי), חולית (במקור דיונה), החודש תמוז (במקור אל בבלי). מ.ש.ל. DGtal