שיחה:שחיינית צרת-מקור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת HaShumai בנושא טיוטה מין העבר
ערך זה נכתב או הורחב על ידי תלמידי בית הספר הרב תחומי רמות - מקיף ז' בבאר שבע, במסגרת שיתוף פעולה בין ויקימדיה ישראל לעיריית באר שבע ולמשרד החינוך.

פעילויות ויקימדיה ישראל במערכת החינוך

טיוטה מין העבר[עריכת קוד מקור]

בעבר נכתבה טיוטה לערך במקביל. העברתי עכשיו את עיקר המידע שמצאתי את המקור שלו. מצרף לכאן את המידע הנותר, חלקו כפילות של מידע קיים ולחלקו לא מצאתי את הסימוכין. אם מישהו ירצה לנבור במידע זה וללקט לערך, יבורך:

הועבר מהדף טיוטה:שחיינית צרת מקור

שחיינית צרת מקור (המכונה פלרפוס) היא אחת מ-3 המינים מסוג "שחיינית". הפלרפוס מצויה גם בישראל בברכות המלח שמצפון לעיר אילת, בעיקר בעונת האביב. השחייניות נוהגות לבלות בעיקר בסביבה ימית. השחייניות צרות המקור מקננות באזור שבו אין צפרים/צלמים וציידים.

השחיינית שוחה במעגלים קטנים בעזרת קרומי השחייה שלה, וניזונה מיצורים זעירים הנמצאים במים. השחיינית צרת-המקור היא "אחותה" של השחיינית רחבת המקור הנדירה יותר. צבע- צבעי גופה הם: אפור בחלקה העליון, לבן בגרון ואדום וחום בצידי הגרון. השחיינית צרת-המקור ושחיינית-רחבת המקור דומות מאוד בלבוש החורף שלהן. לשתיהן פס עין כהה ובולט. לשחיינית צרת המקור ישנו מקור דק וארוך, ואילו לשחיינית רחבת המקור, ישנו מקור רחב יותר ובולט יותר. בנוסף צבעיו בולטים יותר. מקומות בהן היא מצויה- מידות גופה- אורך גוף: 18 ס"מ. מוטת כנפיים: 41 ס"מ. משקל: 30 ג'.

הנקבות רודפות ונלחמות על הזכרים, הן מגנות עליהם מנקבות אחרות, עד שהזכר מתחיל לדגור על הביצים. הזכרים מבצעים את כל הדגירה בזמן שהנקבות מחפשות בן זוג אחר. אם זכר מאבד את הביצים שלו לטורף, הוא עשוי להתמזג עם בת זוגו המקורית או עם נקבה חדשה כדי לנסות שוב.

מקננת בצפון אמריקה, אירופה ואסיה. שחייניות צרות-מקור נודדות גם מעל היבשה ולאו דווקא הרחק בלב ים. בימים הטרופיים נודדת מול מרכז ודרום אמריקה, מערב אפריקה, הים הערבי והמזרח הרחוק.

סוף העברה

בברכה, איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 02:26, 21 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה