לדלג לתוכן

שיחת משתמש:לאה אלון/ארגז חול

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים מאת מאירר - שיחה 17:17, 26 ביולי 2008 (IDT)[עריכת קוד מקור]

רשימה ארוכה ומפורטת של יתרונות וחסרונות, בבליוגרפיה מכובדת, אך יש לי מספר הסתייגויות:

  • במבוא יש שימוש לא נכון של המילה אסינכרונית בהתחלת הפסקה.ראה ערך http://en.wikipedia.org/wiki/Synchronization
  • יש התייחסות רק לצ'אטים ואי-מיילים ללא איזכור של טכנולוגיות אחרות כמו שאלונים מקוונים ווידיאו-קונפרנס.
  • המדיה האינטרנטי היא ידידותית לאנשים מסויימים ובעייתית לאנשים אחרים, זה לא יתרון, זו תכונה.
  • הביטחון של הראיון המקוון תלוי הקשר.


ביקורת עמיתים מאת ד.מור - שיחה 21:28, 28 ביולי 2008 (IDT)[עריכת קוד מקור]

נהנתי מאוד לקרוא את הערך, יש כאן רשימה ארוכה וממצה של כל היתרונות והחסרונות של הראיון המקוון.
יחד עם זאת, יש מקום לדעת לחשוב אולי ניתן לחבר חלק מהסעיפים, ולקצר את הרשימה, ולהעמיק חלק מהסעיפים. למלש, היתרון: מקום מפגש" חוזר במילים אחרות על שני היתרונות שקודמים לו, השאלה היא אם יש לו הצדקה בפני עצמו. לעומתו היתרון "ידדותיות" לא מפורט דיו ולא ברור לי מתוך מה שכתוב מדוע ראיון מקוון הוא יותר ידיותי מכל ראיון אחר.
הערה אחרת שלי קשורה למשפט: ראיונות שנעשים עם בעלי מוגבלויות, זקנים ונשים המטופלות בילדים. המשפט מופיע פעמיים פעם אחת בפיסקה העוסקת ביתרון "חיסכון בעלויות" ופעם אחת בפיסקה העוסקת ביתרון "חציית מגבלת המרחק". לטעמי כדאי להשתמש בו פעם אחת - בפיסקה השנייה העוסקת בחציית המרחק. בנוסף, משפט זה , לדעתי, מאוד לא פוליטקלי קורקט... במקום זקנים הייתי משתמשת בגיל הזהב או מילה אחרת. במקום "נשים מטופלות בתינוקות" הייתי מחפשת משפט כללי יותר כמו בעלי משפחות המוגבלים בניידות בשל העובדה שמטופלים במשפחה (בטח יש ניסוח יותר מוצלח אבל בטח יש גם גברים שמטופלים בתינוקות וצריך להתייחס גם אליהם, לא?)


ביקורת עמיתים מאת --Sharon finzi - שיחה 10:58, 30 ביולי 2008 (IDT)[עריכת קוד מקור]

הערך מעניין ומקיף בהחלט, יחד עם זאת הייתי מורידה מספר סעיפים שנראים לי טריוויאלים או סובייקטים בצורה בולטת במיוחד, כגון:
1. "תהליך בלתי אישי" - עניין המוטבציה והמחוייבות של המרואיין הוא עיניין סובייקטיבי ולא קשור לדעתי לאמצעים שבו הראיון מתרחש.
2. "הקלדה" - טריוויאלי מידי, מהירות הקלדה, יכולת ביטוי הם נושאים שלא מאפיינים ראיון מקוון, ולכן לא ממקדים את הקורא ביתרונות והחסרונות של הראיון המקוון.
3. "ידידותיות" - ישנם אנשים שחשים חוסר נוחות בעבודה מול מחשב ומעדיפים לקרוא או להגיב על ראיון בכתב ולא באופן וירטואלי, כך שסביבת מחשב , אינה בהכרח ידידותית, שוב עניין סובייקטיבי ולא מאפיין יחודי לראיון מקוון.
4. הכותרת "סינכוניות ואסינכרוניות" לא מתייחסת לסינכרוניות אלא רק לאסינכרוניות.

לטעמי, יש חוסר הדרגתיות בכתיבת הערך , יש לערוך כותרות בסדר הדרגתי, לאחד סעיפים ,להשמיט סעיפים שאינם מאפיינים יחודיים לראיון מקוון ולמקד את הקורא ביתרונות והחסרונות המאפיינים את הראיון המקוון. בסך הכל הערך הוא מרשים , כולל הרבה אינפורמציה וחושף את הקורא למגוון נקודות להתייחסות בראיון המקוון.

ביקורת עמיתים מאת הדסה Hadassa - שיחה 22:54, 30 ביולי 2008 (IDT)[עריכת קוד מקור]

הערך מאוד מעניין וחוץ מהמשפט הראשון, שלא הבנתי כל כך, מאוד מובן. אתם מעלים הרבה נקודות מאוד חשובות. בחלק שאתם מפרטים על היתרון שלא צריך לקחת תחבורה אולי אפשר להוסיף הערה לטובת הירוקים שביננו שזה גם חוסך את זיהום האויר של הנסיעה למפגש.

ביקורת עמיתים מאת משתמש:גדי אלון - שיחה 22:42, 17 באוגוסט 2008 (IDT)[עריכת קוד מקור]

פתח דבר, ממש כיף לקרא! ערך שנבנה מאפס, ממש כל הכבוד! מפריע לי הפתיח "אסינכרוניות היא המאפיינת...". לדעתי עדיף לפתוח ערך כזה כפי שעשו באנגלית : "An online interview is a form of online research method". יש להדגיש את קלות עריכת הראיון המכוון ביחס לראיון בלתי מכוון. לא מודגשת דיה העובדה שלא לכל אחד יש נגישות לאינטרנט ויש אוכלסיות רבות שאין השיטה מתאימה להן. חסרה התייחסות למגוון גדול של אפשרויות ראיון מקוונות נוספות: ועידות, ביפן נערכו רעיונת מקוונים שבמקביל שלאלות נרשמו מדדים פיזיקליים של המרואיינים. דבר אחד ברור הערך יפה, ברור ומפורט!