שיחה:ראס גמב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך ראס גמב התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

ראס גמב

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקוריות נראה כי הערך מקורי והסתייע בעיקר בספר ובקישור החיצוני, לפי שיקול דעת עצמאי, כך שהערך מציג תמונה רחבה על הטירה. חסר משפט קצר לגבי שימושו של המבנה כיום - הפירוט נעצר בתקופה בה הוא שימש כבית סוהר.
אוניברסליות נקודת המבט נראית כללית ולא רק מקומית, ומשקפת אותה כהלכה.
נגישות הערך כתוב היטב וכל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכותו אודות הטירה. פסקת הפתיחה קצרה, ברורה וקולעת, וגם מי שאינו בקיא יכול להבין ממנה על הקמת המבנה ושימושו ההיסטורי, בין השאר הודות לתיאור קצרצר לגבי מיהו מיכאל סהול. הסברים דומים הפזורים לאורך הערך מסייעים להתמצאות סבירה בזמן וברקע עבור קורא ללא ידיעה על ההיסטוריה של אתיופיה.
קישוריות מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים רבים המסייעים להבנת הערך, בעיקר בנושא גאוגרפיה והסטוריה של אתיופיה וכן בתחום אלמנטים אדריכליים. יש קישור לערך זה מתוך הערך פאסיל גמב, והערך תורם להכרת המבצר. הקישוריות טובה, הקישורים הפנימיים תקינים ורלוונטיים. מושג שכדאי היה לקשר ולהכחיל: הסגנון הגונדרי.
חזות עיצוב הטקסט בערך הגיוני ונוח לקריאה. האיורים בערך מצויינים ואף הכרחיים להמחשת המבנה. גם המפה טובה ותורמת להמחשת מיקום המבנה, גם אם היא רק הדמיה ואינה מדוייקת, כפי שנכתב. ניתן היה להוסיף גם צילומים של הטירה כיום ובעבר. כן ניתן היה להוסיף תבנית:מבנה.
רהיטות הערך כתוב ברהיטות, בעברית תקינה, שוטפת ונעימה לקריאה, ללא עגה מקצועית לא ברורה.
שיתופיות נכתב ונערך על ידי אורי.
סיכום
ערך נאה וחביב המתאר באופן בהיר, רהוט וקולע את הטירה, המבנה וההיסטוריה שלה, גם עבור קורא לא בקיא. האיורים תורמים מאוד להבנה. קיימים מעט חוסרים, כגון שימושו של המבנה כיום וצילום של המבנה.
הערות
תקלדות: תולות --> תלויות. מוקם --> ממוקם. פעמיים המילה "category" גרמה לקישור תקול לדף התמונות בוויקישיתוף.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 11:56, 26 ביולי 2011 (IDT)