Lyla

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Lyla
אלבום אולפן מאת אבישי כהן
יצא לאור 9 בספטמבר 2003
סוגה ג'אז, פוסט-בופ
חברת תקליטים רזדאז רקורדז
הפקה אבישי כהן (בשיתוף מארק ג'וליאנה וריי ג'פורד)
כרונולוגיית אלבומים של אבישי כהן
Unity
(2001)
Lyla
(2003)
At Home
(2005)

Lyla (מעברית: לילה) הוא האלבום החמישי של אבישי כהן, שיצא בספטמבר 2003 בהוצאת רזדאז רקורדז בניו יורק, ארצות הברית.

רזדאז רקורדז היא חברת תקליטים שהוקמה על ידי אבישי כהן עם מנהלו האישי, ריי ג'פורד, ב-2002. Lyla הוא אלבום הבכורה של הוצאה זו. ארבעת אלבומיו הקודמים הוצאו לאור על ידי חברת התקליטים Stretch Records בבעלות צ'יק קוריאה, שאיתו עבד כהן מאז 1996.

כהן תיאר את Lyla כ"מחקר בגילוי עצמי והגשמה עצמית". האלבום מציג תוצאה של התנסויות עם הרכבים שונים בהנהגת כהן, כמו The International Vamp Band שאיתם הופיע במהלך השנתיים שקדמו להוצאת Lyla ואיתם הוציא את אלבומו הקודם Unity; ולהקת רוק בשם GADU שהקים עם בוגרי מכללת וויליאם פטרסון וביניהם מארק ג'וליאנה, מי שהשתתף בהפקת האלבום ולימים היה לחלק מרכזי מאוד ביצירה של כהן כמתופף ב"שלישייה" (Avishai Cohen Trio) באלבומיו הבאים (במיוחד באלבומים At Home,‏ Continuo, ו-Gently Disturbed).

כתוצאה מכך, האלבום ניכר בסוגתו המגוונת, ובצאתו נחשב לאקלקטי ביותר באלבומיו של אבישי כהן. כמו אלבומיו הקודמים, הסגנון סביב הנושא העיקרי של ג'אז בהשפעות שונות של מוזיקת עולם וברובו אינסטרומנטלי, אך נכללו בו מאפיינים שלא ניכרו קודם לכן אצל כהן, כמו השפעה ניכרת של מוזיקה אלקטרונית (Handsonit), מוזיקה מערב-אפריקאית (Ascension), מוזיקה קלה (The Watcher ו-Come Together), וכן כלל קטעי שירת סולו ולראשונה בביצועו של כהן עצמו (How Long ו-Simple Melody). כמו אלבומו הקודם Unity, גם Lyla נעדר מאפיינים מזרח-תיכוניים, קו המאפיין את מרבית עבודותיו של כהן (בשלושת אלבומיו הראשונים וברבים מאלבומיו הבאים).

הנעימות הולחנו כולן על ידי כהן, פרט לשלוש גרסאות כיסוי: ביצועים אינסטרומנטליים לשירים Come Together ‏(1969) של הביטלס ו-The Watcher ‏(2001) של Dr. Dre, וכיסוי ליצירה Eternal Child ‏(1988) מאת צ'יק קוריאה, שאותה מבצע כהן עם קוריאה בדואט לקונטרבס ולפסנתר.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שםלחן משך
1. Ascension Avishai Cohen 5:21
2. Lyla Avishai Cohen 4:54
3. How Long Avishai Cohen 4:33
4. The Watcher Andre Romelle Young 3:15
5. The Evolving Etude Avishai Cohen 3:49
6. Structures in Emotions Avishai Cohen 4:15
7. Handsonit Avishai Cohen 6:40
8. Come Together John Lennon, Paul McCartney 3:59
9. How Long (reflected) Avishai Cohen 3:24
10. Eternal Child Chick Corea 4:13
11. Simple Melody Avishai Cohen 3:11

המשתתפים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמן אורח:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]