שיחה:שרון רופא אופיר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה נכתב במסגרת
מיזם נבחרי ציבור פוטנציאליים

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 12:38, 12 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

שינויים משמעותיים בערך של שרון רופא אופיר שצריכים להתקבל לפי מקור דף אתר הכנסת הרישמי שלה[עריכת קוד מקור]

היי אני היועץ הפרלמנטרי של חברת הכנסת שרון רופא אופיר. ראיתי שבדף אין מקורות בבליוגרפיים או מאמרים בכלל והוא ממש לא מדויק. לכן השתמשתי וערכתי מחדש את הדף של שרון בעיקר לפי המקור הרישמי והמקובל של אתר הכנסת. ציינתי זאת אפילו בכותרות של הנושאים המובאים בדף שלה ובסוף כל נושא כדי שידעו שלקחתי בעיקר משם את הדברים אך איפה שהיה חסר מידע הוספתי גם מקורות אחרים. יש להשאיר את הדף כך ולא לחזור לגרסא הקודמת כי לה אין מקורות כלל והיא לא מדויקת ואף מטעה בכמה מקרים. הנה המקורות עצמם

https://main.knesset.gov.il/mk/Apps/mk/mk-personal-details/1087

https://main.knesset.gov.il/mk/Apps/mk/mk-positions/1087 Pishi84 - שיחה 18:32, 10 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

שלום מר יועץ,
בויקיפדיה מקובל לערוך באופן שיתופי ולא לדרוס את כל העבודה הקודמת שנעשתה. מה שעשית הוא למעשה מחיקה של הגרסה הקודמת והחלפתה בגרסת יח"צ מטעמך.
הערך לא אמור לכלול את כל המידע שהוספת, וכמו כן למיטב ידיעתי לא היו בו טעויות, מה גם שלא שמתי לב למידע שתיקנת בערך (אם כי הוספת).
מסיבות אלה שיחזרתי לגרסה הקודמת.
אם קיימות טעויות בערך או שחסר משהו מהותי מבחינה היסטורית לדמותה של חברת הכנסת תוכל לכתוב כאן ונדון בכך.
בכללי מומלץ להתחיל בעריכות קטנות בנושאים שאינך נוגע בדבר ביחס אליהם כדי להתרגל לסגנון העבודה בויקיפדיה.
לילה טוב והמשך חג שמח! ידידיה צבאן (שיחה) 22:36, 10 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
כמו כן הערך לחלוטין לא אמור להיות מפתח למאמריה אלא ערך אנציקלופדי.
בעניין המקורות אכן ראוי להוסיף את המקורות לתוכן הקיים, וקיימים לו מקורות מגוונים שאיני זוכר כעת. אם יעלה בידי אולי אטפל בכך בימים הקרובים. ידידיה צבאן (שיחה) 22:39, 10 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
שלום ידידיה,
מברך על רצונך לדייק בפרטים ועל כן מצורף הערך ובו פרטים המסומנים בצהוב שמשום מה נמחקו על ידך בעריכה.
ויקיפדיה אנציקלופדית העם מהווה כיום מקור מידע חשוב עבור רבים ועל כן חשוב שהתוכן המופיע בו תחת ערך כזה או אחר לא יחטא לאמת, איני יודע מאין שאבתם את המידע אודות ח"כ שרון רופא אופיר אך אני סמוך ובטוח שכפי שאתם נוהגים בכול ערך העולה לפרסום כך גם במקרה זה תבקשו שהמידע המופיע יהיה מדויק ועל כן אבקש שהמסומן בקו תחתון יפורסם, כמו גם קישורים למאמרי דעה ופרסומים בתקשורת שפורסמו על ידה (ראה ערכים אחרים בהם הקישורים מופיעים) .
חג שמח
שרון רופא אופיר (נולדה ב 16 לדצמבר 1970 יח' בכסלו תשל"א) ח"כ מטעם מפגלת ישראל ביתנו ויו"ר מטה הנשים של המפלגה. במשך השנים הייתה אקטיביסטית חברתית, כיהנה כסגנית ראש המועצה המקומית קרית טבעון, עיתונאית בקבוצת ידיעות אחרונות, מרצה למנהיגות נשים ותקשורת.
ביוגרפיה:
רופא אופיר נולדה לתמר ויוסף רופא, אנשי חינוך. משפחתה של אביה הגיעה לישראל בסוף המאה ה 14 והיא דור 20 בארץ. מצד אמה סבה וסבתא עלו לישראל מפרס בשנת תרפ"א, והעלו עמם לירושלים 100 עולים. היא גדלה והתחנכה בקרית טבעון, בוגרת התיכון אורט ע"ש גרינברג. בצבא שירתה כסמלת מבצעים בחמ"ל אלוף פיקוד דרום. סיימה תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה עם חטיבה מורחבת במשפטים, באוניברסיטת חיפה, ותואר שני בתקשורת עם התמחות בעיתונאות.
בנוסף למדה לימודי פרסום באיגוד המפרסמים וסיימה את לימודיה בהצטיינות.
פעילות ציבורית ופוליטית:
רופא אופיר החלה את דרכה הציבורית בשנת 1992 כפעילה באגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה. הייתה שותפה ליוזמות לקידום ציבור הסטודנטים, ארגון אירועים, פעילות, מחאות, והפגנות.
בבחירות המקומיות 2018 התמודדה לרשות המועצה המקומית קרית טבעון והקימה את הרשימה 'טבעון זה הבית'. עם תחילת הקדנציה הצטרפה לקואליציה וכיהנה כסגנית ראש המועצה המקומית קרית טבעון. הייתה אחראית קשרי ממשל ושוויון מגדרי. במהלך הקדנציה הביאה כהצעה לסדר את האמנה לרשות שווה, והפכה את טבעון לרשות הראשונה בישראל המאמצת אמנה זו. רופא אופיר פועלת ויוזמת למען רווחתן וקידומן של אוכלוסיית הנשים, יחד עם חברות נוספות ייסדה את 'טבעונא' - פורום 'תושוות' למען שוויון מגדרי. בתוך כך הובילה להקמת וועדת וותיקים, וכמי שעמדה בראשה הובילה ויזמה את תוכנית האב היישובית עבור האזרחים הוותיקים המהווים כ 25% מאוכלוסיית הישוב. שימשה כחברה בוועדת משנה לתכנון ובניה, וחברת הנהלה במועצה המקומית קרית טבעון.
רופא אופיר מוכרת כאקטביסטית חברתית לקידום נשים ושוויון מגדרי, חברת המטה האסטרטגי של מנל"א – מועצת נשים לביטחון אזרחי. הובילה עם נוספות את מתווה האסטרטגיה ודרכי הפעולה לפעילות חוץ פרלמנטרית של המועצה המונה כ 200 נשים.
הייתה חברת וועדת ההיגוי לכנס השנתי בגבעת חביבה 'נשים מובילות שינוי חברתי'.
בשנת 2019 נמנתה על מייסדות מפלגת 'קול הנשים' ומספר שתיים ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה- 23 .
רופא אופיר רואה בקידום שוויון מגדרי משימה לאומית. כיום עומדת בראש מטה הנשים של מפלגת ישראל ביתנו, הכניסה פרק 'נשים' אל חזון המפלגה, כיום מועמדת המפלגה לכנסת ה 25.
פעילות בכנסת ה 24:
חברה בוועדת הפנים והגנת הסביבה, הוועדה לקרן העושר, הוועדה לעובדים זרים, וועדת הכלכלה. הקימה את השדולה לקידום הפריפריה, ולקידום יוציאם ויוצאות בשאלה, יו"ר שותפה בשדולה לקידום נשים, חברת משלחת ה IPU (Inter parliamentary union) ייצגה את הכנסת באו"ם בכנס בנושא קידום שוויון מגדרי כבסיס ליציבות שלטונית, ראש קבוצת הידידות קרואטיה ישראל. הגישה הצעות חוק בנושאים שונים ביניהם קידום שוויון מגדרי, החמרת ענישה לאלימות נגד נשים ונפגעי תקיפה מינית, חוק הרחבת זכות העמידה לנפגעי עבירה, קידמה את נושא הצעירים ומתנדבים בחקלאות וניהלה מאבק בנושא הפשיעה החקלאית והביטחון האישי.
פעילות בתקשורת הישראלית:
במשך 22 שנה שימשה כעיתונאית בקבוצת ידיעות אחרונות. הייתה מחלוצי העיתונאיים בתקשורת המקוונת בישראל, במעבר מפרינט למדיה הדיגיטלית. במשך השנים סיקרה עבור אתר  YNET את אזור הצפון, כנסת, החברה הערבית בישראל, זירות רצח מהקשות שידעה המדינה, נכחה בדיונים משפטיים מפורסמים ביניהם פרשת רציחתה של הנערה תאיר ראדה ז"ל, חשפה את סיפור האונס של הרבנית רונית ברש, ראיינה לראשונה את בתה של חסידת גור שיצאה בשאלה ושמה קץ לחייה, על הישגיה הבולטים נמנה התחקיר 'לא תאנסו אותנו לשתוק' עליו הייתה מועמדת לקבלת פרס סוקולוב לעיתונות כתובה על תחקיר פורץ דרך בעל השלכות חברתיות רחבות..
התחקיר פורסם ביום האישה הבינלאומי 2016 והיה לתחקיר הגדול ביותר שפורסם בישראל בנושא תקיפה מינית. התחקיר הפך לאבן דרך בתחום התקיפות המיניות, עבור גורמי טיפול אכיפה וחינוך, עורר הדים ברשתות החברתיות ובתקשורת העולמית, ועודד נשים רבות נוספות וגברים נפגעי תקיפה מינית, לשתף ולספר, רופא אופיר זומנה להופיע בוועדות ממשלה וכנסת, כחלק מבניית התוכנית למאבק אלימות במשפחה.
בין השנים 2000-2001 – שימשה כתבת פלילים ומשפט במת"ב הטלוויזיה בכבלים באזור חיפה והצפון.
1998-2001 כתבת פלילים ומשפט ידיעות תקשורת.
פעילות בתחום הוראת תקשורת והרצאות:
בשני העשורים האחרונים שימשה רופא אופיר כמרצה בכירה באקדמיה, לימדה במכללה האקדמית עמק יזרעאל, במכללת אורנים, ובמחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת. במסגרת הקורסים שהעבירה הכשירה דורות של סטודנטים לעבודה בעולם התקשורת, ובנוסף קידמה שילוב סטודנטים בעלי צרכים מיוחדים בלימודים באקדמיה.
רופא אופיר מרצה מבוקשת בארץ ובעולם לתקשורת ומנהיגות נשים. מנחה ומרצה ימי עיון בנושא שוויון מגדרי ואלימות מינית בפני תלמידי בתי ספר תיכוניים וחטיבות ביניים, כחלק מתוכנית ייחודית לשוויון מגדרי שנבנתה על ידה.
פרסום ספר ומאמרי דעה:
בשנת 2018 יצא לאור בהוצאת ידיעות ספרים ספרה 'תאיר' המסע של אילנה ראדה, שהפך לרב מכר. רופא אופיר מלווה את סיפור הרצח מיומו הראשון ופרסמה במרוצת השנים עשרות כתבות בנושא. בספר תאיר – המסע של אילנה ראדה, היא מביאה בגוף ראשון את קולה של אילנה, אמא של תאיר, וחושפת גילויים דרמטיים מהפרשה שמסעירה את המדינה כבר יותר מעשור.
לאורך השנים פרסמה מאמרי דעה בארץ ובעולם בנושא מנהיגות וקידום נשים לעמדת מקבלי החלטות.
פרסים:
בשנת 2010 זכתה בפרס 'עיתונאית העשור' של אגודת העיתונאים בחיפה והצפון.
חייה האישיים:
רופא אופיר נשואה לנצ"מ רן אופיר ואם לשלושה – רוני, רז, וזהר ומתגוררת בקרית טבעון. Pishi84 - שיחה 11:16, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
  • מה שחסר מסומן בקו תחתון ולא בצהוב Pishi84 - שיחה 11:19, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
  • כפי שתוכל לראות הוספתי לערך מקורות רבים ומגוונים ותיקנתי או שיפרתי בהתאם. אכן אתר הכנסת הוא מהחשובים בהם, אם כי קיימים כעת 12 נוספים.
    למיטב ידיעתי כעת האמור בערך מדויק ומתוקף במקורות עד רמת המילה הבודדת, וגם קודם לא היה בגרסה שלך משהו שסותר את מה שיש בערך. אתה מבקש להוסיף, לא לשנות.
    כשלב שני אני מקווה להתייחס לגופו של עניין ובפרט למשפטים שהדגשת – חלקם יתווספו אם נמצא להם מקור, ועל חלקם אסביר למה לדעתי הם פחות מתאימים. ידידיה צבאן (שיחה) 00:24, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
  • שוב שלום,
    לבקשתך אכן הוספתי מספר פרטים שציינת שהמקור להם מבחינתנו הוא המופיע באתר הכנסת, למרות שאנחנו מודעים לכך שככל הנראה המידע שם סופק בידיכם ואינו בגדר מקור נייטרלי. מידע שנוסף / שיתכן שיש מקום להוסיף:
  • המידע על לימודי הפרסום שולב במלואו.
  • המידע על 1998–2001 שולב בערך בפירוט ולפי המופיע באתר מפלגת ישראל ביתנו, שצורף בהערה כמקור לעניין.
  • כתבת "בין השנים 2000–2001 שימשה כתבת פלילים ומשפט במת"ב הטלוויזיה בכבלים באזור חיפה והצפון." – ראשית, מת"ב זה לכאורה מערכות תקשורת בכבלים, ולכן המושג קצת כפול עם 'הטלוויזיה בכבלים' וקצת לא ברור מה הקשר שלו לכאן. שנית, לא מוכר לי גוף בשם 'מת"ב הטלוויזיה בכבלים'. למה הכוונה? שלישית, במקורות אחרים, למשל הכתבה ב־XNet, לא מופיע דבר על כך. עליכם לספק הבהרות באשר לנקודות אלה.
  • עניין תאיר ראדה (מופיע בערך בפסקה נפרדת) – אם כתבה על כך עשרות כתבות ורוצים לציין את זה יש להביא כמה לדוגמה. חלק מהמידע שהופיע הוא בניסוח 'מרגש', אך כאן אנחנו נאלצים להיצמד לעובדות (בולטות) בלבד.
  • הוספתי גם שהקימה את ועדת הוותיקים ולא רק עמדה בראשה. מן הסתם אם היא הקימה את הוועדה והיתה הראשונה בראשה היא השיקה במסגרתה תוכניות שונות. כל עוד אין פרטים על משמעות התוכנית והוכחה על כך אין מקום לשלב מידע זה בערך אנציקלופדי.
  • 'האמנה לרשות שווה' – מה זה? משנה משהו למעשה?
  • 'חברת הנהלה במועצה' – מה זה אומר?
  • המידע על טבעונא נוסף. תוכל להוסיף את המילה 'מגדרי' ('שוויון מגדרי') אם לדעתך זו אכן ליבת הפעילות שלו, אני השמטתי את המילה לאור השם הרשמי של דף הפייסבוק שלו.
  • כמו־כן הוספתי על מועצת הנשים. לא ראיתי צורך לציין את ראשי התיבות לאור ציון המושג המלא, תוכל להוסיף תיאור קצר המבהיר את מהות פעילות המועצה (לא הצלחתי לנסח משהו כזה באופן מוצלח).
  • אפשר לכתוב פסקה על השקפות, ושוב – צריך לנקד אותה בהערות המסמיכות כל טענה וטענה, למשל באמצעות קישור לכתבות שלה/עליה.
ומכאן למידע שלדעתי אין לו מקום בערך, או שכבר קיים בו:
  • שירות צבאי – מופיע ששירתה בחדר המבצעים של פיקוד דרום. המילה 'סמלת' לטעמי לא חשובה.
  • 'פעילות' באגודת הסטודנטים – מה זה אומר? מן הסתם יש עשרות או מאות פעילים כאלה באגודה כל שנה.
  • כבר הופיע בערך שהיא 'מרצה לתקשורת', וכעת גם דייקתי שהרצתה במסגרת אקדמית ונכתבה תקופה מדויקת יותר. המונח 'מנהיגות נשית' עלול להיות פופוליסטי ואנחנו מעדיפים להימנע ממנו ולהשתמש בניסוח יותר מפורט. בכל אופן תצטרכו להוכיח שהיא הרצתה בנושא מספר רב של פעמים באופן שמצדיק ציון נפרד – מן הסתם יוצא לה להרצות על תחומים רבים שבהם היא עוסקת, והקורא הסביר יכול להסיק את זה בעצמו.
  • כתיבה ב־ynet – כפי שניתן לראות בערך, כעת פירטתי על ההקשר בו עבדה ב־ynet לפי המקור המצורף והמפורט (XNet). אין במקור זכר לטענה שהיתה כתבת תחומים נוספים מעבר ל'צפון'. לטעמי אין מקום לציין תחקירים מסוימים בהקשר זה, ובפרט אציין שמועמדות לפרס אולי משמעותית ומרגשת ברמה האישית אך לא מצדיקה הופעה בערך.
  • חברות בוועדת משנה מקומית (תכנון ובנייה) אינה פרט משמעותי מספיק לציון בערך אנציקלופדי.
  • חברות חד־פעמית בוועדת היגוי של כנס לטעמי אינה בולטת דיה בפעילותה כדי שנציין אותה בערך.
  • רן אופיר – מופיע בפסקה חיים אישיים בהרחבה מסוימת, אין צורך לציין כאן בערך על אשתו את דרגתו.
לילה טוב / יום נעים! ידידיה צבאן (שיחה) 20:59, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
בשולי הדברים, ובאשר לפרסומים בתקשורת – ניתן לשלב אותם כהערות לנושאים ממוקדים אם זה מתאים, כמו שציינתי בהודעתי הארוכה מעלה. אין מקום להוסיף רשימה כללית של פרסומים שלה (שלא ברור לפי מה נבחרו). נכון שיש ערכים שזה קיים בהם, אם אתה מכיר כאלה תוכל לציין ונראה אם כדאי להוריד גם משם. ידידיה צבאן (שיחה) 21:03, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
תגובה לאחר סבב שינויים נוסף:
ראשית ניכרת הפנמה של מה שכתבתי כאן ואני מברך על כך. עם זאת, אנחנו מעדיפים ניסוח מדויק, ברור לקורא ומגובה במקורות (גם אם פחות מפואר), וברוח זו בוצעו עריכותיי האחרונות. מספר דגשים בעניין:
  • כאמור, בקשר ל'מנהיגות נשית' יש 'להוכיח שהיא הרצתה בנושא מספר רב של פעמים באופן שמצדיק ציון נפרד', בפרט בפתיח שאמור להכיל מידע תמציתי ומהותי במיוחד. המקור שהובא אינו מוכיח כאמור. עם זאת, השארתי בפתיח את זה שכתבה בקבוצת ידיעות ואת זה שהרצתה לתקשורת, שכן לכך יש מקור (גם בדף באתר המפלגה) ומדובר בחלק משמעותי בקריירה שלה.
  • במקור שהובא לא נטען כלל שהיא הובילה את תוכנית האב הישובית, ולכן ערכו לענייננו שולי. כמו־כן לא צוינו בו 'פרטים על משמעות התוכנית', שכאמור הכרחיים כדי שנדע כמה היא משמעותית. בהתאם הסרתי את המשפט.
  • גם במקור שהובא בעניין 'האמנה לרשות שווה' לא נטען שטבעון היא הראשונה בישראל בה האמנה אומצה, ובהתאם אין ביכולתנו לציין מידע זה. הוספתי לערך שהאמנה כוללת "תכנית לשוויון מגדרי מגיל הגן ועד יב", מה שמופיע במקור. שאר המידע שמופיע במקור כללי יותר ולא ברור מה משמעותו.
ידידיה צבאן (שיחה) 21:51, 19 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
@Atbannett מרגיש שכבר התעסקתי יותר מדיי עם השינויים של היועץ, תוכל בבקשה לעזור לי ולעבור על מי:הבדל/35020541? ידידיה צבאן (שיחה) 18:12, 9 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
שלום! הורדתי את הצעות החוק שלא נכנסו לספר החוקים. שאר התוספות יכולות להישאר, לדעתי. ‏עמיחישיחה 13:58, 10 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשרון רופא אופיר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 15:45, 26 באפריל 2023 (IDT)תגובה