שיחה:שפת מורשת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרחבת הערך[עריכת קוד מקור]

ערך זה הורחב ושופר במסגרת הקורס האקדמי „שפות ואוריינות בהקשרי חינוך וחברה”, במסגרת התוכנית ללימודי תעודת הוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל־אביב.


משוב סגל הקורס[עריכת קוד מקור]

שלום רב, עשיתם עבודה יפה בהרחבת הערך, וניכר שהפנמתם את רוב עקרונות הכתיבה האנציקלופדית בוויקיפדיה עליהם דיברנו במהלך הסמסטר. להלן כמה נקודות לתיקון -

  • יש לתקן את הקישורים החיצוניים, כך שיכללו מלל הסבר בעברית, וחיווי בסוגריים שהקישורית מכוונת למקור בשפה זרה. תיקנתי את הראשון והוספתי אחד נוסף כדי שתקבלו מושג. אנא תקנו את השאר.
  • הערות השוליים שלכם עשירות בהפניות למאמרים שונים. אנא הוסיפו פרטים ביבליוגרפיים מלאים של המאמרים החשובים ביניהם תחת "לקריאה נוספת".
  • שימו לב שבניגוד לעבודות אקדמיות בהן אנו נוהגים לציין בגוף הטקטס את שם הכותב ושנת הטקסט ממנו אנו מצטטים או עליו אנו מתבססים, למשל "(זילברג, 2002)", הרי שבוויקיפדיה זה לא מקובל. במקרים כאלה יש להוסיף הערת שוליים כפי שעשיתם בכמה וכמה מקומות, עם פריטים ביבליוגרפיים מלאים.
  • שימו לב שאיננו נוהגים להדגיש מילים לאורך הטקסט, למעט מילות הפתיחה של הערך, שהן גם שמו.

בהצלחה בהמשך, Shani - שיחה 20:53, 25 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]

עברית כשפת מורשת[עריכת קוד מקור]

מציעה להתייחס בערך גם לעברית כשפת מורשת כיוון שהיא משמשת מספר רב של יהודי התפוצות. חלקם מדברים עברית בבית, לחלקם קרובי משפחה ישראליים, חלקם מרגישים שייכים לקהילת דוברי העברית בעקבות זהותם היהודית. מקורות מידע המתייחסים לכך: Shimon, T., & Peerless, S. (2007). "TaL AM": Teaching Hebrew as a Communicative-Heritage Language. In N. Nevo, & E. Olshtain (Eds.), The Hebrew Language in the Era of Globalization (pp. 71-95). Jerusalem: Magnes.

Feuer, A. (2009). Jewish Intergroup Convergence and Divergence in the University Hebrew Class. In A. Feuer, B. D. Coopreman, & S. Armon-Lotem (Eds.), Issues in the Acquisition and Teaching of Hebrew (pp. 7-19). לימלימור (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]