שיחה:ריקה ברקוביץ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סערת רגשות[עריכת קוד מקור]

פניתי כמה פעמים לעורכי ויקפדיה בבקשה לסייע לי לצרף את התמונה שלי לדף המידע עלי. לבקשת המערכת הוספתי את התשובות לשאלות בנושא מקור התמונה, שהוא- מצלמה פרטית. האם יש מישהו שיכול לסייע לי בנושא. הסופרת ריקה ברקוביץ.


---------------------------       

אני חושב שבאופן עקרוני לא ראוי שערכי אישים ייכתבו, או אפילו ייערכו, בידי אישים אלו עצמם. --Harel 21:05, 28 ינו' 2005 (UTC)

יש בזה משהו, אבל אין חוק נגד זה. מה גם, הערך קצר ולא מהווה פרסומת בוטה מדי. גילגמש שיחה 21:07, 28 ינו' 2005 (UTC)
הממ. אני חושב שהערך, מבחינת עצם קיומו, הוא גבולי לגבי הקווים המנחים לערכי אישים. הוצאת הספרים "באר" היא הוצאת הספרים הפרטית של הסופרת הזו. האם כל עצמאי בעל עסק שיש לו אתר באינטרנט זכאי להופיע בויקיפדיה? האם ספרי הילדים שהוציאה הם חשובים בתולדות ספרות הילדים הארצישראלית (לא), מוכרים (לא יודע), חדשניים (לא יודע)? בקצב הזה כל אישיות שלפועלה יש איזשהו הד ציבורי, ולא הקלוש ביותר, תופיע בויקיפדיה. אני לא מציע למחוק, אבל נגד הכנסת ערכים כאלה בעתיד. מה גם שהיזמה להקמת הערך באה ממושא הערך עצמו. זה מאוד בעייתי. למה היא כן ורוני סופרסטאר לא? --Harel 21:29, 28 ינו' 2005 (UTC)
הגברת מתעקשת לפרסם את האתר שלה. חיפשתי בוקיפדיה קווים מנחים או בדיונים הנחיות בנושא ולא נתקלתי בכך. כך עושים רבים, משתמשים בויקיפדיה כמנוע חיפוש לקידום עצמי. אני לא בעד, אך עד שלא יהיו כללים ברורים למה שנפלה את הגברת ? John Doe 06:24, 29 ינו' 2005 (UTC)
זה שהגברת מתעקשת זה לא מספיק. אני בטוח שיש טעם לפגם בהוספת לינק לאתר שבבעלותך בערך שכתבת אודות עצמך (או שביתך כתבה, זה היינו הך). במיוחד שיש בכך פוטנציאל מסחרי אפשרי. זה עומד בניגוד מוחלט לערכים שויקיפדיה מושתתת עליהם, וגרוע לפחות כמו פרשת לתור מוטור הידועה לשמצה. אשמח אם תפנה אותי לאותם "רבים" שמשתמשים בויקיפדיה כמנוע חיפוש לקידום עצמי, כדי שקצפי ייצא גם עליהם. אוי ואבוי אם ויקיפדיה תהיה פשוט אבן שואבת לאתרים מסחריים במקום אנציקלופדיה. אולי אלמוג ישים לינק למשרד עורכי הדין שלו, וגילגמש לפרקטיקה העתידית שלו? פה זה לא דפי זהב. --Harel 09:56, 29 ינו' 2005 (UTC)
לינק לאתר של זמרים הוא מקובל, אז למה שלא יהיה לינק לאתרה של הסופרת? אם מבטלים את הלינק הזה יש לבטל גם את כל הלינקים האחרים. לגבי פרסום עצמי - הערך נייטרלי בעיני. אם מפריע לך הקישור, מצידי אתה יכול להוריד אותו. גילגמש שיחה 09:59, 29 ינו' 2005 (UTC)

לגילגמש שלום, חשוב לי להבין למה לא ראוי או פסול שהמקור יעביר לאנציקלופדיה מידע על המקור? הרי המקור הוא מקור. אם המקור אינו ראוי לעשות זאת, אז מן הראוי שיהיה בויקפדיה עורך שיקבל כל מידע של בעל חשבון חדש, שיבדוק את חשיבותו ואמינותו ויחליט אם להכניסו למאגר או לא. המידע שנשלח אליכם על הסופרת ריקה ברקוביץ הוא מידע אמין ומדוייק על סופרת לילדים, לנוער ולמבוגרים. בברכה, ניבה.

לניבה שלום. הויקיפדיה איננה מאגר, היא אנציקלופדיה. אחד מעקרונות הויקיפדיה, כפי שתוכלי לקרוא אותם בדפי ההסבר והעזרה, הוא עקרון נקודת המבט הניטרלית (NPOV). אמת שהערך על אימך, כפי שהוא כתוב כרגע, הוא ניטרלי, אבל יש טעם לפגם בכך שערכי אישים ייכתבו בידי האישים או בידי מקורבים אליהם. כדי להשיג נקודת מבט אובייקטבי, דרושה כתיבה ועריכה של מישהו שאין לו אינטרס ישיר, ובוודאי לא מסחרי, בנושא. אין הנחתום מעיד על עיסתו. הערך שכתבת אכן נראה אמין, לכן לא נמחק. אבל בעינייך אמך היא סופרת חשובה מאוד, וייתכן שבעיניים אובייקטיביות יותר היא לא. לאנציקלופדיה צריכים להיות קווים מנחים לגבי ערכי אישים, ואכן גובשו כאלה, אותם תוכלי למצוא אחרי חיפוש קצר פה באתר. אם לא היו מגבלות על ערכי אישים, לחצי מדינה היה ערך פה בויקיפדיה, שהם היות כותבים על עצמם. --Harel 14:17, 29 ינו' 2005 (UTC)
שלום ניבה, ארשה לעצמי לענות במקום גילגמש. לאדם קשה לתת תיאור אובייקטיבי של עצמו, וגם לבת קשה לתת תיאור אובייקטיבי של אמא שלה. לכן ההסתייגות העקרונית של חלק מהויקיפדים מהערך שכתבת. בעיה נוספת היא שלעתים אנשים מנצלים את ויקיפדיה לפרסומת, ושוכחים שזו אנציקלופדיה, ולא דפי זהב. לדעתי שתי הבעיות הללו אינן רלבנטיות לערך שלפנינו, כי המידע כולל עובדות בלבד, ולסופרת שפרסמה ספרים רבים, גם אם עשתה זו בהוצאה עצמית, יש מקום בויקיפדיה. מובן שזו דעתי בלבד, וראית שיש בעלי דעה שונה. אני חוזר על בקשתו של גילגמש, להוסיף פרטים ביוגרפיים. דוד שי 14:19, 29 ינו' 2005 (UTC)

לדוד שי, כיוון שאתה עוסק, על פי הרקורד, במקצועות ריאלים, אין פלא שאינך מתייחס כלל לעובדות המצויות באתר שלי, הקשורות לנושאים ספרותיים - עובדות הניתנות בקלות לבדיקה ולאישור. מכל מקום תודה על הצעתך להוסיף פרטים אוטוביאוגרפים לדף הנדון. ניבה.

בתגובה לשיחתכם, הסופרת ריקה ברקוביץ מופיעה באנתולוגיות לספרות "אנתולוגיות של אוריאל אופק, מירי ברוך וספריה מופיעים ברשימות המח' לאישור ספרי לימוד במשרד החינוך ועל כל מידע יש קבלות. (מידע באתר www.rika.co.il) לידיעתכם - ריקה ברקוביץ מסייעת בהתנדבות לעמיתיה - הסופרים העבריים, אולי לא כולם מוכרים לצוות ויקפדיה, להכניס מידע קצר (לפחות)עליהם ועל ספריהם למאגרי מידע חשובים. באתר "קהילה נט" של ראשון לציון, תוכלו לראות רשימה של "ספרים ראשונים" שריקה ברקוביץ טורחת להעביר לאתר. באגודת הסופרים לילדים ונוער "סומליון" ריקה ברקוביץ יזמה וסייעה להפיק רשימה מעודכנת של סופרים לילדים ולנוער בישראל. את המידע על ריקה ברקוביץ העבירה אליכם בתה, ניבה לוי. נראה לי שראוי שבויקיפדיה ימצא מידע על סופרים. ההחלטה כמובן בידיכם! ניבה.

אולי אפשר להרחיב טיפה את הביוגרפיה עם פרטים כמו תאריך לידה, מקום מגורים, השכלה שרכשה ופרטים ביוגרפיים נוספים.
הלינק עצמו לא מפריע לי. גילגמש שיחה 07:24, 29 ינו' 2005 (UTC)

לגילגמש- אשמח להוסיף פרטים ביאוגרפיים. חשבתי שאתם מבקשים לקצרצר עד כמה שניתן במידע: ניבה.

לא. כל עוד הפרטים אינם מהווים פרסום, אין כל בעיה בפרטים אלו. גילגמש שיחה 13:52, 29 ינו' 2005 (UTC)

משוב מ-21 בנובמבר 2012[עריכת קוד מקור]

כל הכבןד על כל מה שאת עושה כל השנים האלו :) 89.138.2.62 17:08, 21 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]