שיחה:ספינה ביפידה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישנם גם סוגים קלים של ספינה ביפידה.

למה לא כותבים עליהם?


אני חייבת להעיר משהו בקשר לערך[עריכת קוד מקור]

בס"ד היי חבר'ה! אני חייבת להעיר משהו בקשר לערך:יש אנשים עם ספינה ביפידה עם רמת ידע מעולה, כזו שאפילו מספיקה להם כדי ללמוד באוניברסיטה. הכרתי ידיד עם המחלה, (שנפטר בינתיים) אבל לא מהמחלה, והוא למד בהצלחה באוניברסיטה. מי יכול להוסיף את התוספת לערך? תודה! ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 17:29, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מצטרף לבקשה. אני סובל מספינה ביפידה, ואני מהנדס תכנה בוגר טכניון. כמו שנאמר כאן, אצלי הפגם בחוליות הנמוכות, והנזק מינימלי. המחלה אצלי התגלתה רק בגיל 12, והיא לא מפריעה לי כלל לתפקוד היומיומי, ולא גורמת לבעיות פרט לחוסר תחושה לגבי הצורך ללכת לשרותים. הערך כפי שהוא מנוסח כאן הוא יותר מדי מפחיד, ולא בצדק.

הידרו צפלוס (הידרקון)[עריכת קוד מקור]

אחוז גבוה מילדים עם ספינה-ביפידה סובלים מהידרו צפלוס, זאת אומרת צבירה של נוזלים בתוך המוח, פגיעה אשר נפתרת בעזרת ניתוח שנקרא "שנטינג" (SHUNTING) אשר מטרתו לשחרר את הנוזלים אל אזור הבטן רוב הילדים אשר סובלים מספינה-ביפידה מגיעים לחיי בגרות טובים כתוצאה מטיפול רפואי מתוחכם. המגבלות הגופניות: ילדים אלה צריכים ללמוד מיומנויות ניידות. לעיתים קרובות בעזרת קביים, מתמך או כסאות גלגלים הם מגיעים לעצמאות. הפגיעה יכולה לגרום לבעיות התפתחות רגשיות וחברתיות. חשוב ביותר ש מורים, מטפלים והורים יבינו את היכולות והמגבלות הפיסיות שיש לילד עליהם לקדם את צמיחת הילד, לעודד את הילד לעצמאות תוך שמירה על זהירות ובריאות, לעודד השתתפות בפעילויות חברתיות עם ילדים אחרים וללמדם לקחת אחריות על חייהם והטיפול בעצמם.

כיצד למנוע את הפגיעה: מחקרים אחרונים הראו כי חוסר בפוליס אסיד (FOLIC ACID) לפני ההתעברות ובמשך השבועות הראשונים להריון מגבירים את הסיכון. פוליס אסיד הוא ויטמין B מסיס במים נפוץ אשר חיוני לגוף האדם בזמן גדילה מהירה, במצב שבו צריכת הויטמין גדלה, כמו בהריון בתחילת התפתחות העובר. הויטמין נמצא בדגני ארוחת בוקר, עלי ירקות ירוקים כגון ברוקולי, תרד, בחלמון ביצה ובכמה סוגי פירות ומיצי פירות.

משוב מ-22 בפברואר 2015[עריכת קוד מקור]

לאא אובייקטיבי- מכוון להפלה ולא באמת נותן מידע על השפעת הלקות והתבטאותה במציאות- כאילו שולל את קיומה בכלל 109.65.58.222 20:10, 22 בפברואר 2015 (IST)[תגובה]