שיחת משתמש:הראל אחרק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדעה-נרגילה תימנית[עריכת קוד מקור]

נרגילה תימנית או בשמה המקורי מדעה הינה המצאה שמקורה בארץ תימן עי יהודים תימנים שהיו באותה תקופה יושבים ולומדים תורה. הסברה לכך היא שהנרגילה גורמת לאתנתחא(הרגעה) למוח, בעת למידה ביחד עם הנרגילה היו יושבים ומחזנים(לועסים) גת ומשמעות המילה מחזנים בתימנית הוא בעצם לעיסה יש המפרשים זאת לדוגמת חזן העולה לקרוא בתורה ומשם המילה "לחזן" בעצם מתפרשת שהרי חזן העולה לקרוא בתורה חייב ללמוד לפני את הפסוקים בעפ והברכות כמובן לפני..ואם אינו יודע ואינו מוכן מכאן שאינו רשאי לעלות לקרוא בתורה הקדושה. הנרגילה הומצאה עי התימנים בעיר עדן שנמצאת בתימן והתפשטה לעיר הבירה צנעא. נרגילה היא גוף מתכתי שבאותה תקופה היו משתמשים בנחושת ליציקתה לשימור תפוקתה ומטעמי אסתטיות. הנרגילה הומצאה בתחילת המאה ה 19 לספירה בשנים 1815-1816. עי קבוצה של תימנים יהודים שפיתחו ימים ספורים.

עיקרון הריבאונד/חוק הריבאונד[עריכת קוד מקור]

כפי ששמת לב, יש באפשרותך ליצור דפי ויקיפדיה, ואף ערכים אנציקלופדיים חדשים, ללא הגבלה. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה. הדף שיצרת, עיקרון הריבאונד/חוק הריבאונד, נמחק מכיוון שתוכנו לא היה אנציקלופדי, כך ששום נזק מתמשך לא נגרם. לתשומת לבך: יכולת העריכה של משתמשים בעלי היסטוריה של יצירת ערכים לא-אנציקלופדיים עלולה להיחסם.

  ‏Lionster‏ • שיחה 17:21, 22 באוקטובר 2015 (IDT) חוק הריבאונד אומר שהיריב מגיע וחותך לשתי אופציות את הסיטואציה שיימצא. על כן אכתוב ואסביר מה חוק הריבאונד חוק שחוזר. חוק הריבאונד כאשר שחקן מתקדם לשער ממקום מסוים ובועט את הכדור לכיוון השער והכדור לא חוצה את קו השער/פוגע באובייקט קרן/קורה/משקוף השחקן מהקבוצה היריבה רשאי לבעוט בחזרה לכיוון השאר שחקני הקבוצה היריבה או השער וכאשר הכדור מגיע אל שחקן היריבה חוק הריבאונד נכנס לפעולה לכן יצטרך השחקן לבצע האטריק או דירבול או הטעית תנועת רגל וליצור מצב שכאשר השער פנוי לבעוט גול היסטוריבדומה לחוק המורשה והמסורת בימי השואבה של עם ישראל בירוסלם התקיימו אותם המאפיינים המציינים את קידוש המאורע ככלל סמל לימים יבואו.[תגובה]