שיחה:תסמונת ה-X המשולש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

כתיבת הערך התבססה על תרגומו מאנגלית.

ערך זה נכתב במסגרת הקורס „ויקי־רפואה” המתקיים בבית הספר לִרפואה ע״ש סאקלר באוניברסיטת תל־אביב.

פורטל רפואהרשימת ערכים מבוקשים בתחום הרפואהפורטל גוף האדם

שאלות לגבי הקורס והערכים שהועלו במסגרתו יש להפנות אל שני אבנשטיין.

הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

היי אור,

הערך שכתבת מעניין, מעשיר וכתוב בצורה מצויינת. לא הכרתי את התסמונת לפני קריאת הערך ואני שמח שיצא לי להרחיב את הידע שלי בנושא בזכות הערך שלך.

כפי שציינתי, הערך כתוב בצורה טובה מאוד והוא בעל ניסוחים ברורים, מבנה וסדר הגיוניים ונכונים וקישור לכמות רבה של מידע נוסף לתמיכה בכתוב בערך ולהעשרה נוספת.

פסקת הפתיחה של הערך מתומצתת ומדוייקת ומציגה בצורה טובה את נושא הערך, תוך התייחסות לתתי הנושאים בהם הערך צפוי לעסוק. גוף הערך לאחר מכן מפרט בצורה טובה והגיונית, תוך חלוקה לראשי פרקים נכונים, את המידע על התופעה וחלק הסיום של הערך שלך כולל את כלל המרכיבים הדרושים לערך ויקיפדי, למעט פרק "לקריאה נוספת".

ישנם מעט שיפורים שהייתי מציע לעשות בערך:

  • יש בערך מעט טעויות הקלדה שמומלץ לתקן לפני פרסומו.
  • בפרק הסימנים והתסמינים מומלץ לדעתי לשנות את תתי הכותרות "פיזית" ו-"פסיכולוגית" ל-"השפעות פיזיות" ו-"השפעות פסיכולוגיות".
  • קטגוריות הערך הוכנסו בטעות תחת פרק "הערות שוליים" ונדרש תיקון של חלק זה בעריכה לפני פרסום הערך.

למעט הערות אלו, מדובר בערך מעולה ונהניתי מאוד לקרוא אותו.

--Tparket - שיחה 08:53, 17 בינואר 2017 (IST)תגובה

מה נשמע, אור? נהניתי מאוד לקרוא את הערך שכתבת. מעניין לחשוב שהתסמונת הזאת היא תופעה שאינה מאובחנת רבות, וככל הנראה יש לא מעט נשים שיש להן את התסמונת והן כלל לא מודעות לכך. חילקתי את ההערות שלי על הערך לנקודות לשימור ונקודות לשיפור.
נקודות לשימור:
  • פסקת הפתיחה ממש טובה ומתמצתת כראוי את הכתוב בערך. אפשר ללמוד ממנה לא מעט על הנושא גם מבלי להעמיק אל שאר תתי-הפרקים בו, ויחד עם זאת, היא עדיין פסקה מתומצתת ולא מסורבלת מדי. יפה מאוד : )
  • הערך מלווה במספר רב של עזרים ויזואליים, וזה בהחלט מוסיף להעשרתו. אהבתי במיוחד את שני התרשימים של הבעיות במיוזה בקרב נשים ובקרב גברים. ואם כבר אני מתייחס לתרשימים, אז אני רק אוסיף הערה קטנה: מאחר שהערך הוא על תסמונת שמתרחשת אצל נשים, אני חושב שהתרשים על מיוזה בנשים צריך להופיע מעל התרשים על מיוזה בגברים.
  • הערך מלא בקישורים להערות שוליים, משמע כמעט כל משפט מקבל תימוכין ממקור חיצוני, וזה מאוד מוסיף לאמינות שלו.
נקודות לשיפור:
  • הייתי מוסיף בפסקת הפתיחה משפט קצר שמסביר את המצב הנורמלי: התפתחות של עובר ממין נקבה נעשה ע"י קידוד של שני כרומוזומי X. לפי המשפט הזה הקורא יוכל להבין טוב יותר מהו המצב הא-נורמלי בתסמונת – כלומר, תוספת כרומוזום X שלישי. בנוסף, כך יהיה ברור יותר מדוע התסמונת קיבלה את שמה הנוכחי.
  • לדעתי, כמה מן המשפטים הכתובים בערך צריכים ניסוח חדש, או שצריך לעשות שינוי בסדר המשפטים בכמה פסקאות בודדות. לדוגמה: תת-הפסקה האחרונה בפסקת הפתיחה מכילה משפטים שאינם קשורים אחד לשני. אני חושב שכדאי לסדר אותה מחדש, ואולי אפילו לכתוב את הנתונים שבתוכה בתוך תתי-הפרקים המתאימים להם ולא בפסקת הפתיחה. דוגמה נוספת היא הפסקה הראשונה שבתת-הפרק "סימנים ותסמינים", אשר צריכה ניסוח ברור יותר, לדעתי.
  • בתמונה הראשונה שבערך נראית ילדה עם תסמונת ה-X המשולש. אני ממליץ לך להוסיף בכיתוב שמתחת לתמונה מהו המאפיין שנראה בתמונה ומעיד על קיום התסמונת (כלומר, המרחק הגדול בין העיניים של הילדה).
  • ממבט מהיר על הערך המקביל באנגלית, אני מניח שתרגמת את הערך משפה זו. מזכיר לך לכתוב הערה על כך בדף השיחה של הערך : )

מעבר לזה, הערך באמת מעולה, כתוב בשפה פשוטה ותרם רבות לידע שלי בנושא. כל הכבוד! Alondv - שיחה 14:40, 11 בינואר 2017 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתסמונת ה-X המשולש שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:08, 4 בדצמבר 2023 (IST)תגובה