שיחה:שלושת המלכים וחמשת הקיסרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת The duke בנושא הערות

הערות[עריכת קוד מקור]

לא מדובר בשושלת יחידה - מדובר בשליטים בודדים, כאשר יש מקורות שמקשרים את השליטים שאחרי הקיסר הצהוב לקוים משפחתיים שמקורם בקיסר הצהוב, אולם מלבד השניים המידיים אחריו נראה שמדובר בייחוס מאוחר.

יותר מזה - חלק מהמוסריות שהקונפוציאניזם מייחס לקיסרים יאו ושון מקורה בעובדה שלא הורישו את שלטונם לצאצאיהם אלא לאדם הראוי לשלוט (וישנם מקורות שכופרים גם בייחוסים הללו).

למעשה הכינוי "קיסר הלהט" לשן-נונג הוא כנראה הכינוי של כל המלכים בשושלת שהוא היה חלק ממנה, שאחד או יותר מבניה המאוחרים היה יריב פוליטי/בעל ברית (תלוי בתקופה) של הקיסר הצהוב. עם היטמעות השבט של קיסר הלהט בשבטים שבשליטת הקיסר הצהוב נוצרה הקבוצה של "בני הקיסר הצהוב וקיסר הלהט" (炎黃子孫), שהוא כינוי לסינים.

נראה שסה-מא צ'יין לא הצליח להשיג בסיס אחיד לדמותם של השליטים שלפני הקיסר הצהוב, ולכן הקיסר הצהוב הוא הדמות ההסטורית הראשונה מבחינתו.

בכל מקרה מדובר בתקופה מאוד עתיקה, כך שהעובדות שם מכוסות בערפל סמיך של סיפורי אגדות, והעדויות הסותרות על סיפורים מאותם זמנים (שכן אין כל עדות כתובה מאז) משרתות בעיקר את מטרותיו של המעיד. המסמכים המיוחסים לאותה תקופה נראים כיצירות מאוחרות יותר שמשתמשות בשמות הקדומים כדי לשאוב לגיטימציה.

(אין לי עדיין מקורות מסודרים לדברים האלו, לכן אני כותב אותם כהערה)

--The duke - שיחה 07:25, 14 ביולי 2011 (IDT)תגובה