לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:מזנון/לא תעשה לך קצרמר - ערך לדוגמא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך הזה הוא דוגמה טובה למה שכתבתי "אין טעם לשפר קצרמרים". קשה להחליט מה הוא יותר - קצר או חסר ערך. שן שש זעם 10:52, 12 ספט' 2004 (UTC)

השופר הוא כלי נגינה, שעל פי המסורת היהודית, פותח את שערי השמיים לתפילות ובקשות מחילה ביום כיפור וסוגר אותם בסוף אותו יום. השופר עשוי מקרן של אייל ועובר טיפול מיוחד לפני שהופך לשופר.

אעבור על שלוש השורות של הערך הזה מתחילה ועד סוף. השופר הוא כלי נגינה ? ספק רב אם הוא יכול להיקרא כלי נגינה. עוד לא שמעתי על מישהו שמנגן בשופר.

פותח את שערי השמים לתפילות ובקשות מחילה - יש הרבה הסברים נחמדים לטעם שבשופר, וזה לא אחד מהם, אם כי אולי באיזה מקום ניתן למצוא מימרה ברוח זו, בוודאי שלא צריך לצריך לפתוח איתה ערך.

ביום כיפור ????? שופר משמש בראש השנה. יש לו תפקיד משני ביותר ביום כיפור בסוף הצום, ובוודאי שביום כיפור הוא אינו "פותח את שערי השמים", ולו רק משום שלא תוקעים בו בתחילת התפילה.

וסוגר אותם בסוף אותו יום - לכל היותר לפי אחד מהטעמים הוא מסמל את הסתלקות השכינה ודאי שהוא לא משמש ל"סגירת השמים".

השורה האחרונה היא נכונה, אבל גם בה לא גלום ערך יקר מפז.

שן שש זעם - אתה שוכח שזה יכול להוות בסיס למישהו שירצה להרחיב את זה. למשל, הוא יכול להשתמש בפתיחה "שופר הוא". אתה מבין, לפעמים יש אנשים שרוצים לכתוב ערך מסוים ולא יודעים איפה להתחיל, אז זה נותן להם נקודת אחיזה.... :-) --[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 14:12, 12 ספט' 2004 (UTC)