שיחה:שפת בית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

ערך זה נכתב במסגרת הקורס האקדמי „שפות ואוריינות בהקשרי חינוך וחברה”, במסגרת התוכנית ללימודי תעודת הוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל־אביב.


הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

הי נרמין. ניכר שאספת מקורות טובים על הנושא ויש מספיק תוכן עבור הערך. המשפט הראשון מתאר היטב את הערך. יש לי כמה הערות: 1. פיסקת פתיחה מעט קצרה מדי 2. הפיסקאות האחרות ארוכות מדי. אולי יש דף אחר באינטרנט שאפשר ללמוד ממנו חלוקה לתתי-פרקים הגיוניים? 3. ישנן שגיאות כתיב וניסוח קטנות. אחרי שתסיימי מומלץ לתת לדובר עברית כשפת אם לעבור על הערך. 4. חסרים קישורים ב"ראו גם קישורים חיצוניים ולקריאה נוספת". כמו כן, אין הערות שוליים מסודרות. הביבליוגרפיה מפוזרת על פני הערך.
תודה על הקריאה Assaflaoshi - שיחה 22:23, 24 במאי 2016 (IDT)[תגובה]

ניכר שהשקעתן בכתיבת הערך ובחיפוש מקורות מידע. הערך כתוב לפי כללי האקדמיה. יחד עם זאת, עדיין יש לא מעט עבודה, כולל הגייה, הוספת תמונות ועוד הערות שוליים לפי נהלי ויקיפדיה. יש לערך פוטניציאל רב והנושא שבחרתן מאוד מעניין. בהצלחה!Odedgaf - שיחה 08:56, 25 במאי 2016 (IDT) Odedgaf - שיחה 08:56, 25 במאי 2016 (IDT)[תגובה]


מהו המונח באנגלית?[עריכת קוד מקור]

אביעדוסשיחה 21:34, 12 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

הי, אביעדוס. המונח באנגלית הוא home language. בברכה, Shani - שיחה 23:19, 24 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]
אוקיי. תודה, שני. אביעדוסשיחה 23:23, 24 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]
אגב, לא ניתן לקשר אותו לוויקיפדיה האנגלית כי קיימת שם הפניה (שאינה נכונה) משפת בית לשפת אם (או בשמה האחר, שפה ראשונה). אך כן יש לזה עכשיו פריט ויקינתונים נפרד. בברכה, Shani - שיחה 23:44, 24 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]

הערכת סגל הקורס[עריכת קוד מקור]

שלום רב, בסך הכל עבודה יפה וניכר שהפמנתן את מרבית העקרונות לכתיבה אנציקלופדית בוויקיפדיה עליהם דיברנו במהלך הסמסטר. עם זאת, יש כמה נקודות שצריך לתקן והערות כלליות להמשך -

  • כדאי להדגיש כבר בתחילת הערך, ובשפה פשוטה, את ההבדל בין שפת בית לשפת אם.
  • חלק מהניסוחים בעייתיים ונדרשת הגהה. כמו כן, שימו לב לרווח אחרי פסיק, נקודה וכו' (היינו, לא רווח לפני ולא בלי רווח כלל).
  • אנא קראו שוב בפורום במודל על ההבדל בין הפרקים לקריאה נוספת וקישורים חיצוניים. כל הפריטים שלכם היו דיגיטליים, לכן הועברו להיות תחת "קישורים חיצוניים". אנא תקנו את דרך בניית הקישורים האלה. לא מספיק לכתוב "עברית כשפה שניה". יש לציין לאן אתן מפנות בדיוק, ואם הקישורית מפנה למקורות חיצוניים בשפה אחרת, ציינו זאת בסוגריים. אנא ראו תיקון אחד שעשיתי על מנת לקבל מושג.
  • לגבי הפרק לקריאה נוספת, אפשר בהחלט להוסיף אותו, כשכל מה שצריך להיות שם זו רשימת המאמרים שמהן ציטטם בכל מקרה בהערות השוליים. הוספתי את הראשונים שתקבלו מושג. אנא הוסיפו את השאר.
  • ריבוי קישורים תחת "ראו גם" אינו מוסיף. במקום הזה יש לקשר אך ורק לערכים שיש להם קשר מובהק לערך. ערכים עם קשר שאינו מובהק ניתן לקשר במהלך הטקטס.
  • כשמשתמשים בכוכביות או סולמיות, אין צורך להוסיף תבנית {{ש}} בסוף. כשיש כוכבית חדשה היא בשורה חדשה באופן אוטומטי.
  • בציטוט חוקר, אין צורך לציין את השנה בסוגריים, כמו בעבודות אקדמיות. מספיק להוסיף הערת שוליים עם פרטים ביבליוגרפיים של הפריט.
  • איננו נוהגים להדגיש מילים במהלך הטקסט, למעט המילים הראשונות בערך, אשר מקבילות לשמו.

בהצלחה בהמשך! Shani - שיחה 00:01, 25 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשפת בית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:33, 24 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשפת בית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:48, 4 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]