שיחה:Lyla

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כמה פיסות טריוויה נוספות על מה שיש בערך, שלא תאבדנה:

Ascension מכיל בסופו קטע מ"ניגון עתיק" של אלתרמן בלחן של מרדכי זעירא, שיר אהוב על אבישי שהוא ביצע אותו באופן מלא במסגרת סיבוב ההופעות שלו Avishai Cohen with Strings ב-20013 (וכנראה צפוי לצאת באלבומו Almah).
The Evolving Etude מתכתב בבירור עם Etude מהאלבום הקודם, Unity. כמו המשך שלו. לפי השם, The Ever Evolving Etude (מ-Gently Disturbed, 2006) גם הוא המשך של זה (רק שלי אישית, קשה למצוא המשכיות בצורה כל-כך ברורה כמו בין השניים האחרים).
השם של הרצועה Handsonit (משחק מילים - Hands On It) עם ההשפעות האלקטרוניות (סוג של Jungle), מבוסס בעצם על Handsonic - כלי הקשה מורכב מפדים אלקטרוניים, משהו שאבישי נחשף אליו במסגרת העבודה עם ג'וליאנה שיש לו רקע בתחום המוזיקה האלקטרונית (מעבר להיותו מתופף מעולה). המשפט המסומפל הבולט שם ("The fact that in New York you can pretty much do...") הוא של הקומיקאי ג'ים נורטון (סביר להניח שמאיזו הופעת סטנדאפ).
Structure in Emotion הוא קטע סולו לפסנתר (בביקורת ב-All About Jazz הוא מתואר כפסגה אפשרית לאלבום הזה. בעיני הסיפור שהוא מספר הוא המעבר המאפיין את אבישי מהרמוניות ברורות ומתפתחות להרמוניות שבורות ורפטטיביות עם קצבים מורכבים). והוא מבוצע שוב ב-Gently Disturbed, הפעם בעיבוד לשלישיית פסנתר-בס-תופים. (יש תיאור קצר על ההשראה לו בראיון עם אבישי שמקושר בערך)
הליווי של Simple Melody כמו מבוסס על הפתיחה והחתימה של Bass Suite #3 Part 2 מ-Devotion.

כאן בביקורת קצרה שמצאתי יש כמה תיאורים שכוללים בתוכם עובדות רקע מעניינות:

"הדיסק נפתח בתרועות כלי נשיפה שהיו יכולות להפיל את חומות יריחו שוב. הקטע האפרו קובני הסוער הזה ascension משלב בתוכו סולו סקסופון אנרגטי של yosvany terry, וגולש בסיום לציטוט של "אם תרדנה בליל דמעותיך" נתן אלתרמן.
קטע שני lyla, אבי ליבוביץ\' מתאר משרטט בחליל הצד מלודיה לירית יפהפיה של ליל נדודי שינה, הבאס נמרץ של כהן וסולו פלוגלהורן של diegu uracola מסבירים שלא הכל שליו בלילה כזה.
קטע ווקאלי מתייחס לכאבו של ליבוביץ\' שאיבד חבר במלחמה שסופה לא ניראה לעין."

לפי הראיון, החבר שנהרג במלחמה הוא של אבישי. מדובר בשיר How Long. גם ב-Unity יש מסרים (חיצוניים יותר) אנטי-מלחמתיים.