שיחה:Ancient Rites

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת 79.181.169.148 בנושא משוב מ-5 בנובמבר 2013

ביקורת[עריכת קוד מקור]

הגעתי לדף זה בעקבות בקשה בביקורת עמיתים. ובכן זה מה שיש לי לומר על הערך:

  1. כבר בתחילת הערך יש שימוש לקוי בלוכסן. לדעתי, הצורה הבאה: הדבר הזה הוא פלוני/אלמוני או במקרה שלנו "איינשנט רייטס היא להקת בלאק/ויקינג מטאל" - עילגת. צריך להמנע מהלוכסנים האלה ולכתוב למשל: "איינשנט רייטס היא להקת בלאק המשלבת אלמנטים מהמטאל הוויקגי" או "איינשנט רייטס היא להקה שמשלבת שני סגנונות: בלאק ומטאל ויקינגי" - הכל בהתאם לשיעור המרכיבים השונים ברפרטואר.
  2. "הלהקה הוקמה בשנת 1988 על ידי הסולן והבסיסט גונתר תייס, שאליו הצטרפו..." - לא ברור האם מר גונתר תייס היה כבר סולן ובסיס בלהקה אחרת או שהקריירה שלו התחילה בלהקה זו. כנ"ל לגבי שאר החברים. יש לכתוב במפורש: "הלהקה הוקמה בשנת 1988 על ידי מוזיקאי צעיר גונתר תייס, שהיה לסולן הלהקה. אליו הצטרפו..." או "הלהקה הוקמה בשנת 1988 על ידי הסולן והבסיסט הוותיק גונתר תייס, שאליו הצטרפו..." הקורא לא צריך לנחש את הדברים האלה.
  3. מי זה הפיליף ג'והן הזה? להערכתי זה פיליפ יוהן או משהו כזה. צריך לבדוק מאיפה הברנש החביב הזה. במקרה שיש ספק לגבי תעתיק השם אפשר לפנות ל[[ויקיפדיה:יעוץ לשוני
  4. "‏‏ב-1990 הקליטה הלהקה את הדמו Dark Ritual" - לא ברור מה זה הדמו הזה. בכלל, אני לא בטוח שהמונח "דמו" קביל במקרה כזה.
  5. "מן קצר לאחר מכן נהרג פיליפ בתאונת דרכים, וסטפן התאבד." - למה הוא התאבד? זה צריך להיות כתוב במפורש. זה מידע חשוב.
  6. "חרף זאת המשיכה הלהקה לתפקד בעזרתם של הגיטריסט בארט וונדרייק, והמתופף ולטר ואן קורטנברג. בהרכב זה הוציאה הלהקה ב-1994 את אלבומה הראשון של, The Diabolic Senerades" - לא ברור מאיפה צצו המוזיקאים האלה. ניתן לנחש מהמשך המשפט שהם הצטרפו ללהקה. ובכן, זה צריך להיות כתוב במפורש.
  7. באותו הקשר - "בהרכב זה הוציאה הלהקה ב-1994 את אלבומה הראשון של, The Diabolic Senerades" - כנראה טעות דפוס וצריך להיות "האלבום הראשון שלה". ניסוח זה עילג. עדיף לכתוב: "בהרכב זה הוציאה הלהקה את אלבומה הראשון בשם..."
  8. "ב-1996 הוציאה הלהקה את אלבומה השני, Blasfemia Eternal, וקבעה סיבוב הופעות לקידום האלבום החדש, אך 10 ימים לפני תחילתו עזב וונדרייק את הלהקה." - ומה קרה? הסיבוב בוטל? צריך לכתוב.
  9. "ב-1996 הוציאה הלהקה את אלבומה השני, Blasfemia Eternal, וקבעה סיבוב הופעות לקידום האלבום החדש, אך 10 ימים לפני תחילתו עזב וונדרייק את הלהקה. מוזיקאים בלגים ולא בלגים התנדבו לעזור ללהקה, שעד שלב זה הייתה מורכבת אך ורק מפלמים. בסופו של דבר תפס את מקומו של וונדרייק אריק ספרוטן ההולנדי." - מה זה הפלמים האלה? הקורא לא צריך לנחש. אם יש משמעות לכך שבתחילת הדרך הלהקה הורכבה ממוזיקאים ממוצא פלמי צריך לכתוב על זה בפרק המבוא (זה שאין לו כותרת).
  10. באותו הקשר - מה זאת אומרת התחילו לעזור? מה הם עשו? צריך לכתוב במפורש.
  11. "במהלך מסע הופעות ב-2003 לקידום ה-DVD, ‏ And The Hordes Stood As One, שב וונדרייק ללהקה" - למה חזר? ולמה פרש לפני כן?
  12. "מאז הקמתה השתנה הסגנון המוזיקלי של הלהקה מבלאק מטאל לוויקינג מטאל, ובאלבומה האחרון, Rubicon, אף הופיעו אלמנטים מסגנון האוריינטל מטאל." - מה זה כל המטאלים האלה? צריך לפרט. למעשה, צריך להיות פרק נפרד "הסגנון המוזיקלי של הלהקה" ובו יש לפרט לפחות בפסקה אחת מה זה כל אחד מהמטאלים האלה ולהסביר מדוע הלהקה התחילה בסגנון מסוים ומדוע שילבה סגנון נוסף ומה הקשר בין הדברים.
  13. פרקים "חברי ההרכב" ו"חברים לשעבר" צריכים להיות בעברית.

לסיכום: זהו ערך קצר שדורש עבודה נוספת. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 07:03, 14 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

משוב מ-5 בנובמבר 2013[עריכת קוד מקור]

לתאר את מה שהלהקה עושה באלבומים האחרונים כ"ויקינג מטאל" זה דבר שמאוד רחוק מהמציאות 79.181.169.148 23:54, 5 בנובמבר 2013 (IST)תגובה