שיחה:ציפורים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

באנגלית Bird מתאר את כל העופות, כולל פינגווינים ויענים, אשר לא מסוגלים לעוף. האם יש מילה ספציפית לציפור באנגלית? האם ההגדרה הרשמית של ציפור היא "עוף המסוגל לעוף"?

אם התשובה לשתי השאלות היא לא, הרי שיש לבטל ערך זה וליצור הפנייה לעופות. Pixie 15:29, 14 אפר' 2005 (UTC)

בעברית (להבדיל מאנגלית) ציפורים ועופות, לא היינו-הך, ולכן לא היה מקום לחבר את שני הערכים לערך אחד. חוץ מזה, מי שביצע את האיחוד לא טרח להעביר את תמונת הציפור המדהימה שהעליתי, לערך המאוחד, וזו ממש חוצפה. מצד שני, אין לי מושג מאיזה סוג הציפור שבתמונה תמונת ציפור. אז אם מישהו יודע מאיזה סוג הציפור - שיגלה לנו כדי שנעביר אותה לערך הספציפי. Hotguy 05:08, 16 אפר' 2005 (UTC)
  • האם יש לך מילון שבו מוסבר ההבדל בין עוף לציפור? לי לצערי אין מילון, ולכן הצגתי את השאלה הזו כאן במשך יומיים.
  • בערך עופות כבר יש 5 תמונות, הרבה יותר מברוב הערכים בוויקי, ואני סבור שזה מספיק.
  • הציפור בתמונה שלך היא לדעתי עיט, אבל אני לא בטוח לגמרי. גם בערך זה כבר יש תמונה, אגב. Pixie 08:16, 16 אפר' 2005 (UTC)
כל ילד יודע מה ההבדל בין ציפור לעוף. לא צריך בשביל זה מילון. ציפורים הם עופות שגם עפים. אם היית טורח לקרוא מה שכתוב בקצרמר לפני שמחקת אותו אז לא היית צריך לשאול. לגבי התמונה - היות ואתה זה שעשה כאן "סדר", אז תמצא מקום לתמונה שלי Hotguy 08:35, 16 אפר' 2005 (UTC)
אני לא חושב שיש טעם בשני ערכים נפרדים שכל ההבדל בינהם הוא היכולת לעוף. לגבי התמונה - אפשר לשלבה במאמר שיכתב אודות אותה ציפור. לגבי בירור המין כדאי לפנות למשתמש:דליק הכלבלב, משתמש:בן הטבע ומשתמש:בעל חי. שני הראשונים לא נמצאים פה בזמן האחרון, אך נדמה לי שראיתי את בעל חי לפני כמה ימים. גילגמש שיחה 08:50, 16 אפר' 2005 (UTC)
  • "כל ילד יודע" מהווה גישה אנטי-אנציקלופדית בעליל. ילדים יודעים המון דברים שגויים.
  • טרחתי לקרוא את הכתוב, וגם את הכתוב במאות קצרמרים אחרים, ורבים מהם מחקתי כי היו כתובים בהם דברים שגויים, בדיוק כמו במקרה שלנו.
  • בוויקיפדיה אנו מחפשים תמונות למאמרים ולא מאמרים לתמונות. אני לא רואה את האסון הגדול אם תמונתך לא תזכה להשתלב בינתיים בוויקי. זו לא גלריה פרטית, ואם כבר יש תמונות בכל ערכי הציפורים עליך לשמוח על כך ולהמשיך הלאה. Pixie 09:13, 16 אפר' 2005 (UTC)
בניגוד למה שחושב Hotguy ולמה ש-Hotguy מאמין שכל ילד יודע. אין הבדל בין ציפור לעוף, לפחות לפי מילון רב מילים שבידי.
עוף - שם כללי לבעלי חיים מן החולייתנים שיש להם נוצות, מקור וכנפיים, והם מטילים ביצים; ציפור.
ציפור - בעל חיים עטוי נוצות בעל שתי כנפיים, שתי רגליים ומקור, המטיל ביצים ומסוגל בדרך כלל לעופף; כל בעל חיים השייך למחלקת העופות שבתת־מערכת החולייתנים.
שבת שלום אביהו - שיחה 09:48, 16 אפר' 2005 (UTC)
נו באמת. מילון הוא לא ספר טבע ולא התנ"ך. ביקשתי את חוות דעת המומחים שהזכיר גילגמש ואני ממתין לתשובתם בקשר לתמונה. Hotguy 12:25, 16 אפר' 2005 (UTC)

הזכרתי אותם רק בהקשר של גילוי מין הציפור. ברור לי שאביהו צודק במקרה זה. גילגמש שיחה 12:41, 16 אפר' 2005 (UTC)

לכל המשמיצים[עריכת קוד מקור]

נא לקרוא את תשובתו של בעל חי בדף שיחת משתמש:Hotguy . מסתבר שתרמתי לויקיפדיה תמונה נדירה (לטעמי, גם יפה מאוד) שצילמתי בשנת 2000. במקום להתייחס בכבוד לתרומה ולמצוא את הערך שבה היא צריכה להופיע, מיהרתם למחוק את הופעת התמונה בויקיפדיה, מבלי להודיע לאף אחד) ולא טרחתם למצוא את הערך האלטרנטיבי. לדעתי, זה סוג מיוחד של השחתה ופגיעה באנציקלופדיה. Hotguy 18:12, 16 אפר' 2005 (UTC)