שיחה:פלאפר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך תורגם מויקיפדיה האנגלית. Avishay - שיחה 22:44, 11 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

הצעת הוספה ראשונה למומלצים[עריכת קוד מקור]

דיון[עריכת קוד מקור]

ערך שכתבתי לפני כחצי שנה ומעוניין בביקורת עמיתים וקידומו למומלצות. Avishay - שיחה 19:59, 14 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

אני רואה שהערך תורגם מהערך האנגלי המקביל. האם בדקת באופן אישי את כל הערות השוליים? ניגשת באופן אישי לכל הספרים שצוינו במקורות אלה וראית בעצמך את הטקסט? גילגמש שיחה 18:01, 28 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]
בזמן כתיבת הערך בדקתי את הערות השוליים. אולם, במעבר חוזר אני רואה שיש קישורים שבורים שנדרש לתקן. אני אחליף אותם ואתקן את שנדרש. אשמח בינתיים להמשך ביקורת העמיתים. בברכה, Avishay - שיחה 13:37, 1 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
Avishay, תיקנת את הערות השוליים? גילגמש שיחה 09:38, 2 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
תיקנתי. בברכה, Avishay - שיחה 21:36, 3 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
Avishay, קראתי בעיון את הערך. לדעתי, מדובר בערך טוב, אך לא מספיק כדי להיות מומלץ. להלן שתי בעיות עיקריות שמצאתי:
חסר פרק מהותי שיסביר את הרקע להופעתה של הפלאפר. אני חושב שהפרק "השפעות" (הכוונה כנראה ל"השפעות להופעת הפלאפר") אינו מספיק. לא ברור מדוע דווקא מלחמת העולם הראשונה היא שגרמה לתופעה זו. לא ברור מה ההבדל בין מה שהיה לפני הפלאפר וכפועל יוצא מכך לא ברור השינוי שקרה.
גוף הערך מורכב מאוסף של פרקים שאינם מקושרים לכדי מכלול שלם אחד. כך למשל הפרק הגדול "מראה חיצוני" לא מקושר באופן הדוק לפרק הקודם "הליכות".
לכן, אני ממליץ על הפעולות הבאות:
לכתוב פרק רקע נרחב יותר שיסקור הן את גבולות התופעה (היכן היא התרחשה, מדינות או אזור גאוגרפי מוגדר - הרי לא הייתה תופעת הפלאפר באפריקה). יסקור אופנה והתנהגות אופיינית לנשים לפני מלחמת העולם הראשונה, יציע שורשים אפשריים במלחמת העולם הראשונה עצמה (אם קיים), יציג את יחס החברה לנשים לפני שהתופעה לבשה אופי המוני.
גוף הערך יעבור שינוי סכמטי. תווצר היררכיה: קודם כל מה היא פלאפר ומה מאפיין אותה (לבוש, התנהגות, עיסוק ועוד). אחר כך יחס החברה לתופעה (הן יחס של גברים והן יחס של נשים שלא לקחו חלק בתופעה זו) בנוסף חשוב להזכיר את היחס של הגופים התרבותיים העיקריים: הממסד הדתי, קולנוע, ספרות ועוד - כל זה בתקופתן.
לערך יהיו פרקי סיכום: הערכה תרבותית, השפעה תרבותית לאחר שהתופעה נגמרה ואזכורים בספרות, באמנות, בקולנוע וכו' המודרניים או לכל הפחות התייחסות מאוחרת לתופעה.
שינוי מבני זה בערך יתן לו קו ברור ויאחד את הפרקים השונים מאוסף אנקדוטות מורחבות לכדי ערך שלם ואחיד. התוספות יתנו לו עומק וראייה רחבה יותר. לאחר השלמת התהליך אני מניח שהערך יוכל להיות מומלץ. גילגמש שיחה 13:15, 10 בינואר 2019 (IST)[תגובה]