שיחת משתמש:אחיה פ./אוכל שותה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

1. "ערכים חסרי חשיבות דורשים מאמצי תחזוקה" - נו אז מה ? הבוט מתעייף ? קשה לעורך לעשות ויקיזציה ? ובערך על איירטון סנה זה יהיה לו קל יותר בגלל שהנ"ל אלוף מירוצי מכוניות אגדי ? אין למידת חשיבות הערך קשר למאמצי התחזוקה שהוא דורש. גם ערכים "חשובים" דורשים תחזוקה. הטיעון הופרך.

2. "מי שיראה ערך על X תרד קרנה של ויקיפדיה בעיניו" - ערכת על זה מחקר סטטיסטי מובהק ? כי בעיני זה דווקא ההיפך, אני אתרשם מאוד מאנציקלופדיה שיודעת לספר לי מיהו ריק פלייר באותה מידה כאיוואן קוז'דוב. שניהם מוכרים פחות או יותר לאותו מספר של אנשים. אין לאף אחד כאן ראיית הנולד שתאפשר לו לדעת מה יהפוך את ויקיפדיה למכובדת וראויה בעיני אנשים רבים ומה לא. הטיעון הופרך.

3. "מי שכותב ערך X בלתי חשוב לא יכול לכתוב ערך Y חשוב" - "חשוב" זה מונח סובייקטיבי ולא אובייקטיבי. כמו כן, זו פטרונות, שלא לומר התנשאות.

אליבאבא 17:39, 11 יוני 2006 (IDT)

1. נו, אז כשיש 1300 ערכים המיועדים לעריכה ולשכתוב, ומתוכם 1000 זבליים, זה פוגע בטיפול ב-300 הערכים החשובים שדורשים טיפול (אני לא נוגע ברשימות האלו, אחרי שעברתי על למעלה מ-100 ערכים כאלו והסרתי תבניות {עריכה} מהם, ובעיקר בגלל זה). ערכים חשובים דורשים פעולות תחזוקה אבל הם ראויים לזה. פעולות תחזוקה גם מאיטות את קצב ההתפתחות, וזה מחיר שצריך לשלם על כל ערך. אם הוא חשוב זה משתלם, ואם לא - חבל על הזמן. [הטיעון לא הופרך; בכלל, לא טוב לטעון שהטיעון הופרך לפני ששומעים שוב את טענות הצד השני].
2. לא ערכתי. כך נראה לי (ולעוד אנשים). זה כבר עניין של ראייה אישית.
3. פנה לעודדי, לא אני כתבתי את המשפט.
אחיה פ. 18:07, 11 יוני 2006 (IDT)
אז נשאר רק טיעון מס' 1. אתה אומר שערכים זבליים פוגעים בטיפול בערכים חשובים (נניח לרגע לכך שזו יומרנות לקבוע מה חשוב ולמי), איך זה בדיוק פוגע ? ננחי שנכנסת לקטגוריית הערכים לשכתוב ובחרת ערך, גילית שהוא זבלי - הקש back מייד ובזבזת רק שנייה מחייך. לגבי קצב ההתפתחות - לא זכור לי שהויקיפדיה הצומחת ביותר מקבלת בונוס או משהו כזה, אני מוכן שנתפתח לאט ובלי כפייה. מצטער - עוד לא הצלחתי לקבל טיעון הגיוני (לא אמוציונלי) ל"אוכל שותה". אליבאבא 18:50, 11 יוני 2006 (IDT)
חשוב זה מונח סובייקטיבי, ועם זאת, ועם כל הרצון להיות פוליטקלי קורקט ולא להלבין פני כותבים מסוימים, לא כל הערכים נולדו שווים. יש בוויקיפדיה ערכים יותר חשובים ויש כאלה שפחות. בפירוש. odedee שיחה‏ 23:03, 11 יוני 2006 (IDT)
ייתכן שכך הוא, אך מכיוון שאין כלי אובייקטיבי לקביעת חשיבותו של ערך (לא איכותו הלשונית, אלא "זכות קיומו" בכלל כערך בויקי), הרי שהמנגנון הקיים של הצבעות מחיקה מספק דיו. מי שחושב שלערך מסויים אין זכות קיום כלל, גם אם יהיה עשיר, כתוב היטב ועתיר בקישורים - יתכבד ויציעו למחיקה, והרוב יכריע. מה שאני מתנגד לו בתוקף הוא מחיקת ערכים שצריכים שכתוב. אליבאבא 09:00, 12 יוני 2006 (IDT)
לא, למעשה מנגנון הצבעות המחיקה כבר אינו מספק, משום שצברנו לנו מטען של כותבים המתמחים בערכי זבל (וזה בגלל שאינם מסוגלים לכתוב שום דבר טוב מזה), שמתוך הזדהות מצביעים תמיד להשאיר את הזבל, ואחת היא כמה הוא מסריח. odedee שיחה‏ 23:05, 16 יוני 2006 (IDT)