שיחניים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןשיחניים
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: צורבים
מחלקה: אלמוגים
סדרה: אלמוגאים
משפחה: שיחניים
שם מדעי
Pocilloporidae
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שיחניים (שם מדעי: Pocilloporidae) היא משפחה של אלמוגים.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל ראש אלמוג מורכב ממושבה של פוליפים (יחידות המבנה הבסיסיות של האלמוג) זהים גנטית שיוצרים שלד קשה מסידן פחמתי; בשל כך הם מהווים שותפים חשובים בהרכבת שוניות אלמוגים, כמו "אלמוגי אבן" אחרים בסדרת האלמוגאים (אנ').

המושבה בנויה מקבוצת פוליפים. מקורה מפלונלה שהתיישבה על מצע נח וייצרה ריבוי א-מיני מושבתי. במושבה קיימים תאי מין זכריים ונקביים ואלה יוצרים הפריה פנימית. הפלנלות משתחררות בלילה, במאות ואלפים, בחודשים ינואר-יוני. בשעת הלילה מאריכים הפוליפים שבאלמוג את זרועות הציד שלהם כדי ללכוד מזון המורכב בעיקר מזואופלנקטון. בשעות היום משמשות הזרועות להגנה על האלמוג, והן נפרסות על החריצים שעל מרכזו הקשיח המוגן מנשיכות דגים טורפים ומפני הוריקנים טרופיים. אלמוגים אלו מאופיינים בקצוות מעוגלים ובהירים והסתעפויות לשני ענפים בלבד. ובגבשושים חדים או כהים. ישנם הבדלים בין עוביי הענפים ואורכם.

זנים ורבייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלמוגים אלה הם אלמוגים שחיים במושבות. אלמוגים אלה הם בוני שוניות. במשפחה יש מינים בצורות וגדלים שונים. למשפחה זו יש קשר עם המשפחות אסטרוקוניידה (אנ') ואקרופירידאה (אנ').[1] האלמוגים ממשפחה זו הם הרמאפרודיטים. חלק מהמינים במשפחה הם קטנים ואחרים גדולים. לאחר ההפריה הפגיות צפות עד שהן מגיעות לקרקעית הים והופכות לאלמוגים בוגרים. רביית האלמוגים במשפחה זו מתבצעת על ידי שחרור פלנולות – תוצאה של רבייה מינית מושבתית.

מיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שיחניים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hoeksema, Bert (2010). "Pocilloporidae". WoRMS. World Register of Marine Species. Retrieved 2015-04-22.
ערך זה הוא קצרמר בנושא בעלי חיים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.