שיחה:CMMI

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיפורים נדרשים בערך CMMI[עריכת קוד מקור]

לעורכי הערך שלום רב,

הערך לוקה בחוסרים רבים ובשגיאות מהותיות: ה- Framework של מודל CMMI איננו "שיטה בתחום הנדסת תוכנה ובתחום פיתוח ארגוני לשיפור ביצועי הארגון". מהות המודל היא שיפור תהליכי העבודה השונים של הארגון Process Improvement תוך התמקדות במתן מענה ליעדים העסקיים של הארגון.

הערך איננו מסביר את יסודות הארכיטקטורה של CMMI ורכיבי היסוד שלו: מהו PA תחום-התהליך, ובכפוף לו מהם ה- (Specific Goals (SG וה- GG) Generic Goals) של ה-PA, כאשר בהיררכיה קשורים לראשון ה- SP) Specific Pracrices), ולשני ה- GP) Generic Practices). בעוד ה- SP, שהן הפרקטיקות הספציפיות של ה- PA, מקיימות את יעדי התהליך, ה- פרקטיקות הגנריות מתארות את אופן המימוש הנדרש במיסוד Institutionalization של ה- PAs בכל רמות הארגון: לדוגמה, ביחידות השיווק, הנדסת מערכת, צוות חומרה, צוות מכניקה, צוות תוכנה, בדיקות, אינטגרציה וכו'.

מתן הסמכה למיסוד היא חלק מתהליכי אישור של רמת הבשלות בתצוגה של Stage מסוים קרי רמות 2-5, או רמת היכולת Capability Level של PA בודד או כמה בתצוגת Continuous שיכולה להתחיל מרמה 0 עד רמה 3 אקוויוולנטית למדרג ה- Stage. מרמה 4 ו- 5 שתי התצוגות ממשיכות לתצוגה אחת שהיא למעשה תצוגת Stage שלבית. מהות שתי התצוגות היא באסטרטגיה אחת עם סדרת PA אחת, אבל הטקטיקה שונה בדרך למטרה: Stage מחייב פורמלית להגיע לכל ה- PA של רמה נמוכה כדי לעלות לרמה גבוהה. Continuous מאפשר בחירה של הארגון של סדרה התחלתית של PA בהם יתמקד הארגון בתחום שבין CL 0 ל- CL 3 ובכפוף לפרקטיקות הספציפיות והפרקטיקות הגנריות שהן חובה למיסוד הארגוני. חובות אלה מאלצות להתייחס תלויות שבין PA מסוים ל- PA אחרים, למשל הגדרת דרישות RD ברה 3 קשורה לניהול תצורה CM ברמה 2 וגם לפיתוח ומיצוי מפורט של דרישות RD. אילוצים אלה מחייבים את מובילי פרויקט CMMI בארגון להתחשב בהם ובתלויות הנדרשות מכללי המיסוד הגנריים של המודל.

הניסיוו הוכיח כי יש לשלב את תצוגת ה- Continuous יחד עם ה- Stage (*) ולהגדיר מפת דרכים ברורה של הארגון, כדי להטמיע ולמסד בתוכו את מודל CMMI באופן שיאפשר לו לממש את יעדיו העסקיים.

מודל CMMI הוכח עד היום, כמספק תפוקות רבות תמורה לארגונים שיישמו אותו ברחבי תבל, בכל הפרמטרים של לוחות הזמנים, עלות הפיתוח, הייצור, איכות ומניעת תקלות, שמירת שוק, ושביעות רצון הלקוחות.

אני ממליץ לעיין בערך האנגלי של CMMI ונלוויו ולהשוות חוסרים.

גם הביבליוגרפיה של הערך חסרה. אין להסתפק בהפניה לאתר הגדול מאוד ללא קישורים ממוקדים לתיעוד העשיר שיש שם. אוניברסיטת קרנגי מלון אליה שייכים שני מכוני SEI ו- CMMI INSTITUTION עשתה שינוי במבנה הארגוני של המודלים שבאחריותה: - CMMI INSTITUTION קיבל את האחריות למודל CMMI בסוף 2015 ו- SEI נשאר אחראי לכל שאר פיתוחי התוכנה האחרים ומגוון של מוצרים כגון PSP TSP וכו'. גם אלה חסרים בערך.

(*) שילוב של שתי התצוגות נקראת תצוגת Constagedeous, והיא פותחה ע"י טים קאסה, עמית בכיר של מכון SEI יועץ מוסמך ל-CMMI ומודלים לשיפור מתמיד, מחבר הספר:Practical insight into CMMI - Artech House, Tim Kasse 2004, pp. 269-270 יוסי בלום הלוי - שיחה 21:05, 2 במרץ 2016 (IST)[תגובה]